Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 38 z 38

Temat: Test świec żarowych. Mrugająca lampka świec.

  1. #31
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    156 1.9 JTD 115KM
    Postów
    182

    Domyślnie

    Tak oporność świec ma być ok 1ohm ale mierzona profesionalnym miernikiem a nie za 5 zł. Świece jak się palą to nie mają zadniego przewodzenia czyli na mierniku nic ci nie pokarze

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maro1500
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    LbN
    Auto
    AR 156 1,9JTD SW
    Postów
    429

    Domyślnie

    Sprawdziłem jak napisałeś i:
    4. Jest
    5. Na 2 jest na 2 nie ma, przed wymianą świec było tak samo...
    Bezpośrednio na świecach nie ma nic
    6. Zarówno na wyjściu jak i na wejściu nie ma nic

    Bezpiecznik w skrzynce nad akumulatorem jest cały.
    Co dalej robić?
    Czego nic się nie pojawia na kablach przy centralce, aha, po przekręceniu kluczyka coś się odzywa w centralce

  3. #33
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maro1500 Zobacz post
    Sprawdziłem jak napisałeś i:
    4. Jest
    5. Na 2 jest na 2 nie ma, przed wymianą świec było tak samo...
    Bezpośrednio na świecach nie ma nic
    6. Zarówno na wyjściu jak i na wejściu nie ma nic

    Bezpiecznik w skrzynce nad akumulatorem jest cały.
    Co dalej robić?
    Czego nic się nie pojawia na kablach przy centralce, aha, po przekręceniu kluczyka coś się odzywa w centralce
    Skoro w punkcie 4 jest ok to bezpiecznik musiał być dobry bo to sposób na jego sprawdzenie. Martwi mnie punkt 5. Że z 2 świecami masz coś nie tak i piszesz że wcześniej było podobnie. Wydaje mi się że w tym przypadku musiałbyś wykręcić wszystkie 4 świece jeszcze raz. Sprawdzić czy z nimi wszystko ok (bezpośrednio zmierzyć multimetrem ich opór). No i następnie sprawdzić czy wiązka idąca z centralki do świec jest ok. Możesz to sprawdzić omomierzem czy nie ma przerwy między odpowiednim pinem we wtyczce i końcówce (kapturku ze świecy żarowej). Jeżeli znajdziesz przerwę co przy twoim opisie sytuacji jest bardzo prawdopodobne poszukaj na allegro używanej wiązki idącej od centralki do świec. Jest ona bardzo niewielka i jest tam jedna szeroka wtyczka i cztery kapturki dla świec żarowych. Kosztuje też grosze. A czy w punkcie 6 przeprowadziłeś prawidłowo pomiar napięcia. Multimetr ustawić na pomiar napięcia ( [V] DC ). Tak zwany minus multimetra do masy samochodu a plus do centralki na odpowiedni pin który idzie do świecy żarowej. Po włączeniu zapłonu aż do pstryknięcia przekaźnika w centralce musi pokazywać +12V. To pstryknięcie jest jak najbardziej ok - to przekaźnik który tak pracuje. Jeżeli jesteś pewien że to prawidłowo zmierzyłeś i nie ma tam napięcia to masz w centralce zimne luty albo gdzieś w obwodzie drukowanym centralki pojawiła się przerwa. Najlepiej kupić wtedy używaną sprawdzoną centralkę jest ich pełno na allegro. Powodzenia

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maro1500
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    LbN
    Auto
    AR 156 1,9JTD SW
    Postów
    429

    Domyślnie

    Dzięki za podpowiedź. Dla pewności umówie się z kolegą który ma w pełni profesjonalny multimetr i wtedy będę miał 100% pewność. A i jeszcze jedna chyba dość istotna sprawa. Mianowicie, po sprawdzeniu wszystkiego nie kasowałem błędu, nie chciało mi się lecieć po kompa... po 1 odpaleniu kontrolka zamigała jak zwykle i na tym się skończyło, od tamtej pory jest spokój, tzn. nie miga

  5. #35
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maro1500 Zobacz post
    Dzięki za podpowiedź. Dla pewności umówie się z kolegą który ma w pełni profesjonalny multimetr i wtedy będę miał 100% pewność. A i jeszcze jedna chyba dość istotna sprawa. Mianowicie, po sprawdzeniu wszystkiego nie kasowałem błędu, nie chciało mi się lecieć po kompa... po 1 odpaleniu kontrolka zamigała jak zwykle i na tym się skończyło, od tamtej pory jest spokój, tzn. nie miga
    To normalne. Jak wszystko sobie naprawisz to błąd będziesz miał zapisany jako nieaktywny. Jak będzie Ci się chciało to po wszystkim sobie go przy okazji roboty skasuj. Powodzenia

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maro1500
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    LbN
    Auto
    AR 156 1,9JTD SW
    Postów
    429

    Domyślnie

    To znaczy chodzi mi bardziej o to że wcześniej po wykasowaniu błędu zaraz powracał i kontrolka migała i tak było za każdym razem przy kasowaniu, teraz od tygodnia jeżdżę z "błędem" i kontrolka nie miga.

  7. #37
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maro1500
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    LbN
    Auto
    AR 156 1,9JTD SW
    Postów
    429

    Domyślnie

    Panowie ilemacie kabli podlaczonych pod centralke? Wiadomo, dwie wtyczki i czy macie podlaczony jeszcze jeden przewod na srube czy dwa?

  8. #38
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Starachowice
    Auto
    147 2002r. 1.9 JTD 8V
    Postów
    42

    Domyślnie

    Na trzech świecach oporność wynosi 1,4 Ohm. Na czwartej miernik w ogóle nie reaguje i pokazuje 1. To znaczy, że ta jedna świeca jest spalona?

Podobne wątki

  1. Migająca kontrolka świec żarowych- przekaźnik świec?
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale 147
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 14:23
  2. (156) Kontrolka świec żarowych
    Utworzone przez lysy76 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 22-01-2013, 21:19
  3. [159] Kontrolka Świec Żarowych
    Utworzone przez Czarny_28 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-10-2011, 14:42
  4. kontrolka od świec żarowych
    Utworzone przez ufo1009 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-08-2010, 21:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory