Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #8491
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,450

    Domyślnie

    Cytat Napisał BartekBanka Zobacz post
    spytałem o to samo kilka postów wyżej, ponieważ ktoś stwierdził że to nie do tego segmentu odbiorców kierowany jest ten samochód
    Ja stwierdziłem - że to nie jest rodzinne auto. A jest ?
    Nie znaczy, że nie przewiezie rodziny, 156tką sw rodzinnie jeździliśmy "conieco" 10 lat z niemałym majdanem (namioty, krzesełka, stoliki, całe campingowe wyposażenie, deski, żagle, narty, hulajogi, rowery, 2 dzieci , przysłowiowy wózek sam w sobie to pikuś drobny przy tym wszystkim. Pewnie że się da. Ale potrzeba kombinacji w porównaniu z dużym kombi i ograniczeń i kompromisów. Jeśli priorytetem jest "rodzinność" wozu - to nie tędy droga. Oczywiście zależy od stylu rodzinnych wyjazdów, aktywne czy nie, rozmiarów dzieci i własnych i masy innych czynników.
    A kombi dużego nie ma Alfa i tyle - no nie ma i co jej zrobimy ? Swoją drogą po co rodzinnemu autu RWD, setki koni, wały karbonowe, rozkład masy, zbijanie masy. bezpośredni układ kierowniczy osiągi itd. ? po cholerę ?
    Najpierw priorytety - cel, a do tego auto . A nie - o, fajne auto widzę , ale kurcze bagażnik niech większy zrobią, prześwit wyższy, trzeci rząd siedzeń itd. Niekoniecznie Giulia będzie pasować do konkretnych założeń. Nie musi wcale. Czy ja wiem czy tak znamiennie poszerzyłby się krąg odbiorców gdyby była kombi ? Zwłaszcza jeśli USA i Chiny mają być głównym miejscem sprzedaży ? a tam zdaje się sedany królują, a do rodzinnych wyjazdów jakiś Van i sprawa załatwiona.
    I zwłaszcza że Suv się szykuje (mimo że użyteczność Suv'a vs kombi czy van jako rodzinne wozidło jest dyskusyjna dość, no ale moda, tryndy itd.)
    Audi i BMW maja znacznie większą ofertę i gamy modeli i trudno, z wszystkimi na raz Giulia raczej konkurować nie miała przecież. Tylko z cząstką z nich.

  2. #8492
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    SY
    Auto
    Julietta
    Postów
    137

    Domyślnie

    Po lekturze kilku ostatnich stron wyszlo mi ze grupą docelową Alfy jest wysoki, bogaty, chinski kierowca wyscigowy i do tego bez rodziny

    pewnie dlatego nie staraja sie o polskiego klienta.

  3. #8493
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Nie znaczy, że nie przewiezie rodziny, 156tką sw rodzinnie jeździliśmy "conieco" 10 lat z niemałym majdanem (namioty, krzesełka, stoliki, całe campingowe wyposażenie, deski, żagle, narty, hulajogi, rowery, 2 dzieci , przysłowiowy wózek sam w sobie to pikuś drobny przy tym wszystkim. Pewnie że się da. Ale potrzeba kombinacji w porównaniu z dużym kombi i ograniczeń i kompromisów. Jeśli priorytetem jest "rodzinność" wozu - to nie tędy droga. Oczywiście zależy od stylu rodzinnych wyjazdów, aktywne czy nie, rozmiarów dzieci i własnych i masy innych czynników.
    Dokładnie, jak byłem mały, to pojechaliśmy z rodzicami w piątkę do Francji pod namiot - z namiotami, śpiworami, żarciem i wszystkimi tobołami w E36. Ile miejsca jest w "trójce", to chyba każdy wie. I dało się, choć nie było łatwo - ile jest takich wyjazdów w roku? Jeden? Dwa? W takim przypadku zawsze można sobie na tydzień czy dwa wynająć duży samochód.
    A jeśli ktoś chce rodzinny samochód z dużym bagażnikiem - jak pisałem wcześniej, kupuje Peżota 508 albo Cytrynkę C5 w kombi i może się pakować pod dach .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  4. #8494
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Czy ja wiem czy tak znamiennie poszerzyłby się krąg odbiorców gdyby była kombi ? Zwłaszcza jeśli USA i Chiny mają być głównym miejscem sprzedaży ?
    Rzeczywiście, jeśli uwzględnić Twoje drugie założenie to kombi nie jest konieczne, natomiast jeśli chodzi o Europę to jednak ta wersja nadwozia jest bardzo popularna. W używkach jest podobnie, widzę jak schodzą A4 3.0 kombi, a jak sedany... Każdy, dosłownie każdy jak ma wybór sedan/kombi to bierze kombi, bo pakowniejsze, bo bardziej uniwersjalne, itp. Jak już wydają trochę kasy to chcą auto, które sprawdzi się w 'każdych' warunkach.
    Pozdro,
    Bartas

  5. #8495
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hagi
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    kujawsko - pomorskie
    Auto
    159 2,4 JTDm
    Postów
    511

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    Rzeczywiście, jeśli uwzględnić Twoje drugie założenie to kombi nie jest konieczne, natomiast jeśli chodzi o Europę to jednak ta wersja nadwozia jest bardzo popularna. W używkach jest podobnie, widzę jak schodzą A4 3.0 kombi, a jak sedany... Każdy, dosłownie każdy jak ma wybór sedan/kombi to bierze kombi, bo pakowniejsze, bo bardziej uniwersjalne, itp. Jak już wydają trochę kasy to chcą auto, które sprawdzi się w 'każdych' warunkach.
    Tu się zgodzę że jest taki trend. Tylko ja chyba jestem jakiś dziwny. Ile ja się naszukałem 159 2.4 w sedanie, bo SW było całe mnóstwo.

  6. #8496
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Miałem to samo, a teraz się 'bujam' ze sprzedażą sedana właśnie
    Pozdro,
    Bartas

  7. #8497
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Wg mnie niedocenione i zapomniane nadwozie typu liftback to najlepsze co może być. Łatwość załadunku jak w kombi/hatchback, wygląd naprawdę OK (takie kombi/coupe), a prowadzenie na pewno lepsze niż w kombiaku. Szkoda, że tak mało tego dziś robią...
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  8. #8498
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,450

    Domyślnie

    Nie wiem tego, bo o produkcji samochodu niewiele wiem, ale wydaje mi się, patrząc na Japończyków (3 wersje wyposażenia raptem w Maździe na przykład, ZERO opcji poza lakierem) - że niezawodność jest po części wynikiem uproszczenia produkcji, wszystko na bank do siebie pasuje, nic nie można pomieszać itd. No i nic praktycznie się nie psuje (pewnie po części dzięki temu). W tym kontekście - niech Alfa robi choćby i jeden model i w jednym kolorze, w jednej wersji byle _dobrze_ w końcu !

  9. #8499
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Nie wiem tego, bo o produkcji samochodu niewiele wiem, ale wydaje mi się, patrząc na Japończyków (3 wersje wyposażenia raptem w Maździe na przykład, ZERO opcji poza lakierem) - że niezawodność jest po części wynikiem uproszczenia produkcji
    Taką samą sytuację mamy przy sprzęcie firmy Apple .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #8500
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Audi s6
    Postów
    9

    Domyślnie

    Pisząc o gabarytach bagażnika nie chodziło mi o jego pojemność, a o to że górna krawędź bagażnika i dolna mają mały wąski i niski otwór załadunkowy, przez który będzie ciężko włożyć dużą walizkę, albo coś z dziwnym gabarytem. Tak pamiętam czasy kiedy maluchem jeździło się do Grecji, oczywiście się dało (sam byłem z rodzicami) ale to była mordęga. Pamiętam też czasy jak nie było klimy, czujników cofania, wspomagania i silnika z turbiną. Oczywiście w PL mieszkają sami zamożni single którzy kupują auto i do bagażnika zaglądają tylko przez pomyłkę i mają po cztery samochody -coupe, terenowca, vana i sedana (każdy na inną okazję przecież). Nie napisałem że bagażnik dyskwalifikuje auto, tylko że jest mało funkcjonalny, ja rozumiem że Gulia to długo wyczekiwane "dziecko" i fani marki nie dostrzegają w nim żadnej wady.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory