Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: AR 156 i problemy po wymianie filtra powietrza...

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar A100N
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
    Postów
    26

    Domyślnie AR 156 i problemy po wymianie filtra powietrza...

    VITAM serdecznie
    Mam AR 156 1.9 JTD 8v (115km 2002r)
    kilka dni temu zmieniłem wraz z mechanikiem filtr powietrza, i uzupełniłem olej w silniku, moja alfka spalila jakieś 3 setki na 3000 kilometrów, ZERO dymków i 0 kopcenia kiedykolwiek w tym czasie.
    Po zmianie filtra powietrza na nowy i dolaniu jakiegoś 10W40 mobila do dizli (nie wiem jaki był wlany, poza tym, ze 10W40) pojechalem z krakowa do rodziny, do Jasła, czyli 130km. W tym czasie auto spaliło mi 4 setki oleju i co zapalałem, czy żonka to widać było ciemny dym z wydechu.
    Nie wiem co to może być, ale zakładam, ze jakaś wredna pierdoła, stary filtr byl w oplakanym stanie, dosłownie czarny (ale suchy) Nie wiem, czy bierze lewe powietrze gdzieś, moze coś się poluzowało czy jak?? Silnik raczej momentalnie nie padł po zmianie filtra powietrza na nowy
    Co prawda zmieniłem jeszcze termostat na nowy, bo puszczal na chlodnice wszysdtko i od razu
    Może ktoś z Was miał, lub wie coś co to może być
    Przed wymianom filtra 3 setki na 3k kilometrów / po wymianie ponad 3 setki na 130km i kopcenie przy zapalaniu i dodawaniu gazu... A może szfabski mobil Alfa chce spalić , sam nie wiem

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 1999r.
    Postów
    83

    Domyślnie

    Wymiana filtra oleju i oleju również się kłania. Dodatkowo (nie wiem czy w tym modelu) wymiana filtra paliwa. Napisałem "nie wiem czy w tym modelu" ponieważ w niektórych AR zwłaszcza z silnikiem benz. TS mają filtr paliwa w zbiorniku. Czarny dym to jako pierwsze podejrzenie filtra oleju i paliwa.

    Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar A100N
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
    Postów
    26

    Domyślnie

    Sam olej ma być wymieniany zgodnie z tym co napisane za jakieś 4k kilometrów, niestety nie wiem jaki gość wlał, tego juz nienapisali...
    Poza tym nie sądzę, zeby po zmianie filtra powietrza nagle padl filtr paliwa, jak napisalem przed wymianą filtra pow... nie kopcila, teraz widze dymek przy odpalaniu i dodawaniu gazu z niskich obrottttttttttttttttttw, kolor raczej czarny, ponoć moze to być lewe powietrze z ukladu dolotu lub przy wymianie rozszczelnione przewody od turbinki...
    Ostatnio edytowane przez A100N ; 21-07-2016 o 18:22

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 1999r.
    Postów
    83

    Domyślnie

    Przyczyna jaka byłaby podczas brania lewego powietrza to nierówna praca silnika, falowanie obrotów.

    Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Adasko9412 Zobacz post
    Przyczyna jaka byłaby podczas brania lewego powietrza to nierówna praca silnika, falowanie obrotów.

    Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka
    Nie wiem skąd czerpiesz tą wiedzę ale zmień żródło

    Jeśli na dolocie jest nieszczelność to najpierw będzie spadek mocy i właśnie zwiększone dymienie. Może jeszcze sterowanie turbiną odpadło?
    Jest to przewód o średnicy około 7 mm, który lubi się przetrzeć, spaść i wtedy dymi bardzo ale też spadek mocy jest dość duży.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 21-07-2016 o 18:47

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 1999r.
    Postów
    83

    Domyślnie

    Wiedza taka podczas obserwacji 2.0 TS przy nieszczelnej komorze w której znaduje się filtr powietrza

    Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał A100N Zobacz post
    Sam olej ma być wymieniany zgodnie z tym co napisane za jakieś 4k kilometrów, niestety nie wiem jaki gość wlał, tego juz nienapisali...
    Poza tym nie sądzę, zeby po zmianie filtra powietrza nagle padl filtr paliwa, jak napisalem przed wymianą filtra pow... nie kopcila, teraz widze dymek przy odpalaniu i dodawaniu gazu z niskich obrottttttttttttttttttw, kolor raczej czarny, ponoć moze to być lewe powietrze z ukladu dolotu lub przy wymianie rozszczelnione przewody od turbinki...
    Nie wiesz jak olej był wlewany i dolewasz zamiast zmienić na nowy?
    Przecież dobre 10W40 z fitrem to koszt około 120-140 zł i masz spokój a nie zgadywankę.
    JTD w zasadzie nie bierze oleju. Jeśli u Ciebie wzięło aż tyle to albo masz problem z turbiną/odmą, dolotem albo coś poważniejszego. Tylko, że to takie zgadywanie. W Krakowie masz Tomka na Belwederczyków. Dzwoń do nich i niech Ci to sprawdzą na miejscu.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Adasko9412 Zobacz post
    Wiedza taka podczas obserwacji 2.0 TS przy nieszczelnej komorze w której znaduje się filtr powietrza

    Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka
    Jak sami piszesz to dotyczyło TS'a. JTD to z lekka inny silnik

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar A100N
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
    Postów
    26

    Domyślnie

    przed momentem znalazlem nieszczelnosc. Pękł jeden z "garbików" na tym grubym spiro od strony turbiny, szczelina z 3 centy, ale w trakcie drgań moze sie rozciągać, Zobaczymy skleiłem i się zobaczy, co do brania oleju i dymienia to jak pisalem wczesniej 3 setki na 3000km a przed wczoraj 3 setki na 130km
    Luknę jeszcze na ten przewodzik od turbiny, ale raczej nie czulem spadkow mocy, i co ciekawe w drodze powrotnej na 160km "troszke więcej, bo nie prosto do domku" spalila moze max setke oleju.
    Pytanie tylko, czy to pęknięcie jest stare, czy powstało przy wymianie filtra, co mogło spowodować te nagłe zadymy.
    Turbine mechanik sprawdzal, doloty za turbina sa wilgotne od oleju, ale stwiedzil, ze to jest normalne i jak juz pisalem skoro na 3k kilosów zassala 3 setki to jest ok, nic nie dymila nawet na zimnym przy przegazówkach.
    Zobaczę jutru co będzie te 3 setki na 3k kilosów to moim zdaniem naprawde malo patrzac na przebieg 273 000 km (aktualnie
    ---
    Belfer "W Krakowie masz Tomka na Belwederczyków" a masz tel gdzieś pod ręką, jak nie, to poszukam w necie i dzięki za info
    OK już, namiary znalazłem w necie, jeszcze raz dzięki
    Ten serwis jest raptem 14km ode mnie, więc na miejscu można powiedzieć Co oznacza, ze Twoje info jest dla mnie naprawde cenne
    Ostatnio edytowane przez A100N ; 21-07-2016 o 19:27

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar A100N
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
    Postów
    26

    Domyślnie

    Dla zainteresowanych >>> Po zaklejeniu nieszczelności na rurze doprowadzającej powietrze z filtra w kierunku turbiny, dymienie z wydechu (na czarno) zniknęło...

  10. #10
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał A100N Zobacz post
    Dla zainteresowanych >>> Po zaklejeniu nieszczelności na rurze doprowadzającej powietrze z filtra w kierunku turbiny, dymienie z wydechu (na czarno) zniknęło...
    to tez kup sobie porządną rurę i będzie spokój. Najlepiej z kwasówki.

Podobne wątki

  1. odgłos powietrza z okolic filtra powietrza, intercoolera.
    Utworzone przez szefo79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-05-2015, 21:46
  2. wymiana filtra paliwa i problemy !!
    Utworzone przez cargo241 w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 26-07-2014, 23:55
  3. Problem po wymianie filtra powietrza
    Utworzone przez abruzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-07-2013, 17:50
  4. Wymiana filtra paliwa i... problemy
    Utworzone przez 0ki w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 23-01-2012, 19:59
  5. [146] Problem po wymianie obudowy filtra powietrza.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-05-2008, 11:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory