Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 39 z 39

Temat: Montaż Q4 do zwykłej 156 Sportwagon 1.9 JTD 16V

  1. #31
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Q4 na śliskiej nawierzchni bez problemu idzie kręcić bączki, pod warunkiem, że są w miarę ciasne. Wtedy VDC się gubi i nie daje rady auta wyprowadzić. Ogólnie VDC szybko reaguje i sprawnie, ale mimo wszystko jeżeli wyłączysz ASR, to na śniegu, czy żwirze da sie kilka/kilkanaście metrów bez ingerencji ręcznego bokiem pocisnąć. Jednak kiedy tył zaczyna odbijać w drugą stronę, to szybko elektronika sprowadza cię na ziemię


  2. #32
    heliogabal
    Gość

    Domyślnie

    Muszę to kiedy dokładniej przetestować, problem tylko z warunkami, bo prawdziwej zimy to mało ostatnio.

  3. #33
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Reggie4ever
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 16V TI
    Postów
    331

    Domyślnie

    A czy ktoś z posiadaczy Q4 próbował czy da się przejechać okrąg o dużej średnicy w poślizgu sterując samochód głównie pedałem gazu? Oczywiście w warunkach zimowych na ośnieżonej nawierzchni. Jest to wykonalne Alfą? Czy elektronika nie pozwoli?

  4. #34
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Nie próbowałem, ale wydaje mi się, że będzie to ciężkie do zrealizowania. Te kilkanaście metrów bokiem pojedziesz, ale okrąg z tego będzie ciężko zrobić. Bo jeżeli tył trochę za bardzo wyskoczy, to od razu wkroczy VDC i albo cię wyprowadzi, albo skończysz tyłem do kierunku jazdy.
    Plus jest taki, że torsen przekazuje 60% mocy na tył, a dodatkowo tył jest lekki, bo silnik mamy przed przednią osią. To daje nam w na śliskiej nawierzchni właśnie możliwość zabawy bez użycia ręcznego. Jednak problem zaczyna się w momencie ingerencji elektroniki. Jeśli auto jest jeszcze w miarę w torze jazdy i nie przesadzamy z gazem to elektronika pomoże wyprostować, jednak jeśli przesadzimy, tojest problem. VDC próbuje wyprostować auto przyhamowując przednie zewnętrzne koło, natomiast tył dalej kotłuje (bez ASR oczywiście) i w tym momencie mając hamowany przód i "wolno biegający" tył, lądujemy odwrotnie do kierunku jazdy


  5. #35
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Wroclaw
    Auto
    Giulia QV & Stelvio QV
    Postów
    154

    Domyślnie

    Zloty, from what you use rear suspention?

    Axles are fine by size?

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ricardus
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Grotniki
    Auto
    Alfa Romeo 156 Q4 Crosswagon
    Postów
    73

    Domyślnie

    Nie da się, trochę bawiłem się w tę zimę. Po wyłączeniu elektroniki było nawet nieźle, ale cały duży okrąg tylko z gazem w poślizgu mi się nie udało. Małe koła bez problemu tylko z gazem dało się w poślizgu zrobić, ale duże już niestety

  7. #37
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Reggie4ever
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 16V TI
    Postów
    331

    Domyślnie

    Kolejny przykład że da się mieć Q4 w wersji nie jak na szczudłach:
    https://www.youtube.com/watch?v=oqVtD-9rqqw
    Ktoś może coś wie więcej o tym aucie? Tytuł sugeruje podzespoły z Lanci, ciekawi mnie które

  8. #38
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Cytat Napisał Reggie4ever Zobacz post
    Kolejny przykład że da się mieć Q4 w wersji nie jak na szczudłach:
    https://www.youtube.com/watch?v=oqVtD-9rqqw
    Ktoś może coś wie więcej o tym aucie? Tytuł sugeruje podzespoły z Lanci, ciekawi mnie które

    Wydaje mi się, że to tylko tytuł nawiązujący do Lanci. Choć zejście tak nisko na moście z CW wróżłoby w Polskich warunkach utratę dyfra na pierwszej wystającej studzience.

  9. #39
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Reggie4ever
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 16V TI
    Postów
    331

    Domyślnie

    Cenne byłoby zdjęcie od spodu tego samochodu. Niezmiernie ciekawi mnie jak dyfer i zbiornik jest nisko od ziemi przy tej wysokości zawieszenia

Podobne wątki

  1. [147] Lampy z GTA do zwykłej wersji
    Utworzone przez Scantraxx w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-08-2015, 07:39
  2. [156] Półoś selespeed do zwykłej
    Utworzone przez adam.st w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-11-2014, 14:57
  3. soczewki z GTA do zwykłej 156
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-02-2012, 08:38
  4. Przekładnia GTA do zwykłej 156
    Utworzone przez Teddy84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-12-2011, 13:04
  5. Sportpack czym się różni od zwykłej 156?
    Utworzone przez franeeek w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-10-2011, 22:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory