Strona 7 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 99

Temat: 147,156 Najtańszy upgrade hamulców na tarcze 305x28mm

  1. #61
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Akurat kolego zrobię pomiary siły hamowania na SKP. Wyjdzie wtedy prawda o mocy hamulca. Zresztą jeżeli 286 jest wystarczająco to dlaczego w Doblo można kupić było "wzmacniane"??

    A ty sprawdziłeś jaką różnicę w mocy hamowania daje te twoje sportowe zestawy? Mierzyłeś różnicę termiczną?
    jedź na skp i tylko w to wierz, tu nikogo to nie interesuje. a jeśli nie rozumiesz, że do auta dostawczego, które załadowane waży dużo więcej niż wszystkie auta tu wspomniane, a też często bywa przeładowane, warto czasem włożyć większe hamulce dla bezpieczeństwa - to nie masz co się udzielać w dziale tuning.

  2. #62
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Panowie temat dotyczy założenia wiekszych hamulców do auta(w tym wypadku jednotłoczek z doblo). Sprawdzanie na SKP hamulców po upgradzie jest tak samo mądre jak sprawdzanie amortyzatorów po założeniu gwintu ( w jednym i drugim wypadku wychodzą pierdoły i nie warto się nad nimi skupiać). Sama rozmowa o słuszności założenia dużej tarczy jest dla mnie jak najbardziej dopuszczalna w tym temacie wiec tego wywalać nie zamierzam, resztę a już szczególnie zwracanie się do inny per "kretynie" będę wywalał i nagradzał punktami.
    Czy różnice widać po założeniu dużych hamulców - tak, w jedną lub w drugą. Skuteczność całego układu hamulcowego zależy od całości (średnica tłoczka pompy hamulcowej- średnica tłoczka zacisku odległości klocka od środka tarczy etc etc.) jedno jest nie dyskusyjne w tym wszystkim, pojemność cieplna takiego układu z tarczą 305x28mm jest napewno dużo dużo większa i jeśli proporcja średnicy pompy hamulcowej do średnicy tłoczka(tłoczków) zacisku jest zachowana to taki układ musi lepiej hamować i to też jest bezdyskusyjne. Kylo podał przykład sytuacji gdzie tylni zacisk z prosiaka zaburzył ten stosunek i wyszło gorzej niż w zamierzeniu i taki układ będzie gorzej hamował mimo posiadania większej pojemności cieplnej.
    Jest jeszcze parę innych aspektów, zwiększenie mas nieresorowanych czy zmniejszenie żuzycia BBK w jeździe codzienniej (na dużo dłużej starcza taki hamulec w km )
    Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 10-07-2016 o 11:31

  3. #63
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Jeszcze sprawa odczuć dochodzi - przy zmianie średnicy toczka czyli jakby przełożenia - może być krótszy skok pedału hamulca i subiektywne wrażenie lepszego "łapania".
    Ale generalnie jeśli ten upgrade jest tani to pewnie coś pomoże, byle tarcze i klocki w miarę przyzwoite były faktycznie dostępne na rynku. Zakładając że te same klocki typu premier by szły na mniejsze hamulce i te same premiery na większe - to te drugie później się przegrzewać będą i później zmniejszać się będzie wsp. tarcia. Choć im dalej w las tym więcej drzew i temat jest szeroki (balans przód tył, opony, zawieszenie, masa wirująca, nieresorowana itd. itp.).

  4. #64
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Teddy akurat pomiar siły hamowania jest dość rzetelny i odzwierciedli różnicę między 286 a 305. Reszte wytłumaczyłeś jednak inni tego nie potrafią zrozumieć.

    Lepiej dołożyć listwę z laguny do zderzaka ... przecież super będzie jeździć.

    Napisane z komóreczki!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #65
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    taki pomiar nie jest w ogole rzetelny, a to z tego powodu ze mieszanka standardowa ma swoje wlasciwosci najmocniejsze na poczatku, natomiast te ktore my uzywamy zaczynaja najlepiej pracowac w momencie gdy twoje juz schodza, wiec jak to porownywac?
    A raczej zaden diagnosta nie pozwoli ci na zrobienie serii 15 przyspieszen i hamowan z 100 km/h

    poza tym jakie tarcze zalozysz??
    brembo trzyma parametry do nie mam pojecia jakiej temperatury, ale po jednym kolku chodzacym mialem 380 w alfie i 420 w niemcu to w momencie jazdy bylo ponad 700 zapewne, mikody jak zobacza 500 to same ze strachu sie wyginaja

    i jeszcze jeden przyklad na to ze pomiar na SKP- jak zakladasz zawias sportowy to zadko kiedy ma on skutecznosc na sciezce powyzej 60% nowy. Czyli wedlug SKP do wywalenia
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 10-07-2016 o 20:04

  6. #66
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Ciechanowiec
    Auto
    159 1.9 mJTD
    Postów
    98

    Domyślnie

    99% ludzi odzczuwa poprawę po założeniu BBK
    Pozostaje zapytać czemu:
    Bo wymieniło płyn z 10 letni na nowy?
    Bo wcześniej miało zjechane klocki i tarcze i zmieniło na nowe? ( A kto wywaliłby świeże?)
    Bo zaciski są zregenerowane i tłoczek i klocek działa "poprawnie"
    Bo wydał xxx PLN więc musi działać lepiej!

    I tak twierdzę że siłę hamowania w większości przypadków limituje opona

    Nie mam żadnych problemów ze zblokowaniem dogrzanych semi (bez ABSu) nawet po 15 min katowaniu.
    [Tarcza 255x20]
    Ostatnio edytowane przez culmen ; 10-07-2016 o 20:20

  7. #67
    Użytkownik Rowerzysta Avatar imtm
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa 147 1.6
    Postów
    304

    Domyślnie

    Większy hamulec założony. Między zaciskiem a ciężarkiem do wyważania zostału kilka milimetrów luzu. Przy okazji założyłem nowe przewody w oplocie ( i tak trzeba było dać nowe).
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160712_14_28_21_Pro.jpg
Wyświetleń:	38
Rozmiar:	56.0 KB
ID:	205459Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160712_14_51_47_Pro.jpg
Wyświetleń:	28
Rozmiar:	58.6 KB
ID:	205460Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160712_14_52_05_Pro.jpg
Wyświetleń:	32
Rozmiar:	68.8 KB
ID:	205461Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160712_14_58_49_Pro.jpg
Wyświetleń:	31
Rozmiar:	79.4 KB
ID:	205462Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160712_14_58_59_Pro(1).jpg
Wyświetleń:	26
Rozmiar:	73.4 KB
ID:	205463Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160712_14_58_59_Pro(1).jpg
Wyświetleń:	26
Rozmiar:	73.4 KB
ID:	205463

  8. #68
    Użytkownik Rowerzysta Avatar imtm
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa 147 1.6
    Postów
    304

    Domyślnie

    A co do klocków lepszych od Ferodo Premier (które moim zdaniem nie są wcale dobre), to da się założyć do tego zacisku klocek Ferodo z sensowną mieszanką. Oczywiście po niewielkiej modyfikacji czyli tylko do poruszania się po torze.

  9. #69
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    premiery to byl przyklad, bo wiekszosc uznaje je za dobre.
    Na ty forum chyba tez pisalem co w moim aucie sie z nimi stalo- material klocka oderwal sie od podstawy przy hamowaniu i juz nigdy ich nie zaloze po tym zdarzeniu

  10. #70
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    imtm ... jaka felga?

    Napisane z komóreczki!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Podobne wątki

  1. 147 - upgrade hamulców
    Utworzone przez siewcu w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 121
    Ostatni post / autor: 11-06-2018, 06:44
  2. 1.75TBi upgrade!
    Utworzone przez acab w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 02-02-2017, 19:39
  3. upgrade zawieszenia
    Utworzone przez mjrLeeVox w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 19:10
  4. [Giulietta] Upgrade oprogramowania
    Utworzone przez Maciek-156 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 20-09-2012, 09:41
  5. AR 156 2.4JTD Wymiana przednich hamulców (klocki, tarcze)
    Utworzone przez Izane w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 19-08-2009, 18:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory