Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #8861
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał adamku111 Zobacz post
    Dobrze rozumiem, ze ksenony nie sa seryjne w wersji Super i sa dostepne wylacznie w pakietach?
    Wersja "Super" jest super tylko z nazwy:-) Tam nie ma nic dodatkowego, co by uzasadniało tą nazwę
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  2. #8862
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    śląsk
    Auto
    Stelvio '18 280KM
    Postów
    241

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Z webasto,to nie tak kolorowo.

    Wolnossaca benzyna inaczej rozwija moc niz diesel,co nie oznacza,ze jest wolniejsza,bo nie jest. Jedynie odczucie jest inne i elastyka troche slabsza.
    Co innego mocna turbobenzyna. Tu mamy charakterystyke diesla z dolu,duzy moment diesla w calym zakresie obrotow,a do tego o wiele dluzszy zakres obrotow.
    Diesel dzis to powoli umierajaca era i tu kasztelan ma racje. Oplacalnosc ma racje bytu do pierwszej ,silniejszej awarii.
    Benzyna mimo wszystko jest i mniej skomplikowana i w uzytkowaniu mniej podatna na awarie ,chyba ze producent gdzies sie nie popisze.
    Przy dwa razy większym spalaniu benzyny


    Send from IOS with Tapatalk
    Była 145 boxer, 159 selespeed, 147 JTD rosso skóra i 159 SW 1.9 QTRONIC '08, Mazda2, Stelvio 280KM '18 Snow White

  3. #8863
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Z innej beczki. Ceny. Spójrzcie na ten cennik holenderski:
    Załącznik 206142

    Wiadomo ceny na różnych rynkach różnie się ustala, ale...

    Cena tam 2.0T 200KM AT8 jest o ok 8% niższa niż 2.2d 150KM AT8, mimo że tam wychodzi na to że na oba jest ten sam podatek 25% (o innych niż ten podatkach nie ma mowy, zakładam że to jedyny).
    25% bijtelling to nie podatek a dopłata do podatku za używanie firmowego samochodu w celach prywatnych. Ustalana jest wg emisji spalin. Naliczana jest od 500km przejechanych rocznie w ciągu roku.
    Ceny bez podatku dla 2.0b to 27.248,- i dla 2.2d 29.691,- różnica ok 8%

    Dlaczego ceny tak minimalnie się różnią ?
    Bo cena benzyny jest mocno wywindowana do góry, żeby lepiej na niej zarobić. Prywatnie prawie nikt diesla nie kupuje bo się to nie opłaca. Opłaca się od przebiegów 40tys km w górę. Stad taka a nie inna sytuacja. Podatek drogowy na giulie 2.2d to od 1312 do 1392 euro rocznie zależnie od prowincji w której się mieszka.

  4. #8864
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Benzyniak n/a po redukcji w okolice 4krpm tez idzie jak burza, w TB wystarczy juz pewnie 2-2,5 jak w dieslu, do tego jak zauważył rybak duże szerszy użyteczny zakres obrotów. Spalanie jadąc w trasie spokojnie schodzi w okolice diesla, jedynie na miescie Pb spali wiecej, osobiście na chwilę obecną dla mnie diesel nie ma nawet jednego punktu zaczepienia do dyskusji ze jest lepszy niż benzyna, mysle ze spalanie 1-2l wiecej mało kogo zainteresuje przy tej cenie auta, popyt na diesle jest dlatego ze ludzie zakodowali sobie przez lata ze te auta sa oszczędne i wytrzymale jednak teraz to juz historia.

    Co do ceny benzyny, myśleliście ze na prawdę bedzie taniej niż ON? Przeciez wtedy totalna glupota bylo by wprowadzanie ON do sprzedaży bo kto da Np. 15000 wiecej za 20KM slabszego śmierdziucha? Nikt normalny, 2.2D istniał by tylko w katalogach a w serwisie robili by wielkie oczy jak na Omege 2.3TD wiele lat temu.
    TBI przynajmniej 1.75 pije jak smok, 50% więcej nić diesel o podobnej mocy (nie mówię momencie bo wtedy jest większa jeszcze różnica), i pisze to ktoś kto miał 159 1.9JTDM16V@190KM/380Nm a teraz TBI@240KM/370Nm. Żadn 1-2 litry, różnice jakie mam to raczej coś ok 5-8l, no chyba że się lata po autostradzie 200km/h wtedy to już dobrze ponad 10l więcej. Pewnie podobna zależność będzie w przypadku Giuli. Tak więc diesel ma jak najbardziej sens jak robi się powiedzmy >15tys km rocznie.

    Właśnie dlatego powinna być jakaś wersja benzynowa tańsza od diesli, żeby było więcej argumentów za benzyną. Niestety Giulię wypuszczają z silnikiem 200KM minimum i automatem, co robi cenę - np w BMW masz 316i,318i z manualem, i są dużo tańsz (i słabsze, ale jak ktoś nie potrzebuje to ma wybór). Cena Giuli w Polsce jest praktycznie na poziomie w miarę zbliżonej mocowo BMW320i (BMW trochę tańsze ale manual), wyposażenie to wiadomo w obu goło i trzeba słono dopłacić żeby auto było fajne.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Przypomnę, że 1,75 TBi ma 240 KM i nie słychać, żeby ten silnik się sypał. Na 200 KM to niektórzy odważni kręcą 1.4 MA.
    dla uściślenia w Giulietcie (235 lub 240 po lifcie) lub w 4C, w 159 ma 200KM seryjnie. Ale faktycznie nic się nie dzieje (poza turbinami, ale to sprawa raczej wymian oleju co 35tys je załatwia)

  5. #8865
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    W tej klasie diesel jest jak najbardziej uzasadniony. Przy dużych przebiegach rocznych , biorąc pod uwagę różnicę w spalaniu , parę groszy się uzbiera. Podobno nowy silnik 2.2 JTDM jest bardzo oszczędny także spali średnio 6-7 litrów a benzyna o tak sporej pojemności pewnie 9-10. Osiągi ropniaka tez są niezłe, także chociaż sam jestem zwolennikiem benzyn , to przy tak sporym samochodzie uzasadnione jest rozważenie ropniaka przy przebiegach 30 tys. I wyższych. Pewny jestem za to, że benzyna będzie dawała więcej radości podczas jazdy
    W pełni się z Tobą zgadzam.
    Benzyna pali realnie 20-30% więcej, dodatkowo w PL PB95 jest o 10% droższe (ale już w beneluxie np. tyle samo). Wychodzi zatem 30-40% większy koszt za paliwo. Przy przebiegach +30k km są to już tysiące PLN różnicy.
    Wszystko do przekalkulowania.

    Za to plusem turbo benzyny jest cisza oraz brak trzęsienia i klekotu
    Pozdro,
    Bartas

  6. #8866
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    No ale czego tu nie rozumiesz? Sam piszesz, że każdy lokalny rynek ma swoją specyfikę (podatki i tym podobne), do której musi się dostosować lokalny dystrybutor układając w cenniku poszczególne modele. Na polskim rynku benzyna 200 KM jest pozycjonowana na tym samym poziomie, co diesel 150 KM, a na niemieckim i włoskim na poziomie diesla 180 KM. W Belgii postawiono na preferowanie benzyny kosztem diesla, ale również będziesz tam miał diesla 136 KM, którego nie ma w ogóle a naszym cenniku. Odnośnie ceny benzyny 200 KM w Polsce, mogło być lepiej i mogło być też gorzej, wybrano IMHO kompromis.

    Jeśli benzyna 280 KM będzie w Polsce pozycjonowana na poziomie diesla 180 KM, to nie będzie tak źle, a taki wariant teraz obstawiam (napęd na 4 łapy w standardzie może tę cenę nieco podnieść).
    Tłumaczyłem już, nie rozumiem że jest aż taka różnica. Oczywiście to ich prawo ustalać ceny jakie chcą, ciekawe tylko czy nie będzie tak jak ze 159 że później auta kosztowały mniej (mimo jakiejś tam inflacji), a w Distinctivach były jeszcze za free Navi (od 2008r?). Również wszystko byłoby spoko, ale wielu klientów patrzy na cenę, a niekoniecznie potrzebuje auta z 200KM. IMO, przydałaby się jakaś wersja powiedzmy 150-160KM tak żeby zrobić większą sprzedaż (czyli obniżać koszty ogólne produkcji i jeszcze więcej egzemplaży sprzedawać i zrobić na modelu dobry zarobek). Nie ma nic do konkurowania np z BMW316i/318i. Dodatkowo nie ma kombi. Bardzo zawężają sobie grono klientów.
    Pewna krytyka polityki (i wcześniej paru drobiazgów jeśli chodzi o niektóre plastiki, czy subwofer sterczący w bagażniku), nie zmienia faktu że Giulia mi się podoba. W poniedziałek rano mam jazdę testową (niestety diesel MT6 180KM), jeśli okaże się że jeździ fajnie (a powinna po tym co się słyszy), a sprawy moje będą się dalej układały tak jak dotychczas, to myślę że za 3 lata i tak kupię sobie 2.0T 280KM z Q4 i automatem z wyposażeniem jakie będzie mi pasowało - w planach mam spełnienie sobie marzenia o skonfigurowaniu dla siebie fajnego auta, grymaszeniu w kolorach, tapicerkach czy felgach, a nie tylko kupowaniu jakieś wyprzedaży rocznika albo używki. Tego sobie i wszystkim forumowiczom też życzę.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    W pełni się z Tobą zgadzam.
    Benzyna pali realnie 20-30% więcej, dodatkowo w PL PB95 jest o 10% droższe (ale już w beneluxie np. tyle samo). Wychodzi zatem 30-40% większy koszt za paliwo. Przy przebiegach +30k km są to już tysiące PLN różnicy.
    Wszystko do przekalkulowania.

    Za to plusem turbo benzyny jest cisza oraz brak trzęsienia i klekotu
    są znacznie większe różnice przy uturbionej benzynie, patrz poprzdni mój post.

    Głównym argumentem dla mnie jeśli chodzi o benzynę był komfort w zimie - kultura pracy od razu i szybkie nagrzanie auta - jeżdżę głównie krótkie odcinki. To TBI mi daje.
    Niestety w pewnych warunkach pali - oceniam że 50% więcej niż 2.4JTDM, a od mojej poprzdniej 1.9JTDM16V to już z średnio 70%. Np 140km/h na ekspresówce, JTDM brał max 6.5l, a TBI bierze ok 11.5l. Na trasy TBI jest bardzo drogie. W mieście z resztą 16l/100 to norma, i to bez korków, po prostu dynamiczna jazda, światła, skrzyżowania. Moja średnia z ostatnich 3tys km to 13.7l/100km. 70-80% miasto.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    Wersja "Super" jest super tylko z nazwy:-) Tam nie ma nic dodatkowego, co by uzasadniało tą nazwę
    Prawda, mam wrażenie że Super to ciągle golas, a żeby coś fajnego w miarę (i to bez szaleństw), trzeba w pakietach dołożyć minimum 30tys, do tego lakier itp, i robi si 200tys za auto. W Polsce dużej sprzedaży nie będzie, nie ma szans - tzw "klasy średniej" a nawet i tej trochę zamożniejszej średniej w Polsce nie stać na takie ekstrawagancje.

  7. #8867
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quadrifoglio156
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarny
    Postów
    421

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Właśnie dlatego powinna być jakaś wersja benzynowa tańsza od diesli, żeby było więcej argumentów za benzyną. Niestety Giulię wypuszczają z silnikiem 200KM minimum i automatem, co robi cenę - np w BMW masz 316i,318i z manualem, i są dużo tańsz (i słabsze, ale jak ktoś nie potrzebuje to ma wybór). Cena Giuli w Polsce jest praktycznie na poziomie w miarę zbliżonej mocowo BMW320i (BMW trochę tańsze ale manual), wyposażenie to wiadomo w obu goło i trzeba słono dopłacić żeby auto było fajne.
    Ale to jest Alfa! Alfa nie może być wolna, chcesz wolny samochód = mało mocy byle palił 5-6 litrów, kup coś innego.
    Naprawdę to kupowanie Alfy w roli samochodu do codziennego toczenia się jest prawdziwą głupotą. Do tego są samochody lepsze i tańsze.
    Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
    LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL

  8. #8868
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Quadrifoglio156 Zobacz post
    Ale to jest Alfa! Alfa nie może być wolna, chcesz wolny samochód = mało mocy byle palił 5-6 litrów, kup coś innego.
    Naprawdę to kupowanie Alfy w roli samochodu do codziennego toczenia się jest prawdziwą głupotą. Do tego są samochody lepsze i tańsze.
    To co napisałeś ma sens do QV, a nie do zwykłej cywilnej giulii 2.0 t. Bo zwykła giulia to ma byc samochód do codziennej jazdy. Nie widzę dla tego samochodu innego zastosowania.

  9. #8869
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,465

    Domyślnie

    Wcale nie jest głupotą, bo można mieć przyjemność w tym codziennym toczeniu się
    Co do słabszych wersji - nawet w czasach 1,6TS te 120 koni (czy 105 w jtd) to było najmniej w Alfie podczas gdy inne jakieś ople itd. (w zakupie podobne cenowo) miały niższe słabsze moce. Więc teraz też głupio byłoby jakiegoś minimum nie trzymać.
    Inna sprawa, że w słabszym zawieszenie, kierowanie, hamowanie od mocniejszego się by nie różniło.
    Co do tego spalania TBi to co piszesz epsonix to jakby o V6 Busso (a nawet Vka przy 140 zdaje się mniej pali niż 11,5, no niewiele ale bliżej 10ciu raczej) , albo te 159 faktycznie tak ciężkie, albo noga cieżka bardziej w benzynce niż dieslu

  10. #8870
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Myślenice
    Auto
    Stilo JTD 8v 192KM/384NM, 156 TI 2.4 JTD 20v 280KM/554NM, 159 2.4 Q4 Ti 301KM/630NM
    Postów
    450

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Niestety w pewnych warunkach pali - oceniam że 50% więcej niż 2.4JTDM, a od mojej poprzdniej 1.9JTDM16V to już z średnio 70%. Np 140km/h na ekspresówce, JTDM brał max 6.5l, a TBI bierze ok 11.5l. Na trasy TBI jest bardzo drogie. W mieście z resztą 16l/100 to norma, i to bez korków, po prostu dynamiczna jazda, światła, skrzyżowania. Moja średnia z ostatnich 3tys km to 13.7l/100km. 70-80% miasto.
    2.4 jtdm tez potrafi wciągnąć ponad 14l.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory