Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Szarpanie silnika, brak mocy.

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    ALFA ROMEO 159 SW 1.9 JTD 150KM
    Postów
    43

    Domyślnie Szarpanie silnika, brak mocy.

    Witam. Moja bella staje się coraz bardziej kapryśna. Dziś nie mogłem jej odpalić tzn odpalała ale cholernie trzęsło całym samochodem i nie było reakcji na gaz. Gdy odłączyłem na chwile akumulator samochód odpalił i dało się jechać, ale podczas przyśpieszania jest odgłos który nie wiem można porównać do flagi która mocno trzepocze na wietrze. Co to może być? Wieczorem jadę podpiąć ją pod komputer. Dodam że nie świeci żadna kontrolka.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Ja bym zaczął od sprawdzenia parametrów w MES oczekiwane /mierzone.

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jedna klapka w kolektorze mniej...
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Jedna klapka w kolektorze mniej...
    Też chciałem to napisać ale... co będę zło wróżył

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    ALFA ROMEO 159 SW 1.9 JTD 150KM
    Postów
    43

    Domyślnie

    Wszystko wróciło do normy, alfa sprawdzona pod komputerem brak błędów, wymusiłem wypalanie dpf, poprawiłem wtyczki na wtryskach i wszystko w porządku. Listwa nie spadła więc klapki raczej są, mam aluminiowy kolektor więc niby ryzyko urwania mniejsze, ale i tak w przyszłym tygodniu biorę się za ich wyrzucenie.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Wymusiłeś wypalanie bo... tego się nie robi od tak se.

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    ALFA ROMEO 159 SW 1.9 JTD 150KM
    Postów
    43

    Domyślnie

    Wymusiłem wypalanie bo dpf był zapchany w 98%.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Noi.... Filtr tak pracuje że się zapycha nawet do 105 %, to ECU decyduje kiedy uruchamia procedurę wypalania. Po wypalaniu masz stan zapchania kilka % i znów rośnie do 100 % i tak w koło. Producent podaje że po wypalaniu serwisowym należy wymienić olej. Procedurę serwisową wykonuje się w OSTATECZNOŚCI

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,605

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Noi.... Filtr tak pracuje że się zapycha nawet do 105 %, to ECU decyduje kiedy uruchamia procedurę wypalania. Po wypalaniu masz stan zapchania kilka % i znów rośnie do 100 % i tak w koło. Producent podaje że po wypalaniu serwisowym należy wymienić olej. Procedurę serwisową wykonuje się w OSTATECZNOŚCI

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    W ostateczności, ale z ciekawości jeśli chodzi o powód, to jest to dlatego że np DPF już po takim wypalaniu nie wraca do pełnej "sprawności", czy tylko chodzi o problemy typu wymiana oleju, niepotrzebnie spalone paliwo itp?

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    W ostateczności, ale z ciekawości jeśli chodzi o powód, to jest to dlatego że np DPF już po takim wypalaniu nie wraca do pełnej "sprawności", czy tylko chodzi o problemy typu wymiana oleju, niepotrzebnie spalone paliwo itp?
    Myślę, że to pytanie do inżyniera który projektował mapy silnika. Ciekawe czy te mapy są inne niż zwykłe mapy regenerujące/wypalające DPF w normalnej eksploatacji? Zagrożenie jest związane głównie z paliwem spływającym do oleju oraz z tym, że mamy mega piekarnik pod maską i pod autem.

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/szarpanie
    Utworzone przez Gawello w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-04-2016, 16:49
  2. szarpanie dlawienie brak mocy
    Utworzone przez grzegorz113 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-12-2014, 22:53
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. Brak mocy na średnich obrotach, szarpanie
    Utworzone przez Rafcio w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-11-2011, 19:38
  5. [156] Szarpanie, mulenie, brak mocy!!
    Utworzone przez marcin_512 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-08-2008, 10:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory