Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 33

Temat: Ciśnienie doładowania nie spada do zera

  1. #21
    Użytkownik Świeżak Avatar pawel_159
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulia Veloce Q4
    Postów
    138

    Domyślnie

    Ufff, nie będę musiał wymieniać w Alfie kolejnej niemieckiej części.

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Jak masz walnięty MAP sensor to on zawyża mierzone ciśnienie o 100 - 200 mbar (czyli przy zgaszonym silniku pokazuje jedną kreskę boosta), czyli jak silnik oczekuje np. 1800mbar czyli 0,8bar boosta, to turbina będzie ładować tylko 1600mbar a czujnik poda do kompa 1800mbar.
    Oczywiste jest więc, że silnik nie będzie pracował prawidłowo, chociażby ze względu na zmienione AFR.
    Czyli wniosek taki, że jeżeli po wrzuceniu kluczyka do stacyjki, wskazówka doładowania leci na pierwszą kreskę, to walnięty jest map sensor (czujnik ciśnienia), a co za tym idzie turbo nie będzie pompowało tyle ile powinno, tylko około 0.2bara mniej przez co czuć różnice szczególnie w dolnym zakresie obrotów? Dobrze rozumuje?
    Jeżeli nie, to niech ktoś mnie poprawi.

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Tytanowy: Dobrze rozumujesz. Różnica jest cały czas, bo komputer cały czas widzi zawyżony pomiar czy faktycznie jest niższe ciśnienie niż pokazuje czujnik. Nie tylko osiągi są gorsze, również spalanie jest większe - w skrócie komputer leje jakby powietrza było więcej niż jest faktycznie, a więc mieszanka jest za bogata.

    pawel_159: MAP sensor jak przekłamuje to o stałą wartość w całym zakresie pomiaru.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  4. #24
    Użytkownik Świeżak Avatar krisss81
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec,Złotoryja
    Auto
    była alfa 166 2,4 JTD 2001 , jest Alfa 159 1.9jtdm 180km :)
    Postów
    80

    Domyślnie

    To ja się podłącze do tematu. Alfa straciła moc 180kh i wiecej nie chciała,czuć było jak by turbo dziurę.
    Podpiąłęm pod mesa wyskoczyły 2 błedy po111 i po101 ,wyglądało na przepływkę ,więc zakupiłem nopwą oryginalną.
    Niestety po zamontowaniu jest tak samo ,nie ma tej mocy co miał wcześniej, i właśnie ta wskazówka jak wcześniej pokazywała 0 to teraz trzyma się pierwszej kreski.Wcześniej bardzo szybko spadała a tertaz powoli leci.
    pytanie czy ten czujnik doładowania jak był by walnięty to mes wykaże błąd czujnika? czy może czujnik być walnięty a mes nie pokaże błędu?
    pozdr.

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Jakby padnie kompletnie to będzie błąd, ale jak będzie przekłamywał to żadnego błędu nie będzie.

    Turbo nie zepsułeś? 180KM - chipa masz? Z chipem wszystko możliwe.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Zamówiłem czujnik, niby już ten pozmianowy bodajże z fiata bravo.. Zobaczymy efekty, ponieważ wczoraj czyściłem swój stary i nic to nie dało, a fakt że nagar zalepił cały czujnik

    Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Mi też czyszczenie nie pomogło. Co do nowego czujnika, sprawdź numer, bo to że będzie pasować to nie znaczy, że jest to dobry czujnik.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  8. #28
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Co masz na myśli? Wygląda niemal ze tak samo?

    #edit.
    Numer ma ten sam, oczywiście już z inną końcówką (ten niby nowszy). Różni się tylko numer ten na białym polu, czy to ważne? Czy tam przypadkiem nie jest wybita data produkcji? Ważne żeby zgadzał się ten numer na niebieskim tle tak?
    Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Tytanowy ; 03-08-2016 o 21:37

  9. #29
    Użytkownik Świeżak Avatar krisss81
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec,Złotoryja
    Auto
    była alfa 166 2,4 JTD 2001 , jest Alfa 159 1.9jtdm 180km :)
    Postów
    80

    Domyślnie

    Turbo jak by padło to raczej by kopcił, mi nie kopci.Błędy wywaliło jak by to była przepływka,ale po wymianie dalej jak by tak samo.
    Tak się zastanawiam nad tym czujnikiem doładowania,ale jak by strzelił to pewnie wyskoczył by check i w mesie był by błąd.Pierwszy raz nie wiem gdzie szukać problemu.
    Ostatnio edytowane przez krisss81 ; 03-08-2016 o 21:37 Powód: bład ortograficzny

  10. #30
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Tytanowy no jest cała gama tych czujników, w takiej samej lub podobnej obudowie, ale mają inne numery i/lub np. czarną tabliczkę - mógłby więc pasować fizycznie, ale nie działać jak należy. Tak, chodzi mi o numer części czyli ten długi numer na niebieskim tle. Jak jest ok to jest ok

    krisss81 z tego co mówisz to ja bym jednak zwracał wzrok w stronę turbo i w MESie zdiagnozował wartości ciśnienia i mas powietrza - oczekiwanych i rzeczywistych. Jak nie to, to ciśnienie paliwa, overboost i inne tego typu parametry.
    Ostatnio edytowane przez anAlfaBeta ; 03-08-2016 o 22:16
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

Podobne wątki

  1. JTD ciśnienie doładowania
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 11-03-2018, 12:34
  2. Ciśnienie doładowania
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-05-2011, 17:56
  3. Ciśnienie doładowania w 1,9 JTD 8v cf2
    Utworzone przez jajcek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-04-2011, 11:49
  4. [159] Podczas przyśpieszania w zakresie 1500-3000 obrotów spada ciśnienie doładowania
    Utworzone przez noe9 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 20:00
  5. [156] ciśnienie doładowania
    Utworzone przez piotrek164 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-01-2008, 18:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory