Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #9161
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Belfer, ale piszemy o sytuacji w Polsce. Jak wygląda sprawa z autami w polskich salonach i jak wygląda w związku z tym marketing, jak wyglądają potencjalni klienci i jakie są trendy na polskim rynku. Trzeba wszystko do siebie dostoswać. Po co reklamować coś czego nie ma albo w ogóle nie reklamować czegoś co jest?! Polacy z natury narzekają (co widać z resztą tutaj na forum), więc jak taki Kowalski pójdzie do salonu to będzie tylko narzekał, a że katalogu nie ma, a że zapisał się na jazdę dopiero na za tydzień, a jest tylko biała, itp. Na zachodzie ludzie mają luźniejsze podejście do życia, może to ma wpływ na strategię?

    Piszesz, że jesteśmy 3 miesiące w plecy, a na Zachodzie już od 2 miesięcy reklamują. Czyli łatwo wywnioskować, że u nas kampania zacznie się za 1 miesiąc

    Naprawdę wam się tak pali, żeby kupić auto już teraz? Wydaje mi się, że nawet jakby były dostępne wszystkie wersje to i tak większość poszłaby do salonu tylko popatrzeć, przejechać się, potem na forum pogadać i na tym koniec, bo nawet nie planowała kupić samochodu, ale chciała zobaczyć jak to wygląda/jeździ.
    Pozdro,
    Bartas

  2. #9162
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quadrifoglio156
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarny
    Postów
    421

    Domyślnie

    Cytat Napisał qooba Zobacz post
    uciekając od leasingu i innych uwag:
    proszę mi powiedzieć, co myślał projektant auta? gdzie założyć tablicę rejestracyjną? już znajomy z salonu mi mówił dużym problemie!
    tablica zasłania otwór na hak do holowania, czujniki parkowania łapią obecność tablicy jako przeszkodę, a do tego dochodzi spryskiwacz...
    na zdjęciu jest wersja bez czujników...

    Załącznik 206485

    Projektant jest Włochem a włochom takie pierdoły się wybacza. Jeśli nie, to jest się klientem VW/Audi.
    Poza tym proponuję jednak zakończyć dyskusje na temat pojazdów ŚDM oraz ramek samochodowych. Żenujące się to robi jak na forum Alfa Romeo.
    Wielu oglądało to auto, ale nie doczekałem się chociażby amatorskiej analizy po oglądzie jak ono jest zbudowane.
    Ostatnio edytowane przez Quadrifoglio156 ; 28-07-2016 o 15:17
    Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
    LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL

  3. #9163
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post

    Znowu piszesz głupoty. Osiągi porównywalne z innymi autami w swojej klasie, a silnika porównywalnego do 2.4 jtd najwieksi konkurenci nawet nie mieli. Diesle najczesciej na 170KM sie konczyly. Porównaj sobie gamę silników z Passatem.
    A dalej komentował nawet nie będę
    Pozwól siebie zrozumieć, pomijam oceny typu głupoty/niegłupoty bo dyskusja nie polega na ocenie ale na wymianie argumentów. To powinieneś wiedzieć. Ale daj siebie zrozumieć, bo czytam to co napisałeś trzeci raz i nie rozumiem.
    Znaczy, ze co? że 159 miała dobre silniki czy nie? Co mam porównać z pasatem? o co chodzi z tymi dieslami 170 KM? Napisz to jaśniej, bo nie wiadomo o co Ci chodzi.
    Ja powtórzę swoje zdanie:
    1. tylko silniki TBi i 2.4 jtdm były odpowiednimi silnikami do 159. Wszystkie pozostałe to oferta za słaba, z flagową pomyłką, czyli 1.8 MPI. Diesle 120 KM to też kompletna żenada. Diesle o mocy 170 owszem, jadą w tym aucie ale przyjemności z jazdy niewiele. Silnik JTS to awangarda kłopotów i awaryjności: powiedziały mi to trzy, niezależnie od siebie, warsztaty robiące AR a z ich zdaniem się liczę. To są fachowcy z dobrą opinią.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    Na zachodzie ludzie mają luźniejsze podejście do życia, może to ma wpływ na strategię?
    wygodna opinia ale chybiona na całej linii. Nie o luźniejsze podejscie chodzi ale o profesjonalizm. Ludzie na zachodzie mają bardziej profesjonalne podejście do swoich obowiazków, dotyczy to palety krajów protestanckich, czyli zachód i północ Europy. Maniana serwowana w Polsce tam by nie przeszła. Nie mówię o Włoszech ale to południe, inna bajka. Kto bywa, wie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Z kilkunastu sprzedawców AR z którymi rozmawiałem tylko 3-4 mógł bym nazwać znawcami marki/modelu i osobami z profesjonalnym podejściem.
    Na zachodzie tacy ludzie są eliminowani w drodze naturalnej selekcji. Nikt sobie nie może pozwolić na brak wiedzy w temacie lub obojętne przechodzenie obok potencjalnych klientów.
    Własnie, właśnie, kolega Belfer ma rację, o tym mówimy. A nie o luźniejszym podejsciu...

  4. #9164
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    A ja uważam, że obaj nie macie racji. Na promocję jest po prostu za wcześnie. Po co chcesz dzisiaj gonić ludzi do salonów, skoro nie ma czego sprzedawać, a przetestować można tylko diesla z manualem. Będzie komplet silników, będą automaty i napęd 4x4, będą auta gotowe do sprzedaży od ręki w różnych kolorach i wariantach wyposażenia, to można będzie robić kampanię reklamową, drzwi otwarte i się chwalić. A tak? Na razie można tylko zrazić potencjalnych klientów. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz.
    to po jakiego uja dostali już te auta do salonów i według strony interentowej można je konfigurować skoro w salonach nie są przygotowani na klientów. Trzeba było poczekać trzy miesiące i ruszyć ze wszystkim z kopyta a nie tak jako to teraz wygląda.

  5. #9165
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że FCA nie stać na to, aby ruszyć z kopyta. Zamrozić miliony (zbudować stany magazynowe ), wydać kolejne setki milionów (szeroko pojęty marketing) i dopiero po jakimś czasie zacząć zarabiać.

    Czy sprzedawcy w salonach na zachodzie mają większą wiedzę od tych w PL, bardziej profesjonalne podejście? Z własnego doświadczenia powiedziałbym, że nie. Ale nie będę się z nikim o to kłócił. Bo są różne salony, różne marki, różni ludzie. Różnie można trafić
    Pozdro,
    Bartas

  6. #9166
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Herezja dnia... Może byś rozwinął swoją myśl? Uprzedzę Cię tylko, że ciężko Ci będzie znaleźć rozsądne argumenty dla braku promocji auta, które jest wprowadzane na rynek.
    Bo takie posunięcie FCA to klasyczny strzał w kolano.
    Nie trzeba wielu argumentów, wystarczy jeden: LICZBY
    Liczba sprzedanych wozów mówi o rynku. Inwestuje się tam, gdzie jest zapotrzebowanie. To nie jest strzał w kolano to ekonomia. Lata obecności na danym rynku i LICZBA sprzedaży aut ustala priorytety gdzie i ile wpompować kasy w promocje, salony itp. Jeśli rozmawia się o pieniądzach, to sentymenty, marzenia i stwierdzenia ,,a mi się wydaje że'' nie są brane pod uwagę. Tyle o FCA

    Będzie bogatsze społeczeństwo, będzie ekstrawagancja, będzie sprzedaż Alfy. Niestety w Polsce ten proces będzie trwał baaardzo długo.

  7. #9167
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Anderson Zobacz post
    Pozwól siebie zrozumieć, pomijam oceny typu głupoty/niegłupoty bo dyskusja nie polega na ocenie ale na wymianie argumentów. To powinieneś wiedzieć. Ale daj siebie zrozumieć, bo czytam to co napisałeś trzeci raz i nie rozumiem.
    Znaczy, ze co? że 159 miała dobre silniki czy nie? Co mam porównać z pasatem? o co chodzi z tymi dieslami 170 KM? Napisz to jaśniej, bo nie wiadomo o co Ci chodzi.
    Ja powtórzę swoje zdanie:
    1. tylko silniki TBi i 2.4 jtdm były odpowiednimi silnikami do 159. Wszystkie pozostałe to oferta za słaba, z flagową pomyłką, czyli 1.8 MPI. Diesle 120 KM to też kompletna żenada. Diesle o mocy 170 owszem, jadą w tym aucie ale przyjemności z jazdy niewiele. Silnik JTS to awangarda kłopotów i awaryjności: powiedziały mi to trzy, niezależnie od siebie, warsztaty robiące AR a z ich zdaniem się liczę. To są fachowcy z dobrą opinią.
    Szczęśliwi posiadacze konkurencyjnych aut, które miały podobną paletę silnikową jakoś nie narzekali i sprzedali swoich samochodów kilka, lub kilkanaście razy więcej. Passat z najpopularniejszym 2.0 TDI był jeszcze wolniejszy niż 159 z najpopularniejszym 1.9 16V, a sprzedawał się na pniu.
    Postawiłeś tezę, że auto nie sprzedawało się przez słabe silniki. Udowodniłem Ci właśnie, że jest to bzdura.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  8. #9168
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    Nie trzeba wielu argumentów, wystarczy jeden: LICZBY
    Liczba sprzedanych wozów mówi o rynku. Inwestuje się tam, gdzie jest zapotrzebowanie. To nie jest strzał w kolano to ekonomia. Lata obecności na danym rynku i LICZBA sprzedaży aut ustala priorytety gdzie i ile wpompować kasy w promocje, salony itp. Jeśli rozmawia się o pieniądzach, to sentymenty, marzenia i stwierdzenia ,,a mi się wydaje że'' nie są brane pod uwagę. Tyle o FCA

    Będzie bogatsze społeczeństwo, będzie ekstrawagancja, będzie sprzedaż Alfy. Niestety w Polsce ten proces będzie trwał baaardzo długo.
    Argument o braku środków jest tutaj całkowicie nietrafiony. To nie jest kwestia czy zrobią kampanię a tylko jej termin jest niefortunny. Czy to będzie w lipcu czy wrześniu nie robi różnicy w kosztach.
    Sami sprzedawcy narzekając na podejście FCA do sprawy promocji Giulii.
    Jak można bronić takiej niegospodarności? Przecież to się wiąże z zamówieniami. Im więcej ludzi widzi i słyszy o tym aucie, tym więcej jest potencjalnych klientów.

  9. #9169
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,462

    Domyślnie

    Cytat Napisał Quadrifoglio156 Zobacz post
    ... amatorskiej analizy po oglądzie jak ono jest zbudowane.
    No ja widziałem bardzo mocno żebrowane wzmocnione kielichy amortyzatorów i seryjne rozpórki (niepomalowane) od nich.
    Te kielichy dobre wrażenie robiły sztywnością pewnie podyktowane co jest dobre. Ale nie wiem co więcej można po oglądzie o budowie powiedzieć ? Hamulce widać było na zdjęciach od dawna. A, prześwit jest dość niski, seryja Lancia Delta obok stojąca sprawiała wrażenie jakiejś lancii allroad
    Nie wiem co o budowie po oglądzie można powiedzieć w zasadzie? No mógłby ktoś na wagę techniczną wjechać i zobaczyć czy faktycznie waży ile deklarowali czy jest jak zwykle czyli ciężej?

  10. #9170
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    Promocja leży i kwiczy wszędzie w całej grupie Fiat Lancia Alfa
    Dziś miałem okazję rozmawiać z dealerem BMW - obawiali się Giulii stad przygotowane oferta dla biznesu - BMW serii 3 za 99900 pln a seria 5 za 149000 pln do tego w ramach negocjacji wyposażenie do 15 tys i 5-letnie pakiety serwisowe.
    Kto kupi Giulie gdzie jeszcze brak innych nadwozi i ofert leasingowej.
    Z ciekawości zapytano w salonie AR o ofertę leasigu to otrzymano odpowiedź że będzie po 15-stym...września.
    jednym słowłem AR robi łaskę że sprzedaje auta - Cyrk i wstyd!
    Nie łaskę i wstyd, tylko Włosi mają w sierpniu wszystko wyzamykane, dzielnie się do tego wydarzenia przygotowują już 2 tygodnie wcześniej, a po miesięcznych wakacjach mają 14-dniowy okres na ponowny rozruch, bo zbyt szybki powrót do ciężkiej (?) pracy mógłby ich zabić. Tak to wygląda w praktyce, niestety

    A tak na marginesie to w ogóle nie rozumiem od dłuższego czasu polityki zarówno modelowej jak i sprzedażowej AR. Zamiast już tłuc na linii produkcyjnej Alfę Spider, bazującą na nowym Fiacie 124 Spider, ale z np. mocniejszymi silnikami i typowo alfowskim (czyli absolutnie nietuzinkowym) designem, to trwają prace nad przygotowaniem ... sensownej wersji benzynowej przy opóźnionej produkcyjnie o 6 lat Giulii. Z 4C powinno być podobnie - tania wersja z aluminiowym szkieletem i droga QV z szkieletem karbonowym. I by się to sprzedawało jak porąbane, bo auto jest śliczne, tylko w wersji z karbonu - drogie i problematyczne w odbudowie przy jakiejkolwiek kolizji. Mito - już 2 lata temu powinni pokazać następcę tego bądź co bądź sympatycznego wózka, z jakimś dobrze przygotowanym 1.4 turbo z mocą rzędu 240-250KM, żeby wyzamiatać nieco w segmencie małych hot-hatchy. Giulietta ledwo się sprzedaje, bo też przespano premierę następczyni o conajmniej 2-3 lata. A facelift nie przyniosł żadnych istotnych zmian, zwłaszcza w gamie silnikowej. Teraz nie ma litości na rynku moto - kto będzie spał, zamiast oferować kolejne modele w salonach, ten za 10 lat będzie historią motoryzacji.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory