Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 39

Temat: Montaż Q4 do zwykłej 156 Sportwagon 1.9 JTD 16V

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Reggie4ever
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 16V TI
    Postów
    331

    Domyślnie Montaż Q4 do zwykłej 156 Sportwagon 1.9 JTD 16V

    Poszukuje wszelkich konkretnych informacji na temat dołożenia napędu z wersji Q4 do zwykłej 156 1.9 JTD 16V. Może ktoś zna kogoś kto próbował lub wykonał taką konwersję. Najważniejsza informacja to czy podwozie nie ma różnic, w sensie czy wszystkie otwory montażowe są w zwykłej wersji Sportwagona, czy podłoga bagażnika ma ten sam kształt. Z grubsza wiem że do przełożenia cały napęd od skrzyni licząc, wydech, zbiornik. Nie wykluczone że nawet komputer z racji innego sterowania kontrolą trakcji. Najchętniej chciałbym zostawić zwykłe amortyzatory ze sprężynami Eibach. W teren nie zamierzam jeździć, zależy mi tylko na właściwościach trakcyjnych.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Popatrz w ePerze. Na pewno podłoga bagażnika jest inna w CW. Opieram się na ePerze.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gracekk
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    Była: AR 156 SW 1.8 TS, AR 156 SW 2.4 20V. Jest: Passat B6 BMR
    Postów
    696

    Domyślnie

    Z tego co kojarzę to były poliftowe 156 1.9 SW w Q4, nawet wisiała taka na olx czy allegro. Nawet zalinkuję http://olx.pl/oferta/alfa-romeo-156-...tml#06df012892
    Ostatnio edytowane przez Gracekk ; 07-01-2016 o 00:19

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Temat już był omawiany.
    Q4 w wersji SW jest już wyższe od standardowej o kilkanaście mm z racji większej ilości bebechów prowadzonych na tył. Wydech jest przeprowadzony pod silnikiem i przednim dyfrem, co mocno obniżyło prześwit. O sankach z CW zapomnij jeśli chcesz na standardowych amorach, bo już w garażu możesz na nich zawisnąć. Możesz spróbować od Q4 SW, są trochę płytsze, podobnie sanki na tył, które również są inne, ale ostrzegam, że na standardowych amorkach będzie bardzo nisko.Zresztą tylne mocowanie amorków jest trochę inne, o ile sie dobrze orientuję. Cały wydech ogólnie jest poprowadzony niżej przez wał napędowy, który zajął jego oryginalne miejsce. Jeszcze miska olejowa też inna jest w Q4. Co do podłogi bagażnika to może kwestia jakiegoś wzmocnienia lub przesunięcia wgłębienia na zapasówkę trochę do tyłu żeby wpasowac dyfer. Ze zdjęć, które przejrzałem poglądowo zauważyłem, że jest całkiem inne przetłoczenie na zapasówkę. Ja u siebie zmieściłem 205/50 R17.
    Jeżeli masz ASR (Q4 posiadały go w standardzie) to napewno sterownik VDC do wymiany z wiadomych powodów. Bez ASR chyba nie jest to konieczne.


  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Reggie4ever
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 16V TI
    Postów
    331

    Domyślnie

    Doskonale wiem że były 156 SW Q4 inaczej nie było by pytania
    Jeśli kolega Złoty pamięta gdzie poruszany był ten temat odnośnie 156 to proszę o link. Ja znalazłem tylko o 159.
    Pamiętam że był prototyp 147 Q4 i też stała koszmarnie wysoko, natomiast udało mi się znaleźć jeszcze GT Q4 i to wygląda bardzo przyzwoicie:
    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=86375
    https://www.youtube.com/watch?v=tNFrD0u6ras
    Problemem są tylko zdjęcia miniaturki z których niewiele widać. Zawieszenie 156, 147 i GT to przecież to samo.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał Reggie4ever Zobacz post
    Problemem są tylko zdjęcia miniaturki z których niewiele widać. Zawieszenie 156, 147 i GT to przecież to samo.
    Ale tylko wahacze. Zwrotnice i reszta jest inna w Q4. Wydaje mi się, że albo znajdziesz całego dawcę albo sprzedajesz to co masz i kupujesz gotowca.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Reggie4ever
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 16V TI
    Postów
    331

    Domyślnie

    Myślałem właśnie o całym aucie jako dawcy ale odpycha mnie wysokość zawieszenia w ori Q4. Nie wiem jak to GT zrobione ale siedzi idealnie. Macie może zdjęcia tych różnic odnośnie wnęk na koło zapasowe?

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Mogę ci zrobić jutro parę fotek jak to wygląda od spodu w Q4 SW. Możesz spróbować się pobawić trochę umieszczeniem wydechu czy poprzecznym wzmocnieniem przednich sanek.
    w tej GT którą widziałem na YT jest chyba inny napęd, nie z 156 Q4.

    W tej GT z bułgarskiego forum, ze zdjęć które tam widziałem, jest jednak faktycznie napęd z 156 Q4 SW. Nie mam jednak pojęcia jak ma pociągnięty wydech, który pewno był głównym powodem podniesienia tej wersji. Przednie sanki ma chyba oryginał ze 156 Q4 ale też nie jestem na 100% pewny czy nie są trochę modyfikowane (dziwne mocowanie przedniego dyfra i stosunkowo wysoko wzmocnienie sanek). No i gwintowany zawias.
    Ostatnio edytowane przez Złoty ; 07-01-2016 o 18:44


  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Reggie4ever
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 16V TI
    Postów
    331

    Domyślnie

    Sprawdzałem w ePER i wózek przedni i tylny dla SW Q4 i CW Q4 ma ten sam numer, różne są tylko amortyzatory i sprężyny. Jak to w końcu jest? Jeśli możesz zrobić zdjęcia to bardzo chętnie zobaczę. Pozostaje chyba zapisać się na bułgarskie forum żeby zobaczyć zdjęcia tej GT w większej rozdzielczości

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Eper ostatnio głupoty pisze odnośnie Q4 SW. Jeszcze 2 lata temu przednie i tylne sanki miały inne numery. Podobnie jak przednie i tylne amortyzatory. O ile amortyzatory ujednolicili jeszcze w czasie produkcji (bez sprężyn), o tyle sanki są inne i nie da się ich tak po prostu zamienić.
    Przejrzałem teraz trochę ten eper i doszedłem do wniosku, że to co CW ma wspólnego z SW to jest w katalogu. Natomiast jeżeli część była tylko dla wersji SW (np: przednie i tylne sanki + zwrotnice przednie) tego w eperze nie znajdziemy.


Podobne wątki

  1. [147] Lampy z GTA do zwykłej wersji
    Utworzone przez Scantraxx w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-08-2015, 07:39
  2. [156] Półoś selespeed do zwykłej
    Utworzone przez adam.st w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-11-2014, 14:57
  3. soczewki z GTA do zwykłej 156
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-02-2012, 08:38
  4. Przekładnia GTA do zwykłej 156
    Utworzone przez Teddy84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-12-2011, 13:04
  5. Sportpack czym się różni od zwykłej 156?
    Utworzone przez franeeek w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-10-2011, 22:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory