Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: Gdzie regenerowaliście turbinę do Alfy 159 2.4 JTDm 200KM ???Kogo polecić możecie???

  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    No właśnie jest różnica między 1.9 (120 KM i 150KM oraz 2.4 JTDm 200KM oraz 2.4 JTDm 210KM) a podobno 2.4 niektóre sobie nie radzą.
    Wolę zapytać i może ktoś poleci co sam już przeszedł i może z czystym sumieniem polecić

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Od 04.2021 159 SW 2.0 jtdm+, WCZEŚNIEJ; 159 2.2 JTS , 159 1.9 jtdm 8v, soft @sdero
    Postów
    460

    Domyślnie

    Nie jestem fachowcem, żeby podawać szczegółowe różnice, wiele razy osoby którym padło turbo w 2.4 wkładało później to z wersji 210km, podobno "lepsze" i ma więcej możliwości przy wszelkich modach. Jest kilka wątków, w których wypowiedzieli się np Mały_777 , @sdero , cinek na temat różnic itd to są osoby które wiedzą bardzo dużo. Jeśli nie musisz mieć na już takich informacji to na spokojnie, znajdziesz te wątki i się wszystkiego dowiesz.
    Pozdrawiam

  3. #13
    ZBANOWANY Rowerzysta
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    https://t.me/pump_upp
    Auto
    159 SW Q4 2.4 JTDM @235HP 505Nm Bez klap, egr i dpf :-)
    Postów
    257

    Domyślnie

    Tylko przy zmianie turbo z KKK (200 KM) na Garrett'a (210 KM) bardzo mocno jest zalecane strojenie ECU pod tą nowszą chociażby dlatego że zaczyna dmuchać szybciej niż przedliftowa.

    Naskrobane przez Galaxy S7 EDGE

  4. #14
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    No właśnie a ja nie chciałbym modyfikować i kasę wywalać na 10KM i trochę lepszy spód. Trzeba oprócz turbiny wymienić wtryski a to już kosztowna zabawa + turbo + strojenie. Wolę zostać przy tym co mam i tylko turbinę w przyszłości zregenerować
    Ale dzięki za sugestie.
    Pozdr

  5. #15
    ZBANOWANY Rowerzysta
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    https://t.me/pump_upp
    Auto
    159 SW Q4 2.4 JTDM @235HP 505Nm Bez klap, egr i dpf :-)
    Postów
    257

    Domyślnie

    Wymiana wtryskiwaczy nie jest konieczna a modyfikacja softu to głównie mocniejsze "podlanie" dolnego zakresu obrotów. Po wymianie samego turbo i strojeniu myślę że spokojnie osiągniesz bezpieczne 230 KM i okolice 480 - 500 Nm a więc nie jest to 10 koni o których piszesz a już znaczący wzrost dynamiki Twojej Belli :-D

    W niedługim czasie będę robił swoje wtryskiwacze bo już mam trochę korekty rozjechane i wydech z kwasowki. Po tym wybieram się na strojenie i zobaczymy co się uda osiągnąć [emoji6] ale liczę na jakieś 250 - 260 kucyków i okolice 550 Nm

    Naskrobane przez Galaxy S7 EDGE
    Ostatnio edytowane przez lesnik201 ; 16-07-2016 o 11:01

  6. #16
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,242

    Domyślnie

    Cytat Napisał slawek986 Zobacz post
    No właśnie a ja nie chciałbym modyfikować i kasę wywalać na 10KM i trochę lepszy spód. Trzeba oprócz turbiny wymienić wtryski a to już kosztowna zabawa + turbo + strojenie. Wolę zostać przy tym co mam i tylko turbinę w przyszłości zregenerować
    Ale dzięki za sugestie.
    Pozdr
    100 Nm w dolnym zakresie obrotów to jest trochę? To jest przepaść, która sprawia, że zupełnie inaczej się jeździ
    Poza tym przy okazji strojenia bez problemu i przeciążania turbiny z Garretem można uzyskać 220 KM - 225 KM, dla KKK taka moc maksymalna to szczyt możliwości. Dla Garretta będzie też dostępna w większym zakresie obrotów.
    W sytuacji gdy i tak trzeba wymienić turbinę, to warto to rozważyć.

  7. #17
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Ok
    Rozumiem Was. Musze podzwonić i popytać jakby to wyglądało to strojenie i kto by mi to ogarnął.
    Moja turbina nie padła jeszcze oleju nie bierze id wymiany do wymiany praktycznie tyle samo jest. Natomiast martwi mnie takie miałczenie jest już od 3 miesięcy i pewnie jest to zacinająca się geometria . Byłem nawet z nią na hamowni ale goście nie widzą problemu ponieważ wypluła 195KM i 413Nm więc dla nich jest to dobry wynik jak na standard.
    Dzięki za pomoc będę rozszerzał temat w tej sprawie

Podobne wątki

  1. Sportowe fotele do Alfy 147 3d - które możecie polecić?
    Utworzone przez drift-r w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-09-2020, 11:19
  2. Radio z największą końcówką mocy - co możecie polecić?
    Utworzone przez Petross w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 30-03-2015, 21:25
  3. [145] Warsztat Kraków - od zakładania LPG i mechaniki silnika, możecie jakiś polecić?
    Utworzone przez archibaldi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-01-2013, 12:33
  4. Preparaty do czyszczenia i pielęgnacji skórzanej tapicerki. Co możecie polecić?
    Utworzone przez drift-r w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-02-2012, 10:44
  5. Możecie polecić jakiś sklep z palnikami xenonowymi.
    Utworzone przez sqadak w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-02-2009, 07:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory