Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Temat: samodzielna naprawa kolektora 1.9 JTDm

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Reloaded
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    Alfa 159 2,4
    Postów
    207

    Domyślnie samodzielna naprawa kolektora 1.9 JTDm

    Witam, w swojej 159 1.9 JTDm 16V mam "poprawiony" kolektor, wskutek czego urwały się wszystkie klapy wirowe i narobiły bałaganu.
    Mniejsze o remont silnika, ale zastanawiam się nad samodzielną naprawą kolektora.
    Jak wspomniałem, urwały się wszystkie klapy, ale ośki zostały na miejscu. Problem w tym, że puszczają już na łożyskowaniu i wycieka z kolektora olej.
    Czy dobrym pomysłem będzie usunięcie osi klap wirowych, nagwintowanie otworów (aluminium) i wkręcenie na klej śrubek, aby trwale zaślepić otwory?
    Trochę druciarstwo, ale nie widzę większych wad tego pomysłu, chyba że się mylę.

    Druga sprawa: jaki preparat polecacie do wyczyszczenia kolektora z nagaru? Plastikowa część oddziela się od aluminiowej i generalnie jest dobry dostęp do kanałów dolotowych.
    Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    poszukaj tematu - kolektor jtdm kompleksowo i usuniecie klap wirowych wady i zalety (obecnie gdzies 3 strona tego dzialu)
    Sam na świeżo nagwintowałem otwory pod m6 i wleciały śruby na klej do gwintów + zalane silikonem od góry miejsca gdzie było łożyskowane.
    Możesz też to zaspawać - ale patrząc na moje rozwiązanie (znalezione gdzieś tu) nie ma to sensu.
    Co do czyszczenia - próbowałem wielu bajerów, mycie wodą pod ciśnieniem, wycior do butelek na wiertarce, spray do czyszczenia gaźników.
    W końcu podprowadziłem z domu podróbke cilit bangu z biedronki jakieś "bang na tłuszcz" w takiej fioletowej butelce.
    Zalałem kolektor ciepłą wodą, po chwili zalałem go tym specyfikiem, po 10 minutach wszystko wyplukałem pod cisnieniem ze srodka.
    Resztę co pozostało - to szmata, paluchy i śrubokręty i cały środek się pięknie umył.
    147 powodów do zadowolenia

Podobne wątki

  1. [159] Wymiana kolektora ssącego 2.4 JTDm 20v
    Utworzone przez zloty35 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-09-2014, 13:43
  2. Samodzielna naprawa.
    Utworzone przez KaeSiak93 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-09-2013, 19:24
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-07-2011, 15:16
  4. 1,9 jtdm pytanie dot. kolektora ssącego
    Utworzone przez liked w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-11-2010, 10:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory