Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #7921
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Giuia Veloce
    Postów
    41

    Domyślnie

    Pozwólcie, że i ja się wypowiem, myślę że mój post może otworzyć niektórym oczy porówującym Mazdę 6 i Giulię.


    Jestem fanem Alfy od ponad 10 lat, kiedy to zapragnąłem kupić wymarzoną GT. Szczęśliwie po 2 latach okazało się, że będzie stać mnie na coś więcej i tak w 2008 roku wyjechałem z salonu nową 159. W wersji 1.9 JTDM Distinctive z wszystkimi opcjami (łącznie z Navi, BOSE, 17'' alu) oprócz skóry kosztowała mnie wtedy po rabatach około 110 000 PLN - tak a propos tego co było w Distinctive. I była to bardzo dobra, konkurencyjna cena w stosunku do BMW 3, Lexusa IS, Audi A4, które wtedy również przez chwilę rozważałem.


    Czas płynął, nabijałem kolejne kilometry i cały czas czekałem na następcę mojej 159. Minęły 4 lata, potem 5, potem 6, a na liczniku miałem już prawie 200 000 km. Z racji tego, że dużo jeżdżę i potrzebuję bezawaryjnego środka transportu (tak tak, przez ten czas nie miałem większych przygód) postanowiłem nie czekać i w połowie ubiegłego roku stałem się posiadaczem Mazdy 6. Nowej, z salonu w najwyższej wersji z silnikiem benzynowym 2.5. Więc to ja jestem ten, który kupuje auta w przedziale 110-150 tys. i zmienia je co kilka lat.
    Założyłem sobie (jak widać słusznie), że przeczekam 3-4 lata w Mazdzie, aż pojawi się Giulia po faceliftingu i z fajnymi silnikami


    Ale do rzeczy. Mazda jest owszem, fajna i konkurencyjna cenowo w swojej klasie. Porówuje się ją też często z klasą premium, bo na pierwszy rzut oka zarówno wyglądem, wyposażeniem jak i materiałami mogłaby konkurować. Zwrócę więc uwagę, po roku użytkowania na kilka szczegółów, które w mojej ocenie różnią Mazdę od premium (a także od Alfy 159 .


    1. Jakość wykończenia: Stoi na wysokim poziomie, ale widać oszczędności na materiałach: po roku kierownica skórzana jest cała w rysach, skóra na fotelach się marszczy, a boczek drzwi wgiął się od trzymania ręki. W mojej 159 po 6 latach nie było takich śladów zużycia jak tutaj po roku
    Wstawki metalowo/aluminiowe to plastik w kolorze aluminium, który oczywiście łatwo się rysuje. Wszystko to fajnie wygląda przez miesiąc, ale przeraża mnie jak będzie po kilku latach.
    3. Prowadzenie: Bez porównania do 159, to jest spokojna limuzyna, która nie trzyma się drogi jak Alfa. Ale kto wcześniej nie jeździł Alfą, czy BMW nawet tego nie zauważy i będzie zadowolony - Mazda naprawdę miło się prowadzi.
    4. Wygoda: Niby jest to duże auto, ale np. ergonomia foteli pozostawia wiele do życzenia. W 159 nie byłem zmęczony po trasie 1000 km, tutaj jestem po 300 km. W środku jest głośno, a fotele dla mnie są za małe i nie ma opcji wyboru innych.
    5. Opcje: Właśnie, opcje. Narzekacie na drogi katalog opcji do Giulii, wybierzcie Mazdę. W opcji jest tylko szyberdach
    6. Systemy i wspomagacze: Kolejna rzecz, która dobrze wygląda na papierze. Ale np. HUD to nie prawdziwy HUD jak w BMW, bo pokazuje się na wysuwającej się szybce a nie na szybie przedniej; aktywny tempomat nie działa w korkach, a na autostradzie ma zbyt duże opóźnienie, żeby efektywnie z nim jeździć; system trzymania pasa ruchu - jeżeli widzieliście filmy z Teslą, czy Audi zapomnijcie o czymś takim w Mazdzie, pomoże najwyżej przy lekkich korektach jazdy na wprost, ale o odciążeniu w długich trasach zapomnijcie; system BOSE gra beznadziejnie bo brak porządnych wygłuszeń, nie ma też subwoofera. A więc na papierze mamy "wszystko", natomiast działanie wielu z tych systemów jest ubogie w porównaniu z klasą premium.


    Z zakupu jestem zadowolony, bo moim zdaniem Mazda 6 oferuje obecnie najlepszy współczynnik cena/jakość nawet porównując ją z BMW 3 czy Audi A4 (no i wygląda super . Dodatkowo silnik 2.5 benzyna wolnossący daje sporo frajdy. Czy za dwa lata zmienię ją na Giulię? Tak myślałem, ale...


    Faktycznie pozycjonowanie cenowe jest porównywalne z BMW 3, A4 czy Mercedesem C. Nie ma też przepaści w designie, który był kilka lat temu. Wtedy 159 zostawiała wszystkich w tyle, a teraz jest tyle ładnych samochodów (a za 2 lata może być jeszcze więcej: np. nowa A5, czy nowe BMW 3). Dodatkowo każdy z producentów premium oferuje elastyczny leasing, który pozwala jeździć autem za 250 tys. PLN za 2,5 tys. miesięcznie. Świat idzie do przodu i o ile kocham Alfę, to będę się mocno zastanawiał czy wybrać Giulię. I tak samo zrobi wielu Klientów z tego segmentu.


    I zapomnijcie, że właściciele BMW, Audi, Mercedesów przesiądą się na Giulię - znam wielu z nich i 99% nawet nie spojrzy na Alfę. Klientami będą osoby szukające auta w segmencie D typu Passat, Mondeo, Mazda, lub chcące czegoś oryginalnego (ale tu jest Jaguar, Lexus, Infiniti). Wszystkie te marki dysponują ładnymi salonami, profesjonalną obsługą i podejściem do Klienta. I porównajcie to z Alfą stojącą w kącie na doczepkę obok Fiata Tipo czy Jeepa Renegade.


    Poważnie obawiam się, czy Alfa nie podzieli losu SAABa...

  2. #7922
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomekw Zobacz post

    Poważnie obawiam się, czy Alfa nie podzieli losu SAABa...
    Saab padł głównie dzięki GM... To nie miało wiele wspólnego z polityką firmy, image aut itp.
    Ja się nie martwię. Giulia może i hitem nie będzie ale to nie ten sam mianownik co Saab.

  3. #7923
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    145 1.4TS, 156 SW 1.8TS, 159 1.9JTS, GT 1.9JTD, Volvo V40 CC, Fiat 500, Giulia 2.0 200km
    Postów
    87

    Domyślnie

    Saab padł bo nikt nie chciał kupować nowych samochodów tylko wszyscy czekali na używki.
    I jak widzę to raczej z Giulią będzie podobnie przynajmniej w Polsce.

  4. #7924
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomekw Zobacz post
    P

    I zapomnijcie, że właściciele BMW, Audi, Mercedesów przesiądą się na Giulię - znam wielu z nich i 99% nawet nie spojrzy na Alfę. Klientami będą osoby szukające auta w segmencie D typu Passat, Mondeo, Mazda, lub chcące czegoś oryginalnego (ale tu jest Jaguar, Lexus, Infiniti). Wszystkie te marki dysponują ładnymi salonami, profesjonalną obsługą i podejściem do Klienta. I porównajcie to z Alfą stojącą w kącie na doczepkę obok Fiata Tipo czy Jeepa Renegade.


    Poważnie obawiam się, czy Alfa nie podzieli losu SAABa...
    No właśnie, wielu z nas, w opozycji do hurraoptymistów, cieszących się z wysokich cen auta (którego, przez te ceny, wielu nie kupi), też to martwi....
    Call center, konfigurator, roczne opóźnienie sprzedaży od prezentacji auta.... To wszystko jaskółki kłopotów, niestety. Jedyne co utrzyma markę przy życiu to WYSOKA SPRZEDAŻ.
    FWD, RWD, obchodzi to znikomy procent nabywców. Auta dziś sprzedaje się bajerem, kolorkiem, błyskiem, reklamą, wymysłami z kosmosu, a nawet kłamstwami. Ludzie w swojej masie kupujących nie patrzą aż tak na detale techniczne. Kupują albo auta "zaufanych marek" albo takie, które ma sąsiad lub poleca wujek Gienek. Pamiętajmy, że ofensywa modelowa zakłada paletę bodaj siedmiu nawet (mito, spider, julia, julka, dwa suvy, wielki sedan) i globalną sprzedaż na poziomie do pół miliona sztuk.
    Giulia jest tak ważna, że pojawia się po latach, w bólach, opóźniona, w tle mając marną opinię o jakości i trwałości marki.

    Jak ona nawali, to kaplica. Może dlatego tak cyzelują. Ale, na dziś dzień, kompletnie zapomnieli o wadze promocji, reklamy i bajeru.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał integrale Zobacz post
    Saab padł bo nikt nie chciał kupować nowych samochodów tylko wszyscy czekali na używki.
    I jak widzę to raczej z Giulią będzie podobnie przynajmniej w Polsce.

    Skądże, Saab padł bo przez 10 lat pokazał jeden nowy model. Bo spadła jakość wykonania. Bo GM faktycznie położył na marce laskę.

  5. #7925
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    Twój cennik pochodzi z maja 2008 roku, ja kupowałem moją 159 w sierpniu 2008 roku i większość opcji zaznaczonych w Twoim cenniku jako TC u mnie była już w standardzie. Dopłacałem tylko za czujniki parkowania i ksenony ze spryskiwaczami. W załączeniu wklejam kawałek oferty od dealera, który pokazuje tylko wyposażenie mojego auta.
    Załącznik 203117


    I tu pełna zgoda. Od początku optuję za tym, że to byłaby najlepsza i najtańsza dla producenta forma marketingu dla zaistnienia nowego modelu w klasie premium, no ale ja nie pracuję w FCA
    No dobra, a gdzie to Navi w standardzie o którym pisałeś? Na pierwszy rzut oka (bez porównywania), jakoś też nie widzę tych opcji dodatkowych w standardzie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał tomekw Zobacz post
    ...
    Z zakupu jestem zadowolony, bo moim zdaniem Mazda 6 oferuje obecnie najlepszy współczynnik cena/jakość nawet porównując ją z BMW 3 czy Audi A4 (no i wygląda super . Dodatkowo silnik 2.5 benzyna wolnossący daje sporo frajdy. Czy za dwa lata zmienię ją na Giulię? Tak myślałem, ale...


    Faktycznie pozycjonowanie cenowe jest porównywalne z BMW 3, A4 czy Mercedesem C. Nie ma też przepaści w designie, który był kilka lat temu. Wtedy 159 zostawiała wszystkich w tyle, a teraz jest tyle ładnych samochodów (a za 2 lata może być jeszcze więcej: np. nowa A5, czy nowe BMW 3). Dodatkowo każdy z producentów premium oferuje elastyczny leasing, który pozwala jeździć autem za 250 tys. PLN za 2,5 tys. miesięcznie. Świat idzie do przodu i o ile kocham Alfę, to będę się mocno zastanawiał czy wybrać Giulię. I tak samo zrobi wielu Klientów z tego segmentu.
    No chyba nie te ceny. W zeszłym roku coś miłego sobie składałem w konfiguratorach BMW i Audi i było coś ok 220-240tys. Żeby to porównać, trzeba by siąść i złożyć podobne auto. Tylko teraz z dislem 2.2 i wysoką akcyzą to trochę bez sensu, poza tym polski rynek nie ma znacznia - trzebaby porównywac ceny w USD albo chociaż EUR, bo tam te samochody będą się sprzedawały.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 08-06-2016 o 23:13

  6. #7926
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    145 1.4TS, 156 SW 1.8TS, 159 1.9JTS, GT 1.9JTD, Volvo V40 CC, Fiat 500, Giulia 2.0 200km
    Postów
    87

    Unhappy

    Cytat Napisał Anderson Zobacz post
    No właśnie, wielu z nas, w opozycji do hurraoptymistów, cieszących się z wysokich cen auta (którego, przez te ceny, wielu nie kupi), też to martwi....
    Call center, konfigurator, roczne opóźnienie sprzedaży od prezentacji auta.... To wszystko jaskółki kłopotów, niestety. Jedyne co utrzyma markę przy życiu to WYSOKA SPRZEDAŻ.
    FWD, RWD, obchodzi to znikomy procent nabywców. Auta dziś sprzedaje się bajerem, kolorkiem, błyskiem, reklamą, wymysłami z kosmosu, a nawet kłamstwami. Ludzie w swojej masie kupujących nie patrzą aż tak na detale techniczne. Kupują albo auta "zaufanych marek" albo takie, które ma sąsiad lub poleca wujek Gienek. Pamiętajmy, że ofensywa modelowa zakłada paletę bodaj siedmiu nawet (mito, spider, julia, julka, dwa suvy, wielki sedan) i globalną sprzedaż na poziomie do pół miliona sztuk.
    Giulia jest tak ważna, że pojawia się po latach, w bólach, opóźniona, w tle mając marną opinię o jakości i trwałości marki.

    Jak ona nawali, to kaplica. Może dlatego tak cyzelują. Ale, na dziś dzień, kompletnie zapomnieli o wadze promocji, reklamy i bajeru.

    - - - Updated - - -




    Skądże, Saab padł bo przez 10 lat pokazał jeden nowy model. Bo spadła jakość wykonania. Bo GM faktycznie położył na marce laskę.
    Alfa pokazał Giulię 11 lat po premierze 159 i prawie 5 lat po zakończeniu jej produkcji. Więc widzę dużą analogię działań Fiata do działań GM.

  7. #7927
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    No dobra, a gdzie to Navi w standardzie o którym pisałeś?
    Zobacz co jest na 8 pozycji w standardzie: System nawigacji satelitarnej z telefonem GSM.

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Na pierwszy rzut oka (bez porównywania), jakoś też nie widzę tych opcji dodatkowych w standardzie.
    Bo tam nie ma żadnych fajerwerków. Tylko te opcje, które dla mnie były niezbędne. Ot taki nieco wyższy standard. A teraz sobie skonfiguruj Giulie z takim samym wyposażeniem i zobacz jaka kwota Ci wyjdzie. W tej załączonej przeze mnie ofercie ktoś z salonu zapomniał wymienić "podgrzewane i składane lusterka", które też mam i były w standardzie, a Alfatexu i podłokietnika z tyłu nie ma nawet jeszcze w cenniku Giulii i raczej gratis nie będą.
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  8. #7928
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Fakt tez,ze maserati na rynku jest juz od dawien dawna i mozna by rzec ,że od urodzenia ma szlacheckie geny. Alfa owszem,ma sportowa dusze,jest " jakas" ale nigdy nie aspirowała do bycia premium.
    Maserati na rynku jest całe 4 lata krócej niż Alfa Romeo . Geny ma w zasadzie takie same, a do końca II WŚ nie powiedziałbym, żeby była między nimi istotna różnica - sytuacja zmieniła się po wojnie, kiedy część firm musiała na siebie przejąć "obowiązek" zmotoryzowania kraju i obowiązek ten padł na Fiata i Alfę Romeo... Chociaż jeszcze w 1950 i 1951 Alfa po prostu zdemolowała konkurencję w F1. Podobnie wysoko była zresztą pozycjonowana Lancia, ale tutaj spadek reputacji był wyjątkowo bolesny.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    potencjalny klient z pułapu alfy ... która dokonuje wyboru mimo wszystko bardziej racjonalnymi pobudkami
    A gdzie wybór sercem, a nie głową, o którym tak pieją zawsze wszyscy "dziennikarze" motoryzacyjni? W przypadku Alfy przez jeszcze jakiś czas na pewno będzie problemem wartość rezydualna na końcu leasingu, przez co np. w dużej firmie mojego kumpla kupili Passaty zamiast Mondeo, bo w całości oferty wyszły sporo taniej, mimo wyższej ceny zakupu.
    Nikt, kto będzie kalkulował tylko i wyłącznie ceny, nie kupi Alfy. Wystarczy obejrzeć test Alfy 166 Clarksona i ich wyliczenie dziennej utraty wartości samochodu.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Anderson Zobacz post
    Auta dziś sprzedaje się bajerem, kolorkiem, błyskiem, reklamą, wymysłami z kosmosu, a nawet kłamstwami. Ludzie w swojej masie kupujących nie patrzą aż tak na detale techniczne.
    I miejmy nadzieję, że Alfa nie będzie nigdy jedną z tych marek, dla których detale techniczne są mniej istotne niż obecność fejsika i integracja z ajfonem.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #7929
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    Ja również mam taką nadzieję, Panie Radku
    Choć to nie tacy jak my, idealiści, pasjonaci, rządzą na rynku.
    Tam są twarde prawa ekonomii, pamiętam jak w opisach 159 zaznaczano: "po trzy niezależne reflektory z przodu: widać, że w projektowaniu tego auta nie zabierali głosu księgowi... "))
    Ach, czemu nikt albo prawie nikt, nie mlaska tak z radości, że Giulia taka piękna, jak kiedyś mlaskano na widok 159?
    Ostatnio edytowane przez Anderson ; 09-06-2016 o 08:31

  10. #7930
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Anderson Zobacz post
    Ja również mam taką nadzieję, Panie Radku
    Choć to nie tacy jak my, idealiści, pasjonaci, rządzą na rynku.
    BMW się to jakoś udaje robić - kiedyś oni się wzorowali na Alfie, teraz Alfa musi się wzorować na nich.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory