Strona 17 z 42 PierwszyPierwszy ... 789101112131415161718192021222324252627 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 416

Temat: Dołożenie czujników parkowania (Parktonic)

  1. #161
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Zaczął bym od sprawdzenia czy w bagażniku po prawej stronie są wtyczki ( 3 sztuki). Po lifcie to raczej kabli nie będzie

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  2. #162
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Czujniki valeo z nieoryginalnego zestawu, posiadają taką samą wielkość jak ori? A jak dźwięk buzzera? Podobny do oryginału?

    Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

  3. #163
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    małopolskie
    Auto
    AR Brera, Lexus IS 250
    Postów
    120

    Domyślnie

    A ja mam zapytanie inne. Jeżeli posiadam w brerze czujniki z tyłu czy problemem jest montaż czujników z przodu?

  4. #164
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Adaminho
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Pleszew/Poznań
    Auto
    159 JTDm 16V '07 Sedan
    Postów
    32

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Zaczął bym od sprawdzenia czy w bagażniku po prawej stronie są wtyczki ( 3 sztuki). Po lifcie to raczej kabli nie będzie

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    Mówisz o dołożeniu oryginałów z tyłu? Mam auto przed liftem. Tzn ze mógłbym mieć kable do centralki?

  5. #165
    Użytkownik Świeżak Avatar t0m
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR Spider 946 2.4 Moded 246PS/490Nm @cinsoft
    Postów
    170

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrunia1 Zobacz post
    A ja mam zapytanie inne. Jeżeli posiadam w brerze czujniki z tyłu czy problemem jest montaż czujników z przodu?
    Ciekawostka jest taka, że Brera nie występowała z przednimi czujnikami w ogóle. W związku z tym zderzaka z otworami nie dostaniesz. Ale oczywiście można to zrobić, tylko trzeba się pobawić w wiercenie i nieco rzeźby ze styropianami pod zderzakiem. Poza tym norma: centralka, kabelki i wtyczki ze 159, głośniczek tak samo obok skrzynki bezpieczników po lewej i wszystko śmiga aż miło, włącznie z grafiką na wyświetlaczu (po włączeniu jej MESem oczywiście). Zrobiłem, mam, działa.

  6. #166
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    [MENTION=30032]t0m[/MENTION] - na ile dokładnie działa PDC po dodaniu przodu? Tył to jakiś chyba żart (sygnalizacja graficzna). Może dopiero po dodaniu przodu grafika ładnie działa (prawidłowo pokazuje odległość oraz strony). Tak samo ciekawi mnie, jak uaktywnić przód w brerze (w 159 chyba trzeba to ręcznie robić przyciskiem w lampce? którego w brerze nie ma).

  7. #167
    Użytkownik Świeżak Avatar t0m
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR Spider 946 2.4 Moded 246PS/490Nm @cinsoft
    Postów
    170

    Domyślnie

    Grafika na wyświetlaczu pomiędzy zegarami działa poprawnie tylko z centralką obsługującą przód i tył. Z tylko-tylną wyświetla bzdury, dlatego ta opcja jest wtedy domyślnie wyłączona.
    Czujniki aktywują się wszystkie na raz: przód i tył - nie można włączyć tylko jednych lub drugich. I tak, aktywacja następuje albo przyciskiem (trzeba pokombinować, żeby sobie taki gdzieś dorobić), albo włączeniem biegu wstecznego. Przy czym, odmiennie od centralki tylko-tylnej, czujniki nie dezaktywują się po wyłączeniu wstecznego, ale dopiero po osiągnięciu pewnej prędkości do przodu (bodajże 20km/h) lub także przyciskiem. Można więc spokojnie zaaktywować je wrzucając na moment wsteczny, po czym jedynka i podjechać blisko przeszkody z przodu sugerując się sygnałem z czujników - lekka kombinacja, ale działa.

  8. #168
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Super. Bardzo Ci dziękuję za info. Może jak będę miał trochę czasu, to dorzucę taki bajer u siebie. Muszę posprawdzać, jakie to są koszty (wiązka, centralka, czujniki itd.).

  9. #169
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,581

    Domyślnie

    Cytat Napisał Adaminho Zobacz post
    Mówisz o dołożeniu oryginałów z tyłu? Mam auto przed liftem. Tzn ze mógłbym mieć kable do centralki?
    Jest duża szansa w przedlifcie na dość kompletne wiązki, ale nie 100% reguła. Nawet jeśli jest wiązka, obawiałbym się o stan wtyczki za zderzakiem - akurat tych chyba nie zabezpieczano, więc raczej będzie skorodowana - do ucięcia i lutować na stałe kable albo zdobyć wtyk który był wykorzystany w jakimś aucie (czyli hermetycznie zamknięty) i nie zardzewiał.

    Nie pamiętam już kto (bo paru osobom pomagałem zdalnie), ale z pół roku temu jeden z forumowiczów właśnie z autem z przed liftu kupił ode mnie sterownik na tył (ja dokładałem u siebie przód więc został mi wolny sterownik oryginalny tylko na tył) - jego auto było oryginalnie bez czujników ale kupił z wyminionym zderzakiem na taki z czujnikami, miał wiązki, tylko nie miał sterowanika. załatwiłem mu też głośniczek, po wpięciu sterownika możliwe że zrobił jakieś proxi w MESie (już nie pamiętam ,ale i tak pewnie trzeba zrobić żeby nie mrugał licznik przebiegu) i wszystko ruszyło.

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Zaczął bym od sprawdzenia czy w bagażniku po prawej stronie są wtyczki ( 3 sztuki). Po lifcie to raczej kabli nie będzie
    3 to jeśli ma być przód i tył, jeśli tylko tył to wystarczą 2
    Poniżej zdjęcie jak to wygląda w wersji z instalacją tylko na tył - lokalizacja bagażnik prawa strona pod tapicerką:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20151212_140351.jpg
Wyświetleń:	313
Rozmiar:	77.7 KB
ID:	206959

    W wersji z 3 wtyczkami jest jeszcze wpinana pomiędzy kolejna wtyczka bodajże też taka sraczkowata.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 01-08-2016 o 22:38

  10. #170
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Dodam, że w automacie czujniki (posiadam przód i tył) włączają się zawsze, bo w drodze z P do D trzeba przelecieć przez R
    O ile w przypadku czujników jest to fajna opcja, o tyle wkurza przy wycieraczkach - niepotrzebnie maże tylną szybę.
    Po ruszeniu czujniki dezaktywują się w tym samym momencie, w którym następuje zablokowanie drzwi (jeśli opcja ta jest włączona) i jest to prędkość chyba 18 km/h - generalnie koło 20.
    Dodam jeszcze, że czujniki mają priorytety i kilka ukrytych funkcjonalności, np. boczne po chwili przestają pikać żeby nie zawracać głowy przy parkowaniu wzdłuż ściany. Generalnie polecam przeczytać instrukcję, żeby celowego działania nie wziąć za awarię.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

Podobne wątki

  1. [159] Awaria czujników parkowania
    Utworzone przez sickboy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 28-05-2024, 11:03
  2. Montaż czujników parkowania tył w 147
    Utworzone przez lutek26 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-10-2014, 17:49
  3. Wymiana czujników parkowania
    Utworzone przez rastavman w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-07-2014, 08:54
  4. Montaż czujników parkowania tył
    Utworzone przez MyPPx w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 20:59
  5. Głośnik czujników parkowania
    Utworzone przez August w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-04-2014, 11:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory