Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #9191
    Użytkownik Znawca Avatar Pucek-159
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Białobrzegi/WBR
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    1,320

    Domyślnie

    Czy nawet odcinek jak ścigał się z Richardem który jechał 4C i opowiadał że bardzo mu zazdrości że to właśnie chomik jedzie Alfą
    W drugiej części wyprawy marzeń Clarkson mało co nie płakał jak musiał opuścić 4C
    2013-2019 - 06' AR 159 1.9 JTDm 8v - Grigio Titanio
    2019-2020 - 08' Fiat Nuova Bravo 1.9 JTDm 16v - Rosso Maranello
    2020-2022 - 11' AR Giulietta Sportiva 2.0 JTDm powered by @sdero - Rosso 8C Competizione
    2022- ... - 10' AR Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBI - Rosso 8C Competizione

  2. #9192
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0JTS; Ford Fiesta ST 3D 200KM, Fiat 500X, była Alfa Romeo Mito i Vespa125
    Postów
    606

    Domyślnie

    Niestety polski FCA działa tak samo źle jak centrala FCA.

    Zamiast poczekać jeszcze z wprowadzeniem Gulii do jesiennych targów, gdy będą dostępne silniki benzynowe i diesla oraz kompletne wyposażenie to wprowadzają nieprzygotowany towar. Latem. Ludzie teraz myślą, gdzie pojadą na wakacje. Samochody kupuje się wiosną lub jesienią. Dlatego wtedy są targi.
    Przez ten "pośpiech" jest brak koordynacji promocji. W prasie recenzje już są, a w mediach informacji brak. A powinno być na odwrót.
    Najpierw informacja, a potem zaciekawiony klient sięga po prasę fachową.

    To już błąd centrali FCA.

    Tu się zgodzę z polskim oddzialem, że promocję należy rozpocząć we wrześniu. Latem ludzie z pieniędzmi korzystają z życia, a nie oglądają tv. Zresztą nie ma co promować.


    I jeszcze do kolegów, którzy wypowiadają się, że polski rynek nic nie znaczy.
    Jesteśmy 8 rynkiem Europy.
    W sprzedaży 8 klient (na ok 50 w Europie) jest ważny i trzeba o niego dbać i zabiegać.
    Polski klient ma bardzo duży potencjał. Za 10 lat może się sprzedawać 5x więcej nowych samochodów. Sprzedaży nie buduje się w jeden sezon.
    Ostatnio edytowane przez Andrzej_Kolbudy ; 28-07-2016 o 21:23

  3. #9193
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzej_Kolbudy Zobacz post
    Niestety polski FCA działa tak samo źle jak centrala FCA.

    Zamiast poczekać jeszcze z wprowadzeniem Gulii do jesiennych targów, gdy będą dostępne silniki benzynowe i diesla oraz kompletne wyposażenie to wprowadzają nieprzygotowany towar. Latem. Ludzie teraz myślą, gdzie pojadą na wakacje. Samochody kupuje się wiosną lub jesienią. Dlatego wtedy są targi.
    Przez ten "pośpiech" jest brak koordynacji promocji. W prasie recenzje już są, a w mediach informacji brak. A powinno być na odwrót.
    Najpierw informacja, a potem zaciekawiony klient sięga po prasę fachową.

    To już błąd centrali FCA.

    Tu się zgodzę z polskim oddzialem, że promocję należy rozpocząć we wrześniu. Latem ludzie z pieniędzmi korzystają z życia, a nie oglądają tv. Zresztą nie ma co promować.
    Dla mnie dzisiaj jest dość oczywiste, że ten kwietniowy "debiut" był falstartem i został niejako wymuszony przez oczekiwania rynku motoryzacyjnego na podstawie złożonych wcześniej obietnic przez FCA. Kolejne przesunięcie debiutu o pół roku spowodowałoby masę nieprzychylnych komentarzy. Dlatego postanowiono pokazać to, co już było gotowe i "uruchomiono wirtualną sprzedaż", a de facto to nie sprzedaż, a produkcję. O prawdziwym debiucie Giulii będzie można mówić, jak pokażą wersje przygotowywane na rynek amerykański, czyli pewnie dopiero po targach w Los Angeles. Biorąc pod uwagę czas produkcji i dostawy do salonów, to do salonów można się będzie wybrać dopiero po Nowym Roku.
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  4. #9194
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar 145Q
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Piotrków Trybunalski/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD M-Jet 2004
    Postów
    735

    Domyślnie

    Komentarze to oni mają w ...

    kurs na giełdzie mógłby się osunąć albo Sergio mógłby polecieć.

  5. #9195
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Postawiłeś tezę, że auto nie sprzedawało się przez słabe silniki. Udowodniłem Ci właśnie, że jest to bzdura.
    Bzdurą jest pisanie, że auto się nie sprzedawało. Przez 6 lat sprzedano blisko ćwierć miliona aut modelu 159. Wskaż mi jakąkolwiek alfę romeo, która się super sprzedawała, setkami tysięcy? 156, owszem, bo to była rewolucja stylistyczna. Problemem 159 było między innymi to, że trafiła w dziurę: była droższa i większa od 156 ale mniejsza od 166. Produkcję 156 zakończono w 2006 (realnie w 2005, potem tylko crosswagon) a 166 rok póżniej. Jeśli Ty uważasz, ze dla alfy romeo dobry jest mułowaty silnik 1,8 MPI z momentem 175 Nm, czy też diesel 120 konny, albo awaryjny i paliwożerny JTS, to nie mamy o czym rozmawiać dalej, kolego.
    Powtórzę: to fatalne auto, według ciebie, zeszło w ilości ćwierć miliona (fakt, to prawie nic....), i do dziś powszechnie uważane jest za archetyp piękna sedana. Ponadczasowy, nie do poprawy stylistycznej.
    Twój hejt to twój problem. Tymczasem obejrzałem dziś wnikliwie Giulie ale muszę zebrać myśli aby opisać, wrażenia mam bardzo rozbieżne, muszę przemyśleć.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    Dla mnie dzisiaj jest dość oczywiste, że ten kwietniowy "debiut" był falstartem i został niejako wymuszony przez oczekiwania rynku motoryzacyjnego na podstawie złożonych wcześniej obietnic przez FCA. Kolejne przesunięcie debiutu o pół roku spowodowałoby masę nieprzychylnych komentarzy. Dlatego postanowiono pokazać to, co już było gotowe .
    zgodzę się w pełni z kolegą Krzysztofem.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Andrzej_Kolbudy Zobacz post
    N
    I jeszcze do kolegów, którzy wypowiadają się, że polski rynek nic nie znaczy.
    Jesteśmy 8 rynkiem Europy.
    W sprzedaży 8 klient (na ok 50 w Europie) jest ważny i trzeba o niego dbać i zabiegać.
    Polski klient ma bardzo duży potencjał. Za 10 lat może się sprzedawać 5x więcej nowych samochodów. Sprzedaży nie buduje się w jeden sezon.
    Również pełna zgoda, sensowne i przemyślane wypowiedzi. Polska jest na gospodarczym wirażu, ale jak się nie wysypiemy przez rozdawnictwo kasy na lewo i prawo, to przyszłość należy do nas. To rynek przyszłosci.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    Kto to taki? jakaś wyrocznia- Luke -telewizyjny pajac który gada miłym dla przeciętnego pelikana językiem tak jak mu zapłacą i tyle.
    Nieporzebna agresja kolego, problem w czym innym leży: Clarkson opisywał Giulie QV. To nie jest Giulia w wersji dla ludu. Giulia QV, napędzana 510 konnym motorem NIE JEŻDZI TAK jak pojadą "cywilne Gulie". Więc opinia Clarksona na nic nie wpłynie. Wersji QV sprzeda się może kilka procent całości

  6. #9196
    kazikx
    Gość

    Domyślnie

    W nawiązaniu do wątku o "orszaku papieskim" oraz nieobecności w nim Fiata i Giulii, tudzież na rozluźnienie zażartych dyskusji na temat promocji Giulii w PL, a wreszcie na dobranoc, wrzucam demotywator:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	orszak.jpg
Wyświetleń:	37
Rozmiar:	48.8 KB
ID:	206591

  7. #9197
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał Anderson Zobacz post
    Bzdurą jest pisanie, że auto się nie sprzedawało. Przez 6 lat sprzedano blisko ćwierć miliona aut modelu 159. Wskaż mi jakąkolwiek alfę romeo, która się super sprzedawała, setkami tysięcy? 156, owszem, bo to była rewolucja stylistyczna. Problemem 159 było między innymi to, że trafiła w dziurę: była droższa i większa od 156 ale mniejsza od 166. Produkcję 156 zakończono w 2006 (realnie w 2005, potem tylko crosswagon) a 166 rok póżniej. Jeśli Ty uważasz, ze dla alfy romeo dobry jest mułowaty silnik 1,8 MPI z momentem 175 Nm, czy też diesel 120 konny, albo awaryjny i paliwożerny JTS, to nie mamy o czym rozmawiać dalej, kolego.
    Powtórzę: to fatalne auto, według ciebie, zeszło w ilości ćwierć miliona (fakt, to prawie nic....), i do dziś powszechnie uważane jest za archetyp piękna sedana. Ponadczasowy, nie do poprawy stylistycznej.
    Z ostatnim zdaniem się w pełni zgadzam, ale przy tych waszych analizach porażki sprzedażowej w ostatnich latach produkcji 159-ki, to macie krótką pamięć. Czy już nikt nie pamięta, że w 2008 roku rozpoczął się kryzys na rynku motoryzacyjnym i przez kolejne 5 lat sprzedaż wszystkich marek z roku na rok spadała do tego stopnia, że niektóre marki przestały istnieć (Saab), inne zostały sprzedane (Jaguar), albo przejęte (Chrysler)? Ile rządowej kasy wpakowano w USA i w Niemczech, żeby koncerny motoryzacyjne nie zamykały kolejnych fabryk? Gdy poziom sprzedaży 159-ki spadł poniżej kosztów produkcji, to postanowiono zakończyć produkcję, a jej wznowienie trwało 5 lat. Równie dobrze marka Alfa Romeo mogła trafić w ręce Chińczyków lub Hindusów, a teraz na globalnym rynku mógł debiutować Chrysler Giulia.
    Ostatnio edytowane przez Krzysztof ; 29-07-2016 o 07:11
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  8. #9198
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Anderson Zobacz post
    Bzdurą jest pisanie, że auto się nie sprzedawało. Przez 6 lat sprzedano blisko ćwierć miliona aut modelu 159. Wskaż mi jakąkolwiek alfę romeo, która się super sprzedawała, setkami tysięcy? 156, owszem, bo to była rewolucja stylistyczna. Problemem 159 było między innymi to, że trafiła w dziurę: była droższa i większa od 156 ale mniejsza od 166. Produkcję 156 zakończono w 2006 (realnie w 2005, potem tylko crosswagon) a 166 rok póżniej. Jeśli Ty uważasz, ze dla alfy romeo dobry jest mułowaty silnik 1,8 MPI z momentem 175 Nm, czy też diesel 120 konny, albo awaryjny i paliwożerny JTS, to nie mamy o czym rozmawiać dalej, kolego.
    Powtórzę: to fatalne auto, według ciebie, zeszło w ilości ćwierć miliona (fakt, to prawie nic....), i do dziś powszechnie uważane jest za archetyp piękna sedana. Ponadczasowy, nie do poprawy stylistycznej.
    Twój hejt to twój problem. Tymczasem obejrzałem dziś wnikliwie Giulie ale muszę zebrać myśli aby opisać, wrażenia mam bardzo rozbieżne, muszę przemyśleć.
    No 156 - 680 tys. sztuk. "brzydki" mumin - 300 tys sztuk w 5 lat. Co Ty za herezje opowiadasz? "była droższa i większa od 156 ale mniejsza od 166" No i? Może jeszcze napiszesz, że problemem były faza księżyca podczas premiery, albo układ planet?
    I to przez silnik 1.8 mpi, ale to przecież nie był jedyny do wyboru?
    W passacie najsłabszy silnik to był 1.6 - 102 KM
    Najsłabszy diesel też 105 KM
    Osiągi jeszcze gorsze niż w najsłabszej AR. Nie przeszkodziło to passatowi sprzedawać się na pniu.

    Ale przecież to Alfa - kłore sportiwo!! To przecież muszą być potęzne silniki, żeby cięzka krowa z napędem FWD była szybka. Co z tego, że będzie ryła przodem na zakrętach.

    Najsłabszy silnik w nowiutkim BMW 3er ma mniej niż 120KM i ma porównywalne osiągi.
    W BMW!! Prawdziwym sportowym sedanie. I też nikomu to nie przeszkadzało.

    Tak więc odpuść, bo opowiadasz bzdury.

    I nie, nie uważam, że 159 to zły samochód. To po prostu nie jest jakiś święty graal motoryzacji, podobnie jak praktycznie wszystkie inne AR z ostatnich 30 lat.

    A na koniec:
    "i do dziś powszechnie uważane jest" ? Powszechnie przez włascicieli 159?
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  9. #9199
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wichura87
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR, OPC
    Postów
    453

    Domyślnie

    W 159 silniki były za słabe (wg teorii tutaj obecnego trolla), a BMW wypuszcza ofertę dla biznesu, gdzie 3er ma jakiś 3 cylindrowy badziew pod maską o pojemności 1.5 i pewnie będzie się to sprzedawać. I o czym tu z tym gościem dyskutować?

    Swoją drogą to zwróćcie uwagę jak BMW sprytnie pomija w opisach tej promocji, że 3er ma 1.5 pod maską. Jest tylko info o mocy 136km. Przy 5er jest mowa o dieslu 2.0. Wstydzą się co wsadzili do trójki? A no i aby skorzystać z oferty trzeba kupić dwa auta.

  10. #9200
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Clarkson i koledzy chwalili wszystkie Alfy, nawet 156 1.6 TS.
    Ale to zawsze były podśmiechujki na zasadzie - nie jeździ, nie działa, ale dusza, emocje, piękna, bla bla bla... Nawet w nowym teście Giulii Clarkson pozwala sobie na debilne uwagi, że "to wszystko się szybko rozleci, tamto odpadnie, a to przestanie działać" pisząc o wnętrzu Giulii, chociaż, k***a mać, nie ma pojęcia, jak ten samochód będzie wyglądał za 60 tys. km. Cóż, lubi sobie rzucić stereotypem, jak sam kiedyś powiedział "don't let facts spoil a good story".

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Andrzej_Kolbudy Zobacz post
    Zamiast poczekać jeszcze z wprowadzeniem Gulii do jesiennych targów, gdy będą dostępne silniki benzynowe i diesla oraz kompletne wyposażenie to wprowadzają nieprzygotowany towar. Latem. Ludzie teraz myślą, gdzie pojadą na wakacje. Samochody kupuje się wiosną lub jesienią. Dlatego wtedy są targi.
    Z drugiej strony przy takim podejściu, jakie mają, pozwoli im się to ogarnąć do jesieni - poprawić czcionki w cennikach, wydrukować katalogi, zakleić czujniki parkowania, douczyć się w tym i owym itp. Nie ma tego złego...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Anderson Zobacz post
    i do dziś powszechnie uważane jest za archetyp piękna sedana.
    Jako Pingwin pisałeś z sensem, KRS już gorzej, a jako Anderson zwyczajnie pieprzysz farmazony. Jest wiele sedanów, które są wręcz ikoniczne w historii, jak chociażby Giulia Berlina, BMW Neue Klasse, Peugeot 405, Citroen DS, Citroen C6, Alfa 156 - z nowych ładniejszych samochodów nie waham się podać Maserati QP V/VI czy Ghibli. 159 - co by o niej nie pisać, jest tylko ewolucją stylistyczną 156, żadną rewolucją. Żadnym tam archetypem czy nie wiadomo czym.


    Cytat Napisał Anderson Zobacz post
    Clarkson opisywał Giulie QV. To nie jest Giulia w wersji dla ludu. Giulia QV, napędzana 510 konnym motorem NIE JEŻDZI TAK jak pojadą "cywilne Gulie". Więc opinia Clarksona na nic nie wpłynie. Wersji QV sprzeda się może kilka procent całości
    Nie chcesz przyjąć do wiadomości, że Alfa zbudowała QV, a potem zeszła do poziomu wersji cywilnych, odwrotnie niż w przypadku BMW, które zaczyna od dołu, a potem "pimpuje" samochód do poziomu M3? Gdybyś znał trochę historii Alfy, to byś wiedział, że taka była właśnie filozofia AR za "dobrych czasów" - tworzenie samochodów wyścigowych, które potem cywilizowano i przenoszono na drogi.
    Kompletnym zaprzeczeniem takiej wizji była właśnie 155 i 159 - gdzie wzięto cywilne platformy i próbowano je usportowić - o ile włoskie geny Tempry pozwoliły stworzyć całkiem niezłe auto, o tyle platforma, na której miała się również opierać m.in 100-konna "kanapa" Opla, mimo picowania, poprawiania i pudrowania niedociągnięć pogrążyła ten model. Było tak słabo, że wersji QV czy GTA nawet nie próbowali sprzedawać.

    Reasumując - wersja cywilna będzie w dużym stopniu jeździć jak QV - bo może i amortyzatory będą gorsze, ale rozłożenie mas, umiejscowienie silnika, system zawieszenia - nie.
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 29-07-2016 o 09:26
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory