Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #7871
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    Alfa ma wrócić do F1.
    Czy to dobry pomysł...? Tam przecież jest Ferrari, do tego Alfa jako producent silników? To po co do Giulii QV wsadzili serce z Ferrari, to się kupy nie trzyma póki co. Najlepiej chyba będzie jak po prostu zacznie znowu zamiatać w wyścigach torowych, F1 to nuuuda i przeżytek.

  2. #7872
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,608

    Domyślnie

    Dla tych co marudzą że Giulia 2.2d droga, zrobiłem małe porównanie do 159 2.4 (ta sama akcyza, moc):
    Znalazłem cennik z 2008r 159.
    2.4 200KM z automatem Distinctive bazowa wersja 163tys wtedy vs. Giulia 2.2d 180KM z automatem w wersji super 163tys… Dobra, nie ma 5 cylindrów, ale za to osiągi lepsze. Weźcie jeszcze pod uwagę inflację, chociaż była mała, to przez 8 lat te 10-15% różnicy w cenach zrobiła zapewne.

    Problemem w Polsce dla Giulii w dieslu jest właśnie akcyza – myślę że benzyny będą o te 15% tańsze, czyli w miarę fajna 200KM z automatem (powiedzmy wersja Super) będzie kosztować ze 140tys, a bez automatu (o ile taka wersja będzie w benzynie) ze 130tys. Jakaś bardziej podstawowa wersja wyposażenia (odpowiednik Progression z MT) ze 120tys, a może i zrobią jakąś bida wersję (aka Impression z MT) za kolejne 10tys mniej, wtedy jest szansa zacząć od ok 110tys.

    Co mi trochę przeszkadza to że już par takich drobiazgów jaki czujniki parkowania tył czy lusterko fotochromatyczne i podgrzewane zewnętrzne daliby w komplecie (przynajmniej w wersji Super). Ceny opcji taki sobi ale chyba i tak w 159 było gorzej: Connect Nav+ kosztował 11.5tys, a xenony 3.5tys, dziś navi 6.5" (pewnie dużo lepsze niż to ze 159) przynajmniej jest za 5tys (w pakiecie choćby Flota Plus wyjdzie dużo taniej), xenony 35W co prawda już 5.3tys ale za to z AFSem.

  3. #7873
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie


  4. #7874
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawelek Zobacz post
    z reguły (w FCA) jest to 15-20% więcej dla odpowiednika w benzynie (droższe samochody - mniejsza różnica). Licząc -15% akcyzy i -15% ceny można oczekiwać (JA OCZEKUJĘ!) startu od ok 110 tys. za 200KM. + twarde negocjacje z dealerem = autko za 99,990
    99k PLN za 200 konną benzynę z takimi osiągami (przypominam: 6,6s do 100km/h)??? Pokaż mi konkurencyjne auto (nie mówię już nawet o premium) co oferuje takie osiągi za podobną kasę. Za tyle byś dostał może 120 KM benzynę z osiągami na poziomie 10-11s, z wyprzedaży rocznika i na maxa gołe (bez podłokietników, itp.).
    Pozdro,
    Bartas

  5. #7875
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Czy to dobry pomysł...? Tam przecież jest Ferrari, do tego Alfa jako producent silników? To po co do Giulii QV wsadzili serce z Ferrari, to się kupy nie trzyma póki co. Najlepiej chyba będzie jak po prostu zacznie znowu zamiatać w wyścigach torowych, F1 to nuuuda i przeżytek.
    Chodzi o stworzenie duetu jak Toro Rosso - Red Bull, czyli jednego słabszego zespołu do testowania wynalazków i kierowców oraz drugiego, który ma wygrywać.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Anderson Zobacz post
    Kto pierwszy naprawdę się przejdzie Giulią proszę meldować ze szczegółami
    Z alfaowner:

    "Went to one of the larger dealers in Milan and went out in the only Giulia Super 2.2 150bhp they had available for test driving.
    What a great car, fabulous handling, lovely interior, very refined, feels smaller and more agile than my 159. I got the impression that it feels like a much easier car to drive than the 159, probably a mix of lighter weight and better overall dynamics.

    This car is definitely going to be a hit, it's a better overall drive experience than the German equivalent."
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  6. #7876
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Dla tych co marudzą że Giulia 2.2d droga, zrobiłem małe porównanie do 159 2.4 (ta sama akcyza, moc):
    Znalazłem cennik z 2008r 159.
    2.4 200KM z automatem Distinctive bazowa wersja 163tys wtedy vs. Giulia 2.2d 180KM z automatem w wersji super 163tys… Dobra, nie ma 5 cylindrów, ale za to osiągi lepsze. Weźcie jeszcze pod uwagę inflację, chociaż była mała, to przez 8 lat te 10-15% różnicy w cenach zrobiła zapewne.
    Skoro już robisz takie porównanie, to zrób je uczciwie i porównuj moc silników, a nie akcyzę. Zobaczymy co Ci wyjdzie jak porównasz 159 150KM Distinctive z automatem do Giulii 150KM Super z automatem?

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Problemem w Polsce dla Giulii w dieslu jest właśnie akcyza – myślę że benzyny będą o te 15% tańsze, czyli w miarę fajna 200KM z automatem (powiedzmy wersja Super) będzie kosztować ze 140tys, a bez automatu (o ile taka wersja będzie w benzynie) ze 130tys. Jakaś bardziej podstawowa wersja wyposażenia (odpowiednik Progression z MT) ze 120tys, a może i zrobią jakąś bida wersję (aka Impression z MT) za kolejne 10tys mniej, wtedy jest szansa zacząć od ok 110tys.
    Jak tylko pojawiła się lista silników przewidywanych do Giulii, to od razu stwierdziłem, że diesle będą niesprzedawalne w Polskich salonach. Wiem jak to wyglądało w 2008 dla 159. Pomiędzy 1.9 150KM, a 2.4 200KM była przepaść cenowa. Sądzisz, że chciałem kupić automat z silnikiem 150KM? Nie, ale za 50KM więcej nie zamierzałem dopłacać prawie 30 tys. zł !!! W przypadku Giulii tą "przepaść cenową" widać już przy najsłabszym dieslu 150KM.

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Co mi trochę przeszkadza to że już par takich drobiazgów jaki czujniki parkowania tył czy lusterko fotochromatyczne i podgrzewane zewnętrzne daliby w komplecie (przynajmniej w wersji Super). Ceny opcji taki sobi ale chyba i tak w 159 było gorzej: Connect Nav+ kosztował 11.5tys, a xenony 3.5tys, dziś navi 6.5" (pewnie dużo lepsze niż to ze 159) przynajmniej jest za 5tys (w pakiecie choćby Flota Plus wyjdzie dużo taniej), xenony 35W co prawda już 5.3tys ale za to z AFSem.
    Skoro porównujesz cenniki, to porównaj sobie najpierw standardowe wyposażenie w 159 Distinctive i Giulii Super. Przy 159 Distinctive z 2008 roku Giulia Super z 2016 roku to "golas" Gdybym chciał skompletować w Giulii 150KM Super tylko takie wyposażenie, jakie mam dzisiaj w 159 150KM Distinctive, to spokojnie przekroczyłbym 180 tys. i to bez skóry, a alfatexu/alcantary nawet nie ma w opcjach. Do 159 Distinctive dopłacałem jedynie za czujniki parkowania i ksenony, a do Giulii musiałbym dokupić połowę pakietów z cennika, że skompletować to samo, co już mam w 159. I jeszcze jedna uwaga: ta nawigacja Connect Nav+ za ponad 10 tys. była od 2008 roku standardowym wyposażeniem dla wersji Distinctive!

    A teraz sam sobie odpowiedz na pytanie, czy dla kogoś, kto kiedyś kupił 159 w polskim salonie i po latach chce ją wymienić na nową Giulie, to jest tanio, czy drogo, bo chyba nie sądzisz, że taki ktoś przesiądzie się nagle na "golasa", szczególnie gdy to co ma obecnie (159) sprawuje się bez zarzutu. Wiem, że dla tych co będą polować na używki, salonowy cennik nie ma znaczenia, bo i tak zapłaci jakiś "dziadek z Niemiec".
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  7. #7877
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    A teraz sam sobie odpowiedz na pytanie, czy dla kogoś, kto kiedyś kupił 159 w polskim salonie i po latach chce ją wymienić na nową Giulie, to jest tanio, czy drogo, bo chyba nie sądzisz, że taki ktoś przesiądzie się nagle na "golasa", szczególnie gdy to co ma obecnie (159) sprawuje się bez zarzutu.
    No to teraz sobie porównaj, jak technologicznie wygląda 159 przy Giulii. Poza tym, to jest kwestia priorytetów - ja bym wolał Giulię bez ksenonów i nawigacji, niż 159 z nimi.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  8. #7878
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post

    Problemem w Polsce dla Giulii w dieslu jest właśnie akcyza – myślę że benzyny będą o te 15% tańsze, czyli w miarę fajna 200KM z automatem (powiedzmy wersja Super) będzie kosztować ze 140tys, a bez automatu (o ile taka wersja będzie w benzynie) ze 130tys. Jakaś bardziej podstawowa wersja wyposażenia (odpowiednik Progression z MT) ze 120tys, a może i zrobią jakąś bida wersję (aka Impression z MT) za kolejne 10tys mniej, wtedy jest szansa zacząć od ok 110tys.
    Cena w Polsce nie jest ustalana na podstawie akcyzy tylko konkurencji z Monachium. Dlatego benzyna będzie kosztować podobnie jak diesel. Być może łatwiej będzie można na nią dostać rabat, gdyż marża będzie zdecydowanie wyższa niż na ropniaku. Nie ma też co marzyć o wersji w manualu, bo takiej nie będzie a uboższej wersji niż obecna "Gulia" tez nie zrobią.
    Jedyna szansa na obniżenie ceny benzyn byłoby wprowadzenie silnika 1,4 turbo z Giulietty w manualu ale na taki ruch zdecydują się jedynie w przypadku bardzo słabej sprzedaży obecnych konfiguracji.

  9. #7879
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Jedyna szansa na obniżenie ceny benzyn byłoby wprowadzenie silnika 1,4 turbo z Giulietty w manualu ale na taki ruch zdecydują się jedynie w przypadku bardzo słabej sprzedaży obecnych konfiguracji.
    To by był strzał w stopę. Cuore sportivo 1.4 to było w Alfie 145 .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #7880
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Przypomnijmy tez ze Giulia to nie jest rozwiniecie i nastepca 159 wiec porównanie cen troche nie na miejscu.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory