Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Hamulec reczny 159 SW

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar MyPPx
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Okolice Krakowa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM
    Postów
    315

    Domyślnie Hamulec reczny 159 SW

    Witam, od pewnego czasu mam problem z ręcznym, trzyma ale trochę za słabo bo z większej góry auto jedzie. Linki nowe tłoczki nowe wszystkie gumy nowe (mechanizmy sprawdzone (wysuwają tłoczek) wszystko wyczyszczone w zacisku i nasmarowane. Prowadniczki w jarzmie nasmarowane, i tu jest pytanie z jedna prowadniczką mam problem gdyż, wszystkie śruby mają 3 frezy a jedna niema jest normalną prostą śrubą. Jak wkładam ją w jarzmo to ma luz i czasem ociera. Czy to może być problem słabego ręcznego ?


    P.S regulacja przy dzwigni jest na max nic nie daje
    AR 156 1.8 TS 144KM - była
    AR 159 1.9 JTDm 150 KM - jest


  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MaRo
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v
    Postów
    220

    Domyślnie

    Pytanie jak to składałeś...

    Tłoczki w zaciskach wkręcasz do oporu, wkładasz klocki, skręcasz zaciski bez podłączonych linek lub maksymalnie je poluzuj. Odpalasz silnik i wciskasz mocno pedał hamulca kilka razy aby tłoczki się ustawiły do tarczy. Potem możesz regulować linki, śruba od regulacji jest pod schowkiem w tunelu środkowym.

    Jak po tej operacji dalej nie bedziesz mieć ręcznego to masz potegowane z linkami lub samymi zaciskami - a dokładniej z mechanizmem samoregulacji.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Pytanko- czy istnieje inna metoda regulacji ręcznego niż kręcenie śrubą przy dźwigni?
    Bo ja też mam nowe linki, hamulce z tyłu żyleta, a ręczny zawsze mi kręcą nosem na przeglądzie... Jakoś specjalnie nie ruszam tego bo "mieszkam na płaskim".

    ... no ale o zablokowaniu kół na mokrym mogę zapomnieć.

    Może jest jeszcze jakaś regulacja samej dźwigienki przy zacisku? Czy coś?
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MaRo
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v
    Postów
    220

    Domyślnie

    Przy zacisku żadnej regulacji nie ma, spróbuj procedurę którą opisałem powyżej, o zablokowanych kołach przy zaciągniętym ręcznym przy hamulcach tarczowych raczej zapomnij taki urok tego rozwiązania.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar MyPPx
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Okolice Krakowa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM
    Postów
    315

    Domyślnie

    Wszystko zrobione według procedury, zaciski są po pełnej regeneracji, linki nowe. Stojąc pod bystrą pionową górą puszczają, a stojąc na mniejszej nie. Autem nie idzie ruszyć na biegu 1. Czy to jest normalne ?
    AR 156 1.8 TS 144KM - była
    AR 159 1.9 JTDm 150 KM - jest


  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MaRo
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v
    Postów
    220

    Domyślnie

    Jeszcze co może mieć wpływ na to - to same klocki a w zasadzie to mieszkanka jaka była użyta do ich produkcji, na jednych trzyma lepiej na innych gorzej.

    Jaki patent możesz użyć to najpierw auto zahamować na hamulcu nożnym i trzymać go wciśniętym a potem zaciągać ręczny, wtedy ręczny trzyma lepiej przynajmniej u mnie to się sprawdza, choć ja takich problemów nie mam.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar MyPPx
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Okolice Krakowa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM
    Postów
    315

    Domyślnie

    Jeszcze jutro odpowietrzę układ bo coś pedał jest lekko miekki, może to coś na ręczny pomoże.
    AR 156 1.8 TS 144KM - była
    AR 159 1.9 JTDm 150 KM - jest


  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar MyPPx
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Okolice Krakowa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM
    Postów
    315

    Domyślnie

    Odpowietrzone i dalej kicha, czy może być to wina zużytych tarcz i klocków, tarcza jest bardzo nierówno starta i ma duże rowki (wżery) klocek też nie równo wytarty ?
    AR 156 1.8 TS 144KM - była
    AR 159 1.9 JTDm 150 KM - jest


  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    oczywiście że tak, kup porządne tarcze i klocki i po problemie, chociaż i tak nie oczekuj że będziesz bokami na ręcznym jeździł

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar elelmo
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Łochów
    Auto
    AR 159SW 210KM+virus
    Postów
    153

    Domyślnie

    To i ja się podłączę. Ja mam próbkę innego rodzaju, mianowicie ręczny lapie m dopiero od czwartego ząbka. Reszta poprostu przepuszcza. Cos jak by były wytarte, co tam może być uszkodzone?

Podobne wątki

  1. hamulec reczny
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 08-11-2012, 11:55
  2. hamulec reczny
    Utworzone przez altiplano w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-11-2010, 21:44
  3. Reczny hamulec
    Utworzone przez selius w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 27-08-2010, 17:23
  4. ABS-Reczny
    Utworzone przez Qest w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 01-08-2010, 16:17
  5. ABS & reczny
    Utworzone przez devilek w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-07-2010, 18:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory