Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #9201
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,467

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Clarkson i koledzy chwalili wszystkie Alfy, nawet 156 1.6 TS. Rzeczowo o AR w Top Gear było, gdy wozy testowali prezenterzy nie związani z "wielką trójką". A to były czasy 147 bodajże. Zachwycali się 166 i nie specjalnie przełożyło się to na jej sprzedaż. Tak samo 159. Generalnie AR były wysoko oceniane w Top/Fifth Gear, 159 3.2 Q4 nawet Tiff Needel chwalił (poza skrzynia), a niewiele to dało.

    Prasowe zachwytu niekoniecznie przekładają się na zainteresowanie kupujących. Chociaż teraz inne czasy, może teraz będzie inaczej.


    Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka

    Wcale nie wszystkie Alfy chwalili - nie diesle.

    A materiał o 166 nie mógł podnieść sprzedaży bo wychodził właśnie od tego, że tak mało się ich sprzedaje, że powinni zakończyć produkcję, ale nie - zrobili lifting i że mało kto kupuje nowe bo tak wielka jest utrata wartości itd.


    Tak czy siak - "musimy kochać Alfy, tak każe prawo" i kropka .

  2. #9202
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Zachwycali się 166 i nie specjalnie przełożyło się to na jej sprzedaż.
    Ale jednocześnie śmiali się z tego ile traci dziennie na wartości. Chodzi o rzetelność recenzji, a nie przełożenie jej na sprzedaż. Sam masz 166 to chyba wiesz, że Clarkson miał rację w tym materiale.
    Druga sprawa, że czasy faktycznie inne i wpływ takich recenzji dużo większy obecnie.


    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    A co jest złego w gamie silnikowej Giulietty?
    Silniki z brakiem pazura. 1.4 mimo niezłej mocy pazura nie ma wcale, natomiast 1.75 ma świetne osiągi, ale nadal brzmienie nieco nieadekwatne do hot-hatcha by AR.
    Dla mnie osobiście brak też mocnej wolnossącej dwulitrówki. Ale tu akurat wiem, że się czepiam - prawie nikt tego nie ma.
    Tak czy owak wszystkie te argumenty razem + cena jaka wtedy była poskutkowały tym, że mimo całej mojej sympatii do AR kupując nowego kompakta wybrałem inną markę.
    Być może gdyby sprzedawca zaproponował mi wtedy jazdę wersją QV, gdyby dał jakiś rabat i choćby próbował przekonać do wyboru Alfy... "gdyby, gdyby, gdyby"
    Na razie wszystko wskazuje na to, że FAP będzie dokładnie w taki sam sposób tracić klientów na Giulię.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  3. #9203
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    A co jest złego w gamie silnikowej Giulietty? ja uważam że zarówno benzynowe jak i diesle jest naprawdę udane i szukanie w tej materii kwadratowych jaj to nierozumienie.
    masz wybór - do wyboru do koloru turbo benzyny idiotoodporne i tolerujące LPG (tak wiem prawdziwy Alfisti o tym nie pisze), diesle które już są legendą.
    Owszem czepiłbym się liftingu zewnętrznego ale silniki zostaw w spokoju.
    Co jest złego? Zobacz sobie na najmocniejsze Focusy, Golfy, BMW seria 1, Mercedesy A. Jakie obecnie generowane są moce z jakich pojemności. W AR, marce o sportowym zacięciu, z "zapleczem historycznym", temat kończy się na 240KM. Smutek. Ten silnik robił wrażenie - w dniu premiery auta. Teraz nie robi. Teraz szukając wrażeń kupuje się Focusa RS albo Golfa R. W dodatku mając 4x4. Szukając bardzo dużo wrażeń idzie się po Mercedesa A AMG, z 360-konnym dwulitrowcem, albo po Audi RS3. To masz punkt odniesienia do tego, co się dzieje w segmencie kompaktów. Oczywiście - są i dostępne zwykłe wersje, ale dla mnie w sytuacji takiej konkurencji "mocowej" na rynku - lifting Giulietty QV z podniesieniem mocy z 235 do 240KM to jest delikatnie mówiąc żenujące posunięcie. Ta moc powinna poszybować w okolice 280KM CONAJMNIEJ. Co - nie ukrywajmy - nie byłoby jakimś inżynieryjnym cudem w obecnych czasach.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #9204
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Ta moc powinna poszybować w okolice 280KM CONAJMNIEJ. Co - nie ukrywajmy - nie byłoby jakimś inżynieryjnym cudem w obecnych czasach.
    Otóż to! Skoro w Giulii będzie 2.0 280KM to spokojnie mogliby go wrzucić też do Giulietty
    O 4x4 nawet nie wspominam, ale niechby chociaż ta moc była. Cały czas mając nadzieję, że AR wydobędzie jakiś przyprawiający o dreszcz dźwięk z tego silnika

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    idą głównie 120 KM (które nie jedzie W OGÓLE), a 165 KM sprzedali chyba 2 sztuki
    Z tym, że 120KM nie idzie w ogóle to się nie zgodzę. Sympatycznie się odpycha, ale jest ewidentnie zestrojony (skrzynia i ECU) pod spokojną jazdę po mieście.
    Ciekawe z tymi dwoma sztukami
    Jest jeszcze jedna sprawa, którą zauważyłem. Ten silnik po dotarciu (po 5tys) jedzie zauważalnie lepiej niż wcześniej. IMO w salonach na jazdy powinni mieć już dotarte egzemplarze, bo różnica jest naprawdę widoczna.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  5. #9205
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Co jest złego? Zobacz sobie na najmocniejsze Focusy, Golfy, BMW seria 1, Mercedesy A. Jakie obecnie generowane są moce z jakich pojemności. W AR, marce o sportowym zacięciu, z "zapleczem historycznym", temat kończy się na 240KM. Smutek. Ten silnik robił wrażenie - w dniu premiery auta. Teraz nie robi. Teraz szukając wrażeń kupuje się Focusa RS albo Golfa R. W dodatku mając 4x4. Szukając bardzo dużo wrażeń idzie się po Mercedesa A AMG, z 360-konnym dwulitrowcem, albo po Audi RS3. To masz punkt odniesienia do tego, co się dzieje w segmencie kompaktów. Oczywiście - są i dostępne zwykłe wersje, ale dla mnie w sytuacji takiej konkurencji "mocowej" na rynku - lifting Giulietty QV z podniesieniem mocy z 235 do 240KM to jest delikatnie mówiąc żenujące posunięcie. Ta moc powinna poszybować w okolice 280KM CONAJMNIEJ. Co - nie ukrywajmy - nie byłoby jakimś inżynieryjnym cudem w obecnych czasach.
    post dotyczył całej gamy ślinikowej a nie najmocniejszej- widzisz różnica jest tak że wskazane marki VAG i spółka nie mają praktycznie żadnych silników w gamie silnikowej dla normalnego kupującego- to o czym piszesz to nikły procent sprzedaży. no i pamiętaj o jednym -cena.
    Julkę QV jak dobrze zakombinujesz kupisz za ok 100- 110 tyś pln- zerknij na cenę A AMG - prawie 300 tyś
    Focus R - okolice 200 tyś
    Golf R - od 170 tyś - więc o czym tu pisać
    Widzisz zbyt dla Julki za 200 tyś?
    Mówisz 280 koni- pierwszy lepszy tuner ogarnie te 40 ps. bez kłopotu
    no ale nie o tym tu dyskusja.
    prawda jest taka że Tubobenzyny i Diesle w wykonaniu Fiata/AR w przeciwieństwie do innych marek nie mają praktycznie żadnych wad i to jest niezaprzeczalną zaletą, weiec nie piszmy tu herezji bo jak ktoś przeczyta to za chwile dojdzie do wniosku z cała marka zrobiona jest z g...litu
    Znam klika osób które właśnie z golfów focusów obecnych gen. przesiadły się na Giulietty właśnie z powodu silnika i niskiej awaryjności auta jako ogółu.
    wracając do GIulii idę o zakład że silniki benzynowe i diesle nie będą miały takich wtop jak TSI i TDI

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post




    Silniki z brakiem pazura. 1.4 mimo niezłej mocy pazura nie ma wcale, natomiast 1.75 ma świetne osiągi, ale nadal brzmienie nieco nieadekwatne do hot-hatcha by AR.
    Dla mnie osobiście brak też mocnej wolnossącej dwulitrówki. Ale tu akurat wiem, że się czepiam - prawie nikt tego nie ma.
    .
    Co to znaczy brak pazura? opisz co masz na myśli?
    bo tak szukam tego pazura w Mazdach- jakoś nie widzę.

  6. #9206
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    1. Być może buda nie nadąża. Zresztą, te 240 to jest pewnie maksimum, które da się wyciągnąć z FWD. BWM 1 to RWD, Focus RS jest AWD, Merc A45 AMG jest AWD. Alfa w tej chwili AWD nie ma - będzie w Giulii, ale wątpię, żeby się bawili w przeszczep tego do Giulietty.
    2. Zgadzam się, że wizerunkowo na pewno warto mieć w swojej ofercie, ale gros sprzedaży Golfa to 2.0 TDI i 1.4 TSI, BWM 1, jakie widuję na ulicach to 116d, 118d, 116i, a raz nawet widziałem 114i. Jak byłem w salonie Mazdy i chciałem się przejechać wersją 165 KM, to mi powiedzieli, że nie mają demówki, "bo to się w ogóle nie sprzedaje" i idą głównie 120 KM (które nie jedzie W OGÓLE), a 165 KM sprzedali chyba 2 sztuki.
    1. Jak nie nadąża, to trzeba szybko opracowywac NOWEGO hatchbacka. Nawet z mocami rzędu 300KM da się jeździć na przednim napędzie.
    2. Oczywiście, że chodzi o wizerunek! Alfa to jest SPORT, takie powinny być skojarzenia. Jeśli nie idziemy w moce - to skupmy się na lekkich, poręcznych, świetnie się prowadzących autach. Ale nie na wynalazkach, typu 4C - która ideologicznie jest niegłupią opcją, ale koszt karbonowego szkieletu zabija cenowo ten pojazd. Mazda może mieć tanią MX-5 w ofercie? I czy to jest auto dla funu z jazdy? Tak. To Alfa nie może mieć takiego pojazdu? Może. I to by się sprzedawało, wszędzie. Masz sprawdzone jednostki benzynowe, które wygenerują Ci moce od 120 do 240KM (1.4 turbo), masz już platformę auta (MX5/Fiat 124), dlaczego nie ma więc gotowego pojazdu???

    Nadal brak SUV-a. W momencie, gdy na ten segment jest największe parcie ze strony klienteli - Alfa nie ma gotowego SUV-a!

    To jest marketing i planowanie rodem spod sklepu Społem, gdzie panowie uzbrojeni w tanie wina naprawiają świat.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  7. #9207
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Myślę, że błędem jest porównywanie Julki QV do Golfa R, Focusa RS, czy już w ogóle Merca A klasy AMG. Giulietta QV to klasa Seata Leona Cupry, Golfa GTI, Megane RS. Chociaż z nimi technicznie też niestety przegrywa.
    Ale ciekawie byłoby zobaczyć np. Julkę GTA z 2.0 280KM i napędem 4x4. Wtedy mogłaby podgonić rywali, w szczególności niesamowicie nudnego w środku Golfa R.

    Tyle, że Giulietta wydaje się już być za stara na takie rewolucje. Miejmy nadzieję, że w jej następczyni o tym pomyślą.

  8. #9208
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Otóż to! Skoro w Giulii będzie 2.0 280KM to spokojnie mogliby go wrzucić też do Giulietty
    O 4x4 nawet nie wspominam, ale niechby chociaż ta moc była. Cały czas mając nadzieję, że AR wydobędzie jakiś przyprawiający o dreszcz dźwięk z tego silnika
    Przecież to 2.0 280 KM jest robione pod RWD z automatem ZF i 4x4, a ty to chcesz tak spokojnie wrzucić do Giulietty
    Tak jak w 2011 roku Alfa Romeo 159 zamknęła rozdział ładnych stylistycznie Alf, tak za 3/4 lata Giulietta zamknie rozdział muminów, jeśli Giulia+Stelvio+Alfetta zrobią odpowiednią sprzedaż do 2018 roku. Następca Giulietty też będzie RWD i wtedy rzeczywiście będą mogli wrzucić taki silnik do segmentu C.
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  9. #9209
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    Następca Giulietty też będzie RWD i wtedy rzeczywiście będą mogli wrzucić taki silnik do segmentu C.
    RWD w segmencie C to nie jest za dobry pomysł...BMW się jeszcze ostało, ale przy krótkim rozstawie osi tylny napęd to wcale nie jest taka dobra rzecz. 4x4 jak najbardziej.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  10. #9210
    Użytkownik Świeżak Avatar Olej555
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    BMW f10 2016, Mazda 6 2015, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2006 , Alfa 156 SW 1.9JTD 200
    Postów
    222

    Domyślnie

    Sami inżynierzy i marketingowcy na tym forum,
    nie rozumiem czego nie pracujecie jeszcze w korporacji o zasięgu globalnym, takie talenty się marnują.
    Było by miło dowiedzieć się nowych rzeczy o Giuli ale z ponad 900 stron może z 10 zawiera merytoryczne (związane z tematem działu) informacje.

    Pewnie większość z Was widziała informacje na portalach motoryzacyjnych o tym że 200 konna benzyna jest już w ofercie Giulii. Ale chyba nie wspominaliśmy tutaj o tym że od września ma wejść wersja wyposażenia business wraz z finansowaniem przeznaczonym dla przedsiębiorców. Taka ciekawostka.
    Ostatnio edytowane przez Olej555 ; 29-07-2016 o 11:07

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory