Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #7891
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Podobno "ostatni kwartał 2016". Tak twierdzi Pol-Car, a oni są raczej dobrze poinformowani.


    W sumie fajna sprawa, tak teraz wygląda oficjalny fejsbuczek Evo:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Untitled.png
Wyświetleń:	20
Rozmiar:	371.9 KB
ID:	203044
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 08-06-2016 o 11:54
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  2. #7892
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    145 1.4TS, 156 SW 1.8TS, 159 1.9JTS, GT 1.9JTD, Volvo V40 CC, Fiat 500, Giulia 2.0 200km
    Postów
    87

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    A ile silników jest dostępnych w Lexusie IS bez skrzyni CVT? Albo w Infiniti Q50?
    Lexsus IS 20 ma 2 silniki w ofercie i sprzedaż w Europie w 2015 7.700 szt, Q50 3 silniki i sprzedaż w 2015 w Europie 3.020 szt.
    Chyba w taki wolumen sprzedaży Alfa nie celuje........

  3. #7893
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    To tylko tak na sucho porównanie cyferek BMW, Mazdy i AR (diesel, ~180 KM, automat). Alfa jest najtańsza (choć różnice są minimalne) i najlepiej przyspiesza.
    http://www.chceauto.pl/porownanie-al...6-71181-70326/

  4. #7894
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał marekm Zobacz post
    To tylko tak na sucho porównanie cyferek BMW, Mazdy i AR (diesel, ~180 KM, automat). Alfa jest najtańsza (choć różnice są minimalne) i najlepiej przyspiesza.
    http://www.chceauto.pl/porownanie-al...6-71181-70326/
    Kolejne porównanie z mazdą. Nie wiem czemu na siłę wszyscy próbują wcisnąć japońca do tego samego worka. Przecież to zupełnie inna liga. Już pomijając wyglad, jakość i wyposażenie, to ostatnio miałem okazję pojeździć nowiutką 3 z 2.0, i prowadzi się to tragicznie. Typowy dupowóz. W 6 zapewne jest tak samo.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  5. #7895
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Kolejne porównanie z mazdą. Nie wiem czemu na siłę wszyscy próbują wcisnąć japońca do tego samego worka. Przecież to zupełnie inna liga. Już pomijając wyglad, jakość i wyposażenie, to ostatnio miałem okazję pojeździć nowiutką 3 z 2.0, i prowadzi się to tragicznie. Typowy dupowóz. W 6 zapewne jest tak samo.
    Zestawienie właśnie dla malkonentów narzekających na cenę - Giulia jest tańsza niż słaba Mazda, przy czym porównywalna lub lepsza cyferkami niż 17 tysięcy droższe BMW

  6. #7896
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał integrale Zobacz post
    Witam wszystkich użytkowników.
    Od jakiegoś czasu czytam o Giuli i postanowiłem dołączyć do forum i dodać swoje 3 grosze w tym temacie.
    Z Alfą Romeo znam się od 18 lat i zawsze miałem sentyment do tej marki wspierając markę poprzez kupowanie nowych ALF (kupiłem 4, wszystkie w salonie).
    Niestety przykro patrzeć jak zmierza ścieżką wytyczoną przez SAABA kilka lat temu. Wszyscy tu wiemy, że jeżeli Giulia nie odniesie sukcesu to może być koniec tej marki. Jednak to co widzę i to co robi Alfa nieuchronnie zmierza ku katastrofie.
    Na rynku jest wiele samochodów i konkurencja jest b. duża. Jeżeli chce się sprzedawać samochody w cenie premium nie wystarczy wypuścić nowy model i wystawić na rynek z wysoką ceną. Marka musi być postrzegana jako marka premium, a niestety ALFA nie jest aktualnie marką premium - w ofercie ma 2 leciwe już modele, które na dodatek sprzedają się w Europie fatalnie i generalnie jedynie we Włoszech. Żeby nie być gołosłownym trochę twardych liczb o sprzedaży w 2015:Giulietta 41.700 szt, Mito 13.839 szt. Dla porównania Volvo V40 81.000 szt., BMW 1 130.000 szt.
    Sprzedaż Mito pozostawię bez komentarza. Sprzedaż Giulietty jest niższa niż 147 w przed zakończeniem produkcji (55.000 szt w 2007 roku).
    156 na którą zapanował szał w Europie jak weszła na rynek to sprzedawano max 100.000 rocznie a była znacznie niżej pozycjonowana cenowo.
    SM chce sprzedawać 100.000 Giuli rocznie - taki jest target, a więc Giulia musi trafić nie tylko do fanatyków Alfy ale do zwykłych kierowców, którzy nie są emocjonalnie związania z marką. Pytanie czy zapłacą tyle pieniędzy za model AR, marki której nie znają a która ma niestety niezbyt dobre postrzeganie?
    Ja myślę, że raczej nie. AR powinna spozycjonować Giulie cenowo na poziomie normalnych modeli segmentu D i wyrobić sobie popyt na ten model następnie wprowadzając coraz droższe i lepiej wyposażone i mocniejsze wersje. NIestety sposób wprowadzenia Giuli na rynek woła o pomstę do nieba.
    1 wersja silnikowa z dziwną pojemnością 2.2, fatalnie przygotowane materiały reklamowe i praktycznie brak kampanii reklamowej.
    Dodatkowo model pokazany rok temu a do sprzedaży jeszcze nie trafił a pamiętajmy że samochody szybko się teraz starzeją i często po 3 latach to się pierwszy facelifting robi.
    We Włoszech samochód jest już w sprzedaży od maja a nie sprzedali nawet 850 szt. (w tylu egzemplarzach jest model na 10 miejscu w zestawieniu top 10 per segmento.
    Te fakty nie nastawiają optymistycznie i ja osobiście obawiam się że wszystko zakończy się klapą pomimo, że sam samochód technicznie może być całkiem udanym modelem. Osobiście myślę że w tej cenie sprzedadzą go w Europie max 25.000 szt rocznie w w USA 10.000 a to niestety będzie za mało. Czy 166 nie była fajnym autem w swoich latach???? Była i sprzedawała się w ilościach średnio poniżej 10.000 szt i to głównie we Włoszech.
    Mądry i zdystansowany wpis.

    Giulia zapowiada sie na swietne auto. Nowoczesne,bardzo modne,zadziorne,technologicznie co najmniej nie odstające,jak nie lepsze,a do tego szybkie i z nutą egzotyki. Tyle mozna na dzis dzien o niej napisac. Natomiast kwestia pozycjonowania cenowego jest najzwyklej w swiecie przesadzona. Rozumiem ,że technologia kosztuje,stworzenie od podstaw auta kosztuje,pozostaje jednak kwestia prestiżu i samego zaistnienia wśród najdrozszych w stawce. To auto powinno byc tansze przynajmniej 4-5 tys euro by móc zachecac potęjcalnych zainteresowanych niemieckimi liderami,tak by po dopasazeniu stac na równi cenowej z konkurencja,a jednak oferowac lepsze wyposazenie ,jak równiez osiagi. Giulia ma trudne zadanie bycia pionierem w nowym srodowisku aut luksusowych swojego segmentu,to tez powinna byc sprzedawana bardziej pod katem ilosci,a wiec i lepszej,konkurencyjniejszej ceny. Oczywiscie technologia ma swoje aututy,jak równiez osiagi,jednakze konkurentow jest wielu,a wszyscy oni sa lepsi,poniewaz juz maja swoja grupe klientów,o która alfa musi zaciekle walczyc.
    Nie mówcie ,że ktos kto chce wydac 150-200 tys na auto,nie liczy sie z kazda "dyszką" tys plnów wiecej lub mniej ,bo to nie prawda. Auto autem,jednak to cena dyktuje warunki sprzedazy. Raz jeszcze podkreslam,to zaledwie segment D,nie zaden ultra luksus.
    Piszecie o mazdach,ze to inna liga. Dobrze ,niech wam bedzie,tylko ile mazd widziecie na ulicach ? A przeciez kazda z nich kosztowała dobre 120-140 max 160 tys i w takim własnie pułapie cenowym winna znajdowac sie Gulia,by móc wypracowac pieniazki dla kolejnych projektów.

    Ktos wczesniej porównywał cene oraz wypas 159 do giulii: pamietac nalezy ,ze technologia wraz z upowszednieniem tanieje i inny koszt wyposazenia był w roku 2007 i inny dzis,a przeciez kosmicznych rózniz w opcjonalnym wyposazeniu giulii wzgledem 159 nie widzimy.
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 08-06-2016 o 14:40

  7. #7897
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Weź pod uwagę drugi aspekt. Niemiecką trójcę kupuje dość snobistyczne towarzystwo. I niewykluczone, że ludzie nie kupowaliby 20 tys. tańszego samochodu, żeby słuchać: "Kupiłeś Giulię, bo nie było Cię stać na ...". Przy zbliżonych cenach można powiedzieć: "Kupiłem Alfę, bo mi się podobała / bo jest lepsza / bo Audi ma FWD / bo ..." i co tam chcecie sobie wstawić, ale nikt nie będzie cisnął, że to z braku kasy .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  8. #7898
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Radziu, forum jednak wie lepiej niż księgowi i marketingowcy ile to auto powinno kosztować

  9. #7899
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Mądry i zdystansowany wpis.

    Giulia zapowiada sie na swietne auto. Nowoczesne,bardzo modne,zadziorne,technologicznie co najmniej nie odstające,jak nie lepsze,a do tego szybkie i z nutą egzotyki. Tyle mozna na dzis dzien o niej napisac. Natomiast kwestia pozycjonowania cenowego jest najzwyklej w swiecie przesadzona. Rozumiem ,że technologia kosztuje,stworzenie od podstaw auta kosztuje,pozostaje jednak kwestia prestiżu i samego zaistnienia wśród najdrozszych w stawce. To auto powinno byc tansze przynajmniej 4-5 tys euro by móc zachecac potęjcalnych zainteresowanych niemieckimi liderami,tak by po dopasazeniu stac na równi cenowej z konkurencja,a jednak oferowac lepsze wyposazenie ,jak równiez osiagi. Giulia ma trudne zadanie bycia pionierem w nowym srodowisku aut luksusowych swojego segmentu,to tez powinna byc sprzedawana bardziej pod katem ilosci,a wiec i lepszej,konkurencyjniejszej ceny. Oczywiscie technologia ma swoje aututy,jak równiez osiagi,jednakze konkurentow jest wielu,a wszyscy oni sa lepsi,poniewaz juz maja swoja grupe klientów,o która alfa musi zaciekle walczyc.
    Nie mówcie ,że ktos kto chce wydac 150-200 tys na auto,nie liczy sie z kazda "dyszką" tys plnów wiecej lub mniej ,bo to nie prawda. Auto autem,jednak to cena dyktuje warunki sprzedazy. Raz jeszcze podkreslam,to zaledwie segment D,nie zaden ultra luksus.
    Piszecie o mazdach,ze to inna liga. Dobrze ,niech wam bedzie,tylko ile mazd widziecie na ulicach ? A przeciez kazda z nich kosztowała dobre 120-140 max 160 tys i w takim własnie pułapie cenowym winna znajdowac sie Gulia,by móc wypracowac pieniazki dla kolejnych projektów.

    Ktos wczesniej porównywał cene oraz wypas 159 do giulii: pamietac nalezy ,ze technologia wraz z upowszednieniem tanieje i inny koszt wyposazenia był w roku 2007 i inny dzis,a przeciez kosmicznych rózniz w opcjonalnym wyposazeniu giulii wzgledem 159 nie widzimy.
    Czyli w wielkim skrócie - ma dorównywać osiągami i jakością markom klasy premium,ale jednocześnie kosztować 15-20% mniej? A może jeszcze frytki do tego?
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  10. #7900
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Radziu, forum jednak wie lepiej niż księgowi i marketingowcy ile to auto powinno kosztować
    Pamiętam sam, jak gość ode mnie z roboty z pewnym poczuciem wyższości oglądał moją Julkę (jeździ służbowym X3), zapytał, ile kosztuje, jak się dowiedział ile, zrobił wielkie oczka, powiedział "Ja nie wiedziałem, że Alfa tyle kosztuje" i od tej pory mam spokój .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory