Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Jak to jest naprawdę z Twin Spark??

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115km
    Postów
    36

    Domyślnie Jak to jest naprawdę z Twin Spark??

    Witam, aktualnie posiadam ale 147 w jtd lecz z powodu zmiany pracy (15km w jedną stronę chyba za mało jak na diesla) zamierzam zmienić na alfe 156 w benzynie początko chciałem 2.5 v6 lecz z powodu wysokiego spalania i wysokiej ceny paliwa muszę trochę opuścić wymagania i zainteresowałem się 1.8ts. Słyszałem wiele złych opini na temat tego silnika, ale wydaje mi się że są to opinie takie jak na temat marki alfa romeo nikt nie miał a każdy wie że jest awaryjna, dlatego pytam posiadaczy jak to jest z tymi twin sparkami naprawdę są tak awaryjne jak mówią?? Jak współpracują z podtlenkiem LPG?? Lepiej pozostać z solidnym dieselkiem??

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    No pewnie, że lepiej. Chyba, że ci sie znudziła albo co. Zresztą, 15 km w jedną stronę dizelku starczy.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    2.5 v6 + lpg

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar SOPELTomcat
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo Spider 2.0 TS,Allfa 159 1.9 jtdm
    Postów
    155

    Domyślnie

    nie idzie na to pytanie odpowiedzieć .....
    Alfa z TS to loteria jak każdy samochód,możesz trafić na dobry,możesz na wyjechany
    ja mam 2.0 TS w spiderku i złgo słowa nie powiem,ale moja jest magiczna
    malo pali,oleju wogóle nie bierze,chodzi jak marzenie....
    ale gdybym teraz kupował?nie,nie brał bym już TS....za duży stres haha
    Bella Machina..........moja miłość

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 Selespeed, Alfa Romeo 156 Crosswagon
    Postów
    53

    Domyślnie

    Mam 2.0 TS, silnik bardzo dobrze się sprawuje, mam go od 2014 roku i nie wykonywałem jeszcze napraw, nie miałem usterek. Uważam, że to dobra jednostka o ile się o nią dba tzn. systematyczne wymiany oleju, kontrola poziomu oleju. Więcej jest o nim złych historii niż prawdy.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar .Michał.
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo Gtv '02r. 2.0 TS
    Postów
    102

    Domyślnie

    Mam od dwóch lat, jedyną rzeczą ponad plan każdego innego silnika była wymiana wariatora - jakieś 600,00 zł oraz profilaktyczna wymiana panewek korbowodowych (koszt jakieś 100,00 zł przy okazji innej roboty). Stare były po 140 tys. na blacie w niezłym stanie, na 3 cylindrach wręcz w idealnym, na 4 noszące ślad zużycia. Poza tym w porządku, o ile pilnujesz oleju. Na pytanie o konsumpcję nie odpowiem bo mi trochę podcieka z uszczelniacza wału, jak zrobię to powiem A ogólnie silnik dynamiczny, przyjemny w użytkowaniu, spalanie rzędu 11,5l/100 km w przeważnie miejskim trybie.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Sky~
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    domu
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS 144KM B+G
    Postów
    124

    Domyślnie

    Ja kupiłem 156 z 1.8 benzynkę z gazem i powiem, że ładnie chodzi, z wyliczeń spala:
    80-100zł/1,5-2 miesiące benzyny (~4,30zł/l) (chociaż ten maj był i początkami mroźny, pamiętacie?)
    i 300km przejeżdżam regularnie na pełnym zbiorniku gazu tj 30l. (10l/100) i to na jeździe miejskiej, na trasie ciut mniej ale podobnie wychodzi.

    Co do samego silnika. Pracuje spokojnie, ładnie, płynnie. Ale jest po konkretnym remoncie miejsc skąd wcześniej olej cieknął, zrobiłem nią 4k km od naprawy, oleju nie zeszło nic (wymiana pokrywy silnika, rozrządu, wałka rozrządu bo klin w nim był ubity, uszczelek, obudowy z pompą wody- czyli wszystkich miejsc gdzie mógł uciekać olej). Panewki... no zaczyna je być słychać powoli, ale to koszt 100 zł i można wymienić je chyba bez jakiś fanaberii, swoją drogą jakby ktoś offtopicował i odpowiedział czy koniecznie trzeba ten wał korbowy szlifować? Na pewno auto bardzo wygodne i świetnie prowadzące się. Wiesz... wlejesz jej olej za stówkę+, przysiądziesz do innych rzeczy i się ciut przyłożysz i będziesz miał autko na pare lat jeśli nie zgnite elementy nośne i dół. Ja trafiłem na belle śmigającą na Chorwacji do 2012- prosta sprawa że brałem. I poza lakierniczymi mankamentami czy plastikami wnętrza, z silnikiem mam tylko problem że mi zgaśnie jak go rozhulam i wcisnę sprzęgło- ale to jest czujnik wału do wymiany bo się wysłużył, więc się przestałem martwić i stresować już, kiedy znalazłem post innego kolegi z tego samego miasta z tym samym problemem i rozwiązaniem. Lubisz się bawić z samochodem, to warto, ale czasami ilość elektryki w samochodzie przeraża (np nawiewy)

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar patalacho
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo 1.9 JTD 105KM
    Postów
    188

    Domyślnie

    Ahh te stereotypy. Ja do pracy mam 2 km i co? Jeżdzę dieslem. Czemu miałbym niby nie jeździć? Wiadomo że diesel się długo grzeje, że nie poleca się przekraczania tych 2, 2,5 tys obrotów na zimnym silniku, ale bez przesady jeździć można normalnie. JTD rządzi

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał Norek212 Zobacz post
    1.8ts
    Wysokie spalanie przede wszystkim na minus. Nie sądzę, by dało się coś z tym zrobić tanim kosztem.

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddudek
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    GT 3.2 V6
    Postów
    228

    Domyślnie

    Na duże spalanie w 1.8 jest jedno rozwiązanie [emoji14] lpg i zapominasz o koszcie paliwa

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Gdzie jest komputer w Twin Spark
    Utworzone przez Bogdan w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-02-2016, 20:48
  2. [155] Jaki jest Odstęp elektrod na świecach w alfie 155 twin spark sport 1.8
    Utworzone przez arteeksk8 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-03-2012, 18:12
  3. P1555 - czyli jak to z tym jest naprawdę ? ;)
    Utworzone przez @sdero w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-06-2011, 10:46
  4. [166] 2.0 Twin Spark czy jest blokada rozrządu?
    Utworzone przez Wojtek_A166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-05-2008, 21:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory