Strona 1 z 10 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 95

Temat: Problem z zamuleniem i ruszaniem do 2 tyś obrotów

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    alfa
    Postów
    307

    Unhappy Problem z zamuleniem i ruszaniem do 2 tyś obrotów

    Hej,

    mam następujący problem ze swoją 159 1.9JTDm 8V 2006 i już powoli brakuje mi pomysłów gdzie szukać przyczyny.

    Przy ruszaniu (szczególnie na zimnym silniku, na rozgrzanym dosłownie odrobinkę mniej odczuwalne) na początkowych obrotach czuć delikatne drżenie spowodowane przyduszającym się silnikiem (nie takie telepanie jak od dwumasy czy poduszek, tylko bardziej obciążenie silnika), trzeba się trochę wspomagać gazem na półsprzęgle bo potrafi przydusić, lub zrobić `żabkę` i gasnąć przy ruszaniu ze świateł jak się za gapię i ruszę szybciej. Ogólnie na początkowych obrotach jakby brakowało mocy. Z innych zauważonych dolegliwości: ciężko wchodzą biegi i czuć minimalne luzy na lewarku zmiany biegów (często zdarza mi się wrzucić 3 zamiast 5-linki/wysprzęglik?). W momencie gdy załącza się turbo jazda jest już normalna

    Co sprawdziłem?



    • Brak błędów ECU,
    • Korekty wtrysków: 0,44mm3/w, -1,61mm3/w, 0,93mm3/w, 0,22mm3/w
    • EGR usunięty z mapy, zaślepiony,
    • wyczyszczony kilka tygodni temu kompleksowo kolektor + czujnik w kolektorze.
    • DPF wypala normalnie,
    • po odłączeniu przepływki nie ma różnicy,
    • był problem zimą z rozruchem, podniesienie kilkukrotne dawek startowych rozwiązało w miarę problem,
    • wyczyściłem zawór overboost i wymieniłem wężyki z niego idące,
    • sprawdzone węże od turbiny pod kątem nieszczelności - mechanik twierdzi, że nie ma przedmuchu nigdzie,
    • auto jest po mapowaniu u Mirka, hamownia pokazuje 157-161km, 0 dymienia.
    • sprawdzone poduszki silnika/skrzyni.
    • spalanie 5,4-6,5 w trasie 100-140km/h
    • zimą przy okazji problemu z odpalaniem zrobiłem wykres oczekiwanej dawki paliwa pod kątem uszkodzenia czujnika ciśnienia paliwa i pompy (załącznik).Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a63402ac-1b6b-480b-b9d8-e1198fda7eef.jpg
Wyświetleń:	40
Rozmiar:	56.8 KB
ID:	204429


    Po zmianie 16" alu na 18" stało się to trochę bardziej odczuwalne. Miałem okazję przejechać się inną 159 na 19" i w niej bez problemu można operować samym sprzęgle, u mnie potrafi na 2 biegu się przydusić jeśli nie przeciągnę na półsprzęgle lub nie dodam minimalnie gazu ruszając.

    Jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny? Czy może problem leży po stronie sprzęgła/wysprzęglika? Ale to by chyba nie tłumaczyło tego braku mocy (odczuwalnego dużego obciążenia silnika przy ruszaniu).

    Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam!

    edit - dodaję wykresy:

    Ok, przybywam z kompletem danych

    Na sam początek dźwięk jaki słychać podczas wciskania sprzęgła (metaliczne puknięcie), przy wyłączonym zapłonie ustaje:




    Niżej dane na rozgrzanym silniku na postoju:
    Załącznik 204455Załącznik 204456Załącznik 204457Załącznik 204458


    Zastanawia mnie poziom EGR, gdy usunąłem go z mapy wskazywał chyba 5% i z tego co wiem jest to wartość odpowiadająca poprawnie wywalonemu EGR z mapy. Teraz natomiast jest to 3,998%...

    Niżej kilka wykresów z jazdy.

    Wykres z jazdy jak silnik się jeszcze nagrzewał:
    obroty/zmierzona masa pow/oczekiwana masa pow
    http://i.imgur.com/ouNoUMf.jpg

    obroty/zmierzone cisnienie paliwa/oczekiwane cisnienie paliwa
    http://i.imgur.com/fSVsHG6.jpg

    Wykres z jazdy nagrzany silnik:
    obroty/zmierzona masa pow/oczekiwana masa pow
    http://i.imgur.com/Mug98Zc.jpg

    obroty/zmierzone cisnienie paliwa/oczekiwane cisnienie paliwa
    http://i.imgur.com/NPOgnnw.jpg

    obroty/zmierzone cisnienie doladowania/oczekiwane cisnienie doladowania
    http://i.imgur.com/JY8UEkq.jpg

    Proszę wprawne oko o pomoc w interpretacji

    Natrafiłem jeszcze na taki wykres na którym odbiegają parametry od normy:
    http://imgur.com/a/pQ3xn


    Wykresy jakby ktoś chciał przeklikać w MES do pobrania tutaj:
    https://www.dropbox.com/sh/a6kd3gwlp...1eJGoJI0a?dl=0
    Ostatnio edytowane przez JAC0 ; 28-06-2016 o 21:39

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581

    Domyślnie

    Kierownice turbiny mogą się zacinać



    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    alfa
    Postów
    307

    Domyślnie

    W jaki sposób to zdiagnozować i jak wygląda naprawa? Bez odsyłania turbo do serwisu się nie obejdzie, czy można się z tym pobawić samemu?

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581

    Domyślnie

    Bez rozebrania turbo to dość trudno można mesem sprawdzić ciśnienia doładowania zadane i oczekiwane ewentualnie mozna podejrzeć czy sztanga na turbinie się rusza

    - - - Updated - - -

    A powiedz posiadasz klapy w kolektorze ssącym?? bo warto je sprawdzić



    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    alfa
    Postów
    307

    Domyślnie

    To 8V, tu nie ma klap, dodatkowo mam kolektor aluminiowy, zamiast wadliwego plastikowego.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581

    Domyślnie

    Cytat Napisał JAC0 Zobacz post
    To 8V, tu nie ma klap, dodatkowo mam kolektor aluminiowy, zamiast wadliwego plastikowego.
    sorki no tak to 8v , musisz sprawdzić te kierownice



    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    alfa
    Postów
    307

    Domyślnie

    Zobaczę jutro ciśnienie doładowania w MES.

    W jaki sposób obserwować ruchy tej sztangi? Przy dodaniu gazu powinna się poruszać, tak?
    Ostatnio edytowane przez JAC0 ; 28-06-2016 o 21:53

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581

    Domyślnie

    Cytat Napisał JAC0 Zobacz post
    Zobaczę jutro ciśnienie odładowania w MES.

    W jaki sposób obserwować ruchy tej sztangi? Przy dodaniu gazu powinna się poruszać, tak?
    tak choć na postoju wiele morze się nie wychylać przedewszystkim sprawdx ciśnienia w mes
    sprawdx jeszcze te gruszkę na turbo czy trzyma ciśnienie
    Ostatnio edytowane przez Black Wolf ; 27-06-2016 o 22:31



    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Na postoju geometria się nie zmienia i tego nie zaobserwujesz.
    Możesz poruszać ręką za to cięgno - powinno chodzić dość ciężko (to przez gruszkę) ale płynnie do samego końca. Jak się gdzieś przycina to na pewno do rozebrania.
    Ten test też jest trochę nie teges, bo musisz to zrobić na zimnej turbinie a jak się nagrzeje to na pewno jest inaczej.
    Drugi sposób to odpiąć wężyk od zaworu sterowania turbiny - ten co idzie do 'gruchy' i zasysając powietrze (ustami ) patrzyć jak to cięgno się wychyla. Po odpuszczeniu powinno płynnie wrócić do pozycji wyjściowej.

    Kiedy to się stało? Może ten kolektor ma nieszczelności po tym jak go założyliście po czyszczeniu? Bo na zmienną geometrię mi to nie wygląda...

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Źle pracująca turbina na pewno nie powoduje problemów z ruszaniem na półsprzęgle. Poza tym pracę zmiennej geometrii można zdiagnozować sprawdzając ciśnienie wytwarzane porównując je z oczekiwanym. Auto zawsze tak się zachowywało czy dopiero po programie?
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

Podobne wątki

  1. Sprzegło 1.9JTD Problem z ruszaniem
    Utworzone przez daarkooo w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 14:52
  2. Problem z ruszaniem po wymiania sprzęgła i dwumasu
    Utworzone przez m4rk w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 14-11-2013, 16:21
  3. [155] Kłopot z ruszaniem 1.6 16V
    Utworzone przez stannley100 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 15:40
  4. [155] Problem z ruszaniem
    Utworzone przez sikor155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-02-2010, 14:30
  5. [156] Problem z ruszaniem - JTD
    Utworzone przez GosuMask w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-12-2007, 15:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory