Zobacz wyniki ankiety: Po czyszczeniu kolektora został sklejony:

Głosujących
3. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • silikonem wysokotemperaturowym

    0 0%
  • silikonem motoryzacyjnym

    0 0%
  • uszczelką gumową

    0 0%
  • masą uszczelniającą (np. reinz, mopar atf...)

    1 33.33%
  • w inny sposób (jaki?)

    1 33.33%
  • nie sklejałem, tyllko widziałem na zdjęciach i słyszałem że inni to robili.

    1 33.33%
Ankieta wielokrotnego wyboru
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Czyszczenie aluminiowego kolektora ssącego.

  1. #1
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,237

    Domyślnie Czyszczenie aluminiowego kolektora ssącego.

    Tak. Wiem. Mamy 150 stronicowy temat ale...

    Mam kilka istotnych pytań związanych ze składaniem i montażem kolektora aluminiowego 2.4 jtdm (to samo dotyczy 1.9 jtdm przed liftinigiem). Obawiam się, że odpowiedzi zgubiłyby się w setkach postów we wspomnianym temacie.

    Dlatego proszę Koleżanki i Kolegów o podzielenie się doświadczeniami.


    1. Czym uszczelniliście rozpołowiony wcześniej kolektor? Fabrycznie jest tam, albo uszczelka, albo jakiś sylikon, trudno powiedzieć. W systemie EPER nie widzę uszczelki pomiędzy połówkami kolektora. Czytałem natomiast, że niektórym uszczelnienie z sylikonu po pewnym czasie przepuszcza. A więc co się sprawdza?

    2. W jaki sposób zaślepiliście otwory po klapkach i dlaczego tak a nie inaczej? Śruby na gwint? Wciskane korki? Spawanie?

    3. Czy splanowaliście flanszę kolektora przed montażem?

    4. Czy używaliście do montażu nowych szpilek?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Tak. Wiem. Mamy 150 stronicowy temat ale...
    Ale właśnie tam są odpowiedzi na Twoje pytania.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    AR 159 1.9 120
    Postów
    120

    Domyślnie

    Kup sobie kolektor ze 156, aluminiowy fabrycznie bez klap. Ja tak zrobiłem, rozebrałem go, dałem do piaskowania, złożyłem na paście , dałem nową uszczelkę i nie martwię się, że źle uszczelnię ośki klapek itd itp. Cała operacja wyniosła ok 200 złotych razem z uszczelkami (robocizna we własnym zakresie). Robota p&p, nie tracisz czasu na czyszczenie starego kolektora.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    bobby ma 2.4...................

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    A w czym problem?
    Kupi sobie np ten
    http://allegro.pl/alfa-romeo-156-2-4...4.html#thumb/2

    Choć uważam, że to bez sensu bo zaślepienie dziur kosztuje 50 pln
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  6. #6
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał kowal78 Zobacz post
    Ale właśnie tam są odpowiedzi na Twoje pytania.
    Wierz lub nie, ale nie do końca. Przeczytałem niemal w całości. W zasadzie jedna osoba zgłaszała np problem z uszczelnieniem połówek kolektora po montażu. Mało kto pisze czym uszczelniał. @Pływak np. jakąś masą reinz (o ile pamiętam). Nie ma żadnej relacji jak sprawdza się połączenie np po 20 kkm. Kilka osób pisało, że silikon wysokotemperaturowy załatwia sprawę, a część to odradza... pytanie dlaczego?

    Dalej do końca nie wiadomo czy kolektory 156 i 159 mają rzeczywiście taki sam przekrój kanałów (mówimy o wersjach 175 KM i 200 KM) i td.

    Dlatego chętnie usłyszę odpowiedzi na postawione pytania od osób, które same bawiły się z kolektorem.

    PS. jestem na etapie czyszczenia kolektora ze 159 (wersja 2.4), który kupiłem po to by na spokojnie sobie go przygotować... Odbiegając od tematu, w warunkach warsztatowych wyczyszczenie go w krótszym czasie niż 4-5 godzin to wyzwanie. Pobieżnie da się to zrobić, ale dokładnie, to jest z usunięciem zapieczonej sadzy z olejem już nie. Dlatego wolę nie zawracać mechanikowi czterech liter czyszczeniem, bo jest mechanikiem a nie sprzątaczką. Przygotowuję kolektor sam, potrzebuję wskazówek.
    Ostatnio edytowane przez bobby ; 10-07-2016 o 10:48

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Ja kolektor wyczyściłem (oczywiście rozebrany) w 20 minut. Użyłem do tego preparatu do czyszczenia szyb kominkowych. Uszczelnienie kolektora? Silikon czarny motoryzacyjny....
    Ludzie więcej samodzielności!!!!
    Znikam szkoda niedzieli.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  8. #8
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Ja kolektor wyczyściłem (oczywiście rozebrany) w 20 minut. Użyłem do tego preparatu do czyszczenia szyb kominkowych. Uszczelnienie kolektora? Silikon czarny motoryzacyjny....
    Ludzie więcej samodzielności!!!!
    Znikam szkoda niedzieli.
    Używam płynu do kominków, druciaka, szczotek, pędzli. Wyczyszczenie kolektora który poza samą sadzą ma skorupę z sadzy i oleju w 20 minut to bajka. Musiałeś mieć bardzo słabo zabrudzony, albo używałeś jakiegoś karchera po tym płynie do kominków. Co do silikonu, właśnie we wspomnianym na początku temacie ktoś zgłaszał, że po czasie przepuszcza i połączenie jest nieszczelne.

  9. #9
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Tak. Wiem. Mamy 150 stronicowy temat ale...

    Mam kilka istotnych pytań związanych ze składaniem i montażem kolektora aluminiowego 2.4 jtdm (to samo dotyczy 1.9 jtdm przed liftinigiem).
    Jak wiesz to pytasz w istniejącym temacie.

    Obawiam się, że odpowiedzi zgubiłyby się w setkach postów we wspomnianym temacie.
    A tak to zginie w dziesiątkach wątków na ten sam temat. Wygodniej czytać jeden 150 stronicowy temat niż 150 tematów po jednej stronie...



    P.S Relacje z użytkowanie kolektora sklejonego masą reinza po 20kkm mogę zdać jakoś na początku przyszłego roku

  10. #10
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,237

    Domyślnie

    Tak trudno jest napisać, o ile sami to robiliście np: ???
    1. użyłem tego a tego
    2. zaspawałem otwory bo uważam że tak jest szczelniej
    3. tak, bo się odkształcił przy spawaniu
    4. nie wiem, sam tego nie robiłem

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    A tak to zginie w dziesiątkach wątków na ten sam temat. Wygodniej czytać jeden 150 stronicowy temat niż 150 tematów po jednej stronie...
    Wygodniej będzie zebrać doświadczenia w jednym miejscu i zobaczyć co się sprawdziło. W tamtym temacie jest wszystko, łącznie z pytaniami co to są klapy, jak działają, czy je usuwać, czy nie, dziwne wojny na argumenty i td.

    Ja chcę tu tylko informacje jak to zrobiliście i czy ta metoda się sprawdziła. Dzięki temu jeśli ktoś będzie przerabiał temat kolektora w przyszłości, to od razu będzie wiedział jak postępować.

Podobne wątki

  1. czyszczenie kolektora ssącego bez demontażu
    Utworzone przez krzysiekho w dziale 147
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 25-08-2017, 01:02
  2. alfa 147 1.6 czyszczenie kolektora ssącego.
    Utworzone przez juro8191 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-04-2016, 07:03
  3. Czyszczenie kolektora ssącego 2.4 JTD
    Utworzone przez grosii w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 17-08-2014, 11:44
  4. Demontaż kolektora ssącego V6
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-11-2013, 15:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory