Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 56

Temat: Kilka pytań o AR 159 2.2jts ale nietypowo

  1. #31
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Autostradowe 140 wymaga nieco ponad 4 tysięcy obrotów na 6 biegu.

  2. #32
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar duch-dziadka
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Czarnków/Poznań
    Auto
    Giulietta Veloce
    Postów
    106

    Domyślnie

    Robiłem kiedyś specjalnie takie pomiary na potrzeby pytania innego forum i tak to wygląda:

    30 km/h 6 bieg 750 obrotów
    100km/h 6 bieg 2750 obrotów
    140km/h 6 bieg 4000 obrotów

  3. #33
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 jts
    Postów
    58

    Domyślnie

    Witam,
    podsumowując moje dotychczasowe pytania, wypisze co wybrałem, może przyda się taka rozpiska innym (dotychczasowym, przyszłym) użytkownikom 2.2 jts

    Skrzynia:


    Fuchs Titan Sintofluid 75W80
    - zalać nie mniej niż 2,5 litra
    +
    Dodatek Archoil ar9100- modyfikator tarcia


    Wspomaganie:


    Mobil ATF 320
    - czerwony !


    Silnik


    Płukanka:
    - Liquy Moly Pro-Line Engine Flush 0,5L


    Olej:
    - Millers Oils EE Longlife 5W-40 tu jeszcze sie zastanawiam, ale chyba wybór padnie na niego


    Po weekendzie robie zakupy i zabieram się za wymianę tego wszystkiego.
    Przeczyszczę też oba elektrozwory- jednego z nich miałem błąd.

    Jeszcze pytanie: jest sens zdejmować pokrywę zaworów i zobaczyć czy nie ma syfu- nagaru itp i ewentulnie wyczyścić.

    Widziałem też, że nagar w silniku można wyczyścić poprzez zdjęcie kolektora ssącego i powalczyć w tych kanałach, ale robota chyba dosc skomplikowana?

    Pozdrawiam.

  4. #34
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Nie ma sensu zdejmować pokrywy, chyba że jest wyciek. Sprawdź gniazda świec (możesz też je wymienić jeśli dawno nie były ruszane).
    Co do czyszczenia zaworów ssących przez kanały odlotowe, to lepiej kup sobie czteropak i wypij patrząc na piękną sylwetkę auta Pracy mnóstwo, efekty wątpliwe.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 jts
    Postów
    58

    Domyślnie

    hehe rozumiem
    Jesli chodzi o pokrywę chciałem zdjąć zeby zobaczyć czy jakiegoś syfu pod nia nie ma, ale przede wszystkim zeby wyczyścić elektrozawory lub ewentualnie zmienić gdyby dalej blad pokazywało od jednego

    Co do świec jakie polecacie? jakiej firmy i nr

    Do układu wspomagania ile wchodzi płynu?

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Od 04.2021 159 SW 2.0 jtdm+, WCZEŚNIEJ; 159 2.2 JTS , 159 1.9 jtdm 8v, soft @sdero
    Postów
    460

    Domyślnie

    Elektrozawory możesz wyjąć bez zdejmowania pokrywy, wystarczy zdjąć czerwoną maskownice i później je odkręcić(chyba nasadka 10tka). Świece wymieniałem na NGK platynowe koszt coś koło 200zł o ile dobrze pamiętam. Do układu wspomagania w 2.2 jts wchodzi litr płynu.

  7. #37
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jeśli chcesz zdjąć pokrywę to kup od razu nową uszczelkę (ok 100 zł) i zrób to przy okazji wymiany płynu do wspomagania, bo musisz rozłączyć wąż wychodzący z pompy wspomagania.

    Jeśli chodzi o wybór świec to przypadkiem trafiłem link do zestawienia:
    http://www.czesciauto24.pl/swiece-za...9-saloon/18927

    Alfa Romeo w instrukcji zaleca NGK.

    Jeśli chcesz przy okazji wymiany płynu do wspomagania przepłukać układ, to kup 2 litry. Do samej wymiany litr z powodzeniem wystarczy.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #38
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Wieliczka
    Auto
    159 Sportwagon 1.8 MPI
    Postów
    60

    Domyślnie

    Cytat Napisał duch-dziadka Zobacz post
    Robiłem kiedyś specjalnie takie pomiary na potrzeby pytania innego forum i tak to wygląda:

    30 km/h 6 bieg 750 obrotów
    100km/h 6 bieg 2750 obrotów
    140km/h 6 bieg 4000 obrotów
    Strasznie krotka ta szostka. Dokladnie takie same obroty mam na piatce w mojej 1.8 MPI (skrzynia 5 biegow). Szczerze mowiac jest to najwieksza wada tego auta. I raczej malo pociesza mnie, ze w 2.2 jest tak samo...

  9. #39
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Od 04.2021 159 SW 2.0 jtdm+, WCZEŚNIEJ; 159 2.2 JTS , 159 1.9 jtdm 8v, soft @sdero
    Postów
    460

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzyh Zobacz post
    Strasznie krotka ta szostka. Dokladnie takie same obroty mam na piatce w mojej 1.8 MPI (skrzynia 5 biegow). Szczerze mowiac jest to najwieksza wada tego auta. I raczej malo pociesza mnie, ze w 2.2 jest tak samo...
    Mnie to akurat odpowiada, nie ma problemu, żeby przyśpieszyć i płynnie wyprzedzić na autostradzie. Od 4000 ładnie reaguje na gaz, aż do odcięcia...diesel do 170 w miarę dawał radę, później już brakowało, a tutaj nie odczuwam tego problemu im wyższe obroty tym lepiej . Nie wiem jak 1.8 MPI, ale JTS przyjemnie brzmi Jak ktoś lubi "zamulać" silnik powinien rozważyć diesla. 100km/h przy 2750 obrotów wystarczy do ekonomicznej jazdy bez szaleństw i jak na benzyne nie są to chyba wysokie obroty tylko raczej optimum w minimum ;P

  10. #40
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Wieliczka
    Auto
    159 Sportwagon 1.8 MPI
    Postów
    60

    Domyślnie

    Cytat Napisał mesque Zobacz post
    Mnie to akurat odpowiada, nie ma problemu, żeby przyśpieszyć i płynnie wyprzedzić na autostradzie. Od 4000 ładnie reaguje na gaz, aż do odcięcia...diesel do 170 w miarę dawał radę, później już brakowało, a tutaj nie odczuwam tego problemu im wyższe obroty tym lepiej . Nie wiem jak 1.8 MPI, ale JTS przyjemnie brzmi Jak ktoś lubi "zamulać" silnik powinien rozważyć diesla. 100km/h przy 2750 obrotów wystarczy do ekonomicznej jazdy bez szaleństw i jak na benzyne nie są to chyba wysokie obroty tylko raczej optimum w minimum ;P
    Zeby nie zamulac, mozna zredukowac bieg. Natomiast przy takich wysokich obrotach jest wysokie spalanie. Starsze auta mialy dluzsze skrzynie, np przy 3 tys obrotow bylo 120, a nie marne 110, tak jak u mnie. 100 km/h ok, jest ekonomiczna jazda. Tylko jak jade przez pol Polski to pojawia sie problem, bo wypadaloby nocowac po drodze...
    Tolerowalem to, jezdzilem wolniej, jednak jak teraz zaczalem podrozowac naprawde duzo, a autostrad i ekspresowek juz w Polsce troche jest, to jednak jest to duzy problem. Na otarcie lez jak jade kretymi drogami to wtedy krotkie przelozenia swietnie sie sprawdzaja, powodujac banan na ryju .

Podobne wątki

  1. Kilka pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez redek83 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 14:18
  2. [146] 149 1,9 TD Pytań kilka
    Utworzone przez Goall w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 04-06-2013, 22:28
  3. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  4. [155] kilka pytań
    Utworzone przez rafal70185 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 31-05-2010, 08:23
  5. [155] Kilka pytań
    Utworzone przez FlaY w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 25-06-2008, 22:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory