Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 37

Temat: ALFA 156 2.5V6 przegrzewa się

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    429

    Domyślnie

    Płyn w zbiorniczku pompuje? A powiedz mi, czy jak odkręcisz korek od oleju po dłuższej jeździe to masz pod nim trochę "masła"? Czy jak staniesz autem i pochodzi na jałowym trochę to kopci? Oraz czy widzisz trochę oleju pod głowicą?
    Bo może też uszczeleczka być do wymiany..

  2. #12
    wojtasw007
    Gość

    Domyślnie

    Płyn pompuje, masła nie ma i nie kopci, oleju nie widać i nic nigdzie nie cieknie.
    Mam nadzieję, że tylko się wygłupiłem pisząc tu i przy podłączeniu pod kompa wyjdzie że trzyma około te 90 stopni a nie jak czujnik w środku pokazuje 130.

    Pozostaje tylko temat tego wiatraka...bez powodu też się nie załącza czyli temperatura mimo wszystko jest za wysoka -.-

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    429

    Domyślnie

    To skoro nie ma tych objawów, to nie masz się o co martwić Koszta raczej będą niskie, granice 100, 200, 300 zł... niektórzy muszą wymieniać uszczelkę, ostatnio dzwoniłem... 1500 zł, do tego rozrząd 2500 = 4k

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    podlaczenie kompa prawde powie ;p moze czujnik jest walniety i zawyza, albo masz zapowietrzony uklad?
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  5. #15
    wojtasw007
    Gość

    Domyślnie

    hmmm....podłączyłem, temp włączenia wiatraka to 95 stopni, nie wiem jak sprawa ma się w czasie jazdy czy grzeje się wyżej czy nie, bo rozłącza mi samochód po jakiś 5 sekundach -.- ale jutro jeszcze będę próbował.

    Zapowietrzony? Raczej nie, pamiętam że w jtd (ale porównanie ) odpowietrzał się sam po odkręceniu korka.
    A tutaj jest jakiś "dziubek" do odpowietrzania na chłodnicy?
    Jedyne co dziwnego zaobserwowałem, to robi się "jakby" ciśnienie w zbiorniczku z płynem, małe bo małe, ale jednak, słychać to po odkręceniu korka zbiorniczka po jeździe.

    Myślałem już nawet że może mam padnięty termostat, ale nie. Rano jak odpalę na totalnie zimnym silniku, jednak chwilkę potrzebuje żeby temperatura poszła w górę, prócz tego już bym ją zagotował na amen przy padniętym.

    Także zgłupiałem już, ale nie jest to kurde normalne, że jeżdżę praktycznie non stop z włączonym wiatrakiem.

    Może to być wina "niepewnego" płynu w chłodnicy? Jak zmieniałem uszczelkę w parowniku był na niej zielony śluz.
    Nie - nie wiem kiedy był zmieniany, a ja jeszcze tego nie zrobiłem.
    Tutaj wystarczy odkręcić wąż na dole chłodnicy czy to jakaś większa filozofia?

  6. #16
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Sprawdź lamelki na chłodnicy, jak się "sypią" to masz winowajce. Jeśli naprawdę jest dobrze odpowietrzony to chłodnica do wymiany. Przechodziłem to 2 lata temu jak się lato zaczynało. Dzieje się to tak gwałtownie przez klimę która dodatkowo podgrzewa chłodnicę (wyłącz ją na próbę to temp. nie powinna tak szaleć)
    Dziubek do odpowietrzania jest na chłodnicy i za głowicą przy ścianie grodziowej (śrubka na klucz 10) na metalowej rurce. Ciśnienie w układzie chłodzenia to normalna sprawa, tak ma być, przynajmniej wiesz że jest szczelnie.

    Sprawdź chłodnice, wymień i ciesz się jazdą, wymiana nie jest przesadnie skomplikowana.
    Ostatnio edytowane przez slavol ; 29-04-2012 o 10:23
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  7. #17
    wojtasw007
    Gość

    Domyślnie

    No to wszystko wiadomo - sypią się i to ostro, jutro zamówię sobie chłodnicę, oby tylko to było to.

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Koledzy, podepnę się pod temat. Moja Alfa 2.5 V6 ma dziwne objawy, mianowicie:
    - temaperatura w korkach i na ostrej trasie rośnie do 110'C
    - rozrząd z pompą z metalowym wirnikiem wymieniony rok temu
    - własnie wsadziłem nowy termostat oryginalny, był BEHR i niestety nie pomogło
    - płyn w zbiorniczku jest zanieczyszczony, jakby z kamieniem / osadem, ale ciśnienie jest, płyn się przelewa
    - wiatrak włącza się zaraz po odpaleniu samochodu przez klimatyzację, ale nawet jak samochód jest zimny
    - chłodnica ma 2 lata, nie jest zniszczona etc.

    Czy może być tak, że sam układ jest zanieczyszczony i osady blokują drożność? Może macie jakieś inne sugestie?

    Oczywiście oleju nie ubywa, nie trafia do zbiorniczka, w silniku też nic nie 'przybywa', więc UPG to to nie jest
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar LuKe93
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4 300Km/600Nm
    Postów
    298

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiuŻar Zobacz post
    Koledzy, podepnę się pod temat. Moja Alfa 2.5 V6 ma dziwne objawy, mianowicie:
    - temaperatura w korkach i na ostrej trasie rośnie do 110'C
    - rozrząd z pompą z metalowym wirnikiem wymieniony rok temu
    - własnie wsadziłem nowy termostat oryginalny, był BEHR i niestety nie pomogło
    - płyn w zbiorniczku jest zanieczyszczony, jakby z kamieniem / osadem, ale ciśnienie jest, płyn się przelewa
    - wiatrak włącza się zaraz po odpaleniu samochodu przez klimatyzację, ale nawet jak samochód jest zimny
    - chłodnica ma 2 lata, nie jest zniszczona etc.

    Czy może być tak, że sam układ jest zanieczyszczony i osady blokują drożność? Może macie jakieś inne sugestie?

    Oczywiście oleju nie ubywa, nie trafia do zbiorniczka, w silniku też nic nie 'przybywa', więc UPG to to nie jest
    A płynu chłodniczego Ci nie ubywa? Możliwe, że ktoś kiedyś zalał zwykłą wodę do układu chłodzenia i osadził się kamień, który teraz blokuje drożność, ogólnie V6 to grzejnik u mnie na postoju wentylatory też co chwile się włączają mimo nowej chłodnicy i rocznej pompy wody..


    EDIT i sprawdziłeś temperaturę na kompie? Często wskaźniki pokazują głupoty, u mnie z kolei jak płyn ma 90 stopni wskaźnik pokazuje mniej niż 80 a jak płyn zagrzeje się do 93 to wtedy równo wskaźnik pokazuje 90, byłem pewny, że termostat do wymiany ale skusiło mnie podłączyć pod kompa i wszystko się wyjaśniło ; )
    Ostatnio edytowane przez LuKe93 ; 25-07-2016 o 17:35

  10. #20
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    bo wskażnik w alfie nie pokazuje faktycznej temperatury ,tylko to czy mamy dobrze dogrzane auto lub nie i czy się przypadkiem nie przegrzewa.
    Kolego Luke a gdzie masz na skaźniku 80 stopni ,bo z tego co pamiętam nie ma na nim takiej wartości.
    W v6 temp. otwarcia termostatu to około 93-95 stopni , przy 98 startuje pierwszy bieg wentylatora a przy 103 zdaje się drugi bieg. .

Podobne wątki

  1. 2.4 JTD 140KM przegrzewa sie
    Utworzone przez apophis w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-04-2014, 11:55
  2. JTD 115 przegrzewa sie
    Utworzone przez stalker1981 w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 12-09-2012, 08:36
  3. [156] Przegrzewa się
    Utworzone przez cysio w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-08-2011, 21:53
  4. Przegrzewa sie pomocy.
    Utworzone przez magico w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 23-02-2010, 23:14
  5. czy silnik sie przegrzewa??
    Utworzone przez Pol alfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-12-2008, 23:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory