Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
to gdzie tu postęp w motoryzacji kiedy czterocylindrowy silnik z turbiną spala więcej paliwa niż v6 z lat 90? 3.0 w 166 przy 140 pali 11 litrów ,a realnie w trasie przy sprawnej jeździe raczej mieści się w 10.
Dlaczego ciągle nic o Giulii nie słychać w mediach? Zadnych reklam w tv, nic. Nawet na youtube nikt tych białych demówek nie testuje. Jakoś nie widać zainteresowania. Ciekawe czy ktoś w ogóle jakąś kupił już.
Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 24-07-2016 o 22:44
Ale tak wygląda rynek premium. To nie AR sobie wymyśliła. Od zawsze tak było w BMW,Audi czy Mercu. Dopłata za każdą duperele, chociaż oni to tłumaczą indywidualizacją i tym, że może nie każdy chce lampeczki w daszku, isofixów na tyle, lędźwi w fotelu kierowcy, uchwytów na kubki, itp. Cena auta dość atrakcyjna, ale po sensownym doposażeniu +30% jak nic.
Ceny są tak skonfigurowane, że dobrze wyposażone 320d wychodzi jak podstawa 520d. Tak samo 120d i 320d, czy u konkurencji (A4 -> A6) i w przypadku Alfy jest raczej podobnie.
To już kwestia indywidualna i preferencje, czy wolę jeździć gołym segmentem D, czy mniejszym, ale wyposażonym kompaktem. Nie ma reguły.
Pozdro,
Bartas
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Nie do konca, BMW Audi i Mercedes moga zaoferowac podstawowa wersje modelu wyzszego segmentu, a Alfa niestety nie, wiec jak ktos doposazy Giulie i cena wyjdzie na poziomie podstawy wyzszego modelu konkurencji, pojawi sie temat do przemyslenia, natomiast z perspektywy Giulietty jest spora dziura wiec Alfa nijak nie pasuje do takiej polityki
Fizyki się nie oszuka - moc musi skądś się wziąć a bierze się ze spalania paliwaW odróżnieniu od lat 90tych samochody są cięższe (dla przykładu stara Croma ważyła 1230 kg a nowa to już co najmniej 1500 kg). Inną sprawą jest to, że gdyby nie kretyńskie wymagania co do emisji CO2 to nikt nie pomyślałby o downsizingu bo da się zrobić silnik V8 spełniający normę Euro6
![]()
Do usunięcia.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio edytowane przez bryndza4 ; 25-07-2016 o 09:42
Obserwuję ceny samochodów już od kilkunastu miesięcy (w szczególności dostawcze). Zawsze jest tak, że nowy model kosztuje swoje i dostaje się tylko małe rabaty.
I teraz tak, pierwszy kwartał ceny aut z danego rocznika mają praktycznie śladowe rabaty- po to, żeby sprzedać stary rocznik, który w tym czasie już jest na naprawdę srogich upustach. Jak już stary rocznik się prawie wyprzeda- ruszają promocje na bieżące roczniki. Potem pod koniec wakacji ceny znów rosną delikatnie, aby było z czego schodzić na "wyprzedaż rocznika" pod koniec roku.
I tak w kółko
Oczywiście to jest bardzo uproszczony opis... na początku tego roku (lub nawet pod koniec zeszłego) Seat robił "wyprzedaż" rocznika 2016Chodziło oczywiście o większy niż zwykle rabat na auto z roku 2016, ale przy rabatach na rocznik 2015 można było pęknąć ze śmiechu.
Moim zdaniem był to bardzo sprytny zabieg- zrobić sobie klientów na bieżącą produkcję.
Dodam jeszcze, że ostatnio coraz mniej daje się rabaty na auta, a więcej dorzucają wyposażenia... tzn tak już jest od dłuższego czasu ale w mojej ocenie ostatnio zjawisko się "nasila".
Ostatnio edytowane przez AirAjti ; 25-07-2016 o 09:42
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond
bryndza4: nie - nie przewiduje. Jeżeli chodzi o emisję CO2 jest to inna dyrektywa i przyjmuje się średnią dla producenta samochodów, która powinna wynosić 130 gram/km. To dzięki temu widzisz 3 cylindrówki w BMW by na papierze obniżyć średnią emisję CO2 i zrobić miejsce dla większych silników.
Polecam Ci taki artykuł z Autoświata - jest jeszcze http://www.auto-swiat.pl/eksploatacj...-spalin/l4q07b . Pochodzi on z lipca zeszłego roku więc przed skandalem z VW.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS