Siema. Jak dobrze pójdzie za niedługo kupuje swoją 1 belle i nie wiem jaki silnik, pomóżcie. Celuje w:
1.9jtd 16v 140/150
2.4jtd 140/150 ale przede wszystkim 175
Który najlepiej brać do 156 sedanik bo kombi chyba za ciężkie i tam minimum to 175![]()
Siema. Jak dobrze pójdzie za niedługo kupuje swoją 1 belle i nie wiem jaki silnik, pomóżcie. Celuje w:
1.9jtd 16v 140/150
2.4jtd 140/150 ale przede wszystkim 175
Który najlepiej brać do 156 sedanik bo kombi chyba za ciężkie i tam minimum to 175![]()
mam 156 z 2.0 JTS - ale Ty jak rozumiem preferujesz jtd
gdybym kupował dzisiaj szukałbym 2.5 V6 (ale to benzyna)
z tego wynika, że poradziłbym Ci najmocniejsze jtd jakie istnieje do 156 - czyli 175KM - bo Alfa nie może być mułowata, prawda?
Ostatnio edytowane przez zbieracz-szkła ; 15-06-2016 o 21:07
każdy klekot jak zadbany to będzie dobrym rozwiązaniem.
Ja posiadam 156 z 1.9 16 v 140km i mogę Ci polecić ten silnik ze względu na bardzo niskie spalanie, mam go już 4 lata i ciągle mnie zaskakuje przy tankowaniu. Silnik ten w zupełności wystarcza do sprawnego poruszania się i wyprzedzania. Jeśli 2,4 to tylko 175 km, słabszego nie ma sensu brać po ma osiągi praktycznie jak 1,9. (zwłaszcza w kombi)
w przypadku 1,9 to najlepsza jest wersja 150 km, poprawiono w nim kilka rzeczy.
zanim zdecydujesz się na sedana pamiętaj, że w nim się oparcia tylne nie składają![]()
Też bym brał V6 2.5 litra. Ostatnia szansa na taki silnik.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Ja mam 1.9 115km w 147 i oprócz standardowego czujnika położenia wału korbowego nie sie nie dzieje. Oszczędny i fajny ale nudny.
W 156 mam v6 - paliwożerny, głośny, bezproblemowy - superuciecha z niego jest.
Jedna uwaga - tak mocny silnik jest kosztowny - opony znikają, oleju dużo i drogiego, hamulce znikają w oczach.
Jeśli Cie stać bierz v6, ale kosztowo to 1.9 pewnie jest na poziomie 20% kosztów v6.
Same cewki w v6 to 1k lekko licząc. Rozrząd 1k, olej min 200pln. Ale diesel ma turbo itd.
W moim odczuciu 1.9 jest tańszy w eksploatacji pet saldo. Znacznie tańszy.
Kombi jest cięższe o raptem 50kg o ile pamiętam. Bez znaczenia.
Ja się kiedyś przejechałem 2,4 dieslem 175KM i jakimś sportpackiem - mając na uwadze ile tam kilogramów przed przednią osią całkiem przyjemnie (jak na diesla podkreślam) jechało.
Ale jak wspomniał radosuaf - jak nie teraz to już nie zaznasz V6tki wolnossącej w takim brzmieniu, rozwijaniu mocy, reakcji na gaz i wszystkim co z nią związane. W tym wozie jest szansa na takie doznania za grosze wręcz.