Strona 7 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 95

Temat: Problem z zamuleniem i ruszaniem do 2 tyś obrotów

  1. #61
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    A jak wygląda kolektor ssący?
    Ja w 1.3 MJet miałem podobne objawy. Do 2200 auto nie jechało.
    Okazało się, że kolektor w miejscu gdzie wchodzi EGR był prawie cały zalepiony.

  2. #62
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Cytat Napisał JAC0 Zobacz post
    Panowe, alfa od tygodnia w warsztcie, o to co udało sie ustalić:

    - turbina ma minimalne przeładowania, co może swiadczyć o minimalnym zabrudzeniu łopatek, bo po podpięciu pod overboost byli w stanie wysterować normalnie sztangą łopatki
    - praca turbiny: https://www.youtube.com/watch?v=XVzEXPjRVfA
    - podczas wciskania sprzęgła na wł. zapłonie słychać metaliczne uderzenie: https://www.youtube.com/watch?v=mL6kr5EuFO4
    - wykresy są w normie od paliwa, powietrza
    - auto zaciągneło jakiś czas temu wodę przez dziurę w filtrze, wymieniłem filtr i wyczyściłem puche, mechanik twierdzi, że to nie jest wina tej sytuacji bo woda zatrzymała się na filtrze, a konsekwencje byłyby inne, mniej przyjemne,
    - overboost czyszczony pracuje ok, nowe wężyki,
    - map sensor czyszczony,
    - przeplywomierz - wskazania na wykresie ok,
    - egr off programowo+zaslepka pelna,
    - brak nieszczelnosci na wężach,
    - dpf ok wypalanie pokazuje co ponad 500 km obecnie,
    - poduszki silnika ok.
    - ecu czysty 0 błędów, jedyne co się pojawia do po podpięciu pod ABS pokazuje C1131 - czasami po mocniejszym zahamowaniu wyswietla mi VDC/Hill Holder not avaliable i znika po wył. zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika (z tego co wiem wadliwa pompa abs)


    Gdzie jeszcze szukać przyczyny zamulenia do 2 tyś, przyduszania (charakterystycznego szarpniecia) przy dodawaniu i puszczaniu gazu, oraz zduszania silnika /szarpania przy ruszaniu (potrafi mi gasnąć ruszając ze swiateł, ruszanie pod górkę czy cofanie na wzniesieniu to spore wyzwanie)?? Niekiedy nawet wjeżdżając na rondo, redukując do 1 mam tak ze auto zbiera się jak muł zamiast jechać płynnie przez rondo i niekiedy jest gorąco jak ktoś już na tym rondzie jest.....

    Chcą oglądać od poniedziałku układ sprzęgła, skrzynie.... kończą im się pomysły.... problem występuje na seryjnej mapie i na tej po chipie
    Zostaw sprzęgło. Wywal (wybebesz) katalizator oczywiście sonda zostaje, lub jak chcesz to w miejsce kata wstaw down-pipe i skończą się problemy z ruszaniem, zobaczysz że inne auto.

  3. #63
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kinia27
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    WGR
    Auto
    AR 159 SW 1.9 jtdm
    Postów
    428

    Domyślnie

    To jeszcze taka ciekawostka ode mnie odnośnie tego cholernego muła do 2tys obrotów - sprawdźcie dobrze rozrząd, u mnie 0,5cm przesunięty na rolkach, poprawione i auto nie te

  4. #64
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    alfa
    Postów
    307

    Domyślnie

    @ap2, kolektor ssący czyszczony miesiąc temu.

    Rozrząd to też trop, sprawdzę. Spalanie miałaś w normie na przestawionym rozrządzie?
    Ostatnio edytowane przez JAC0 ; 01-08-2016 o 17:31

  5. #65
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kinia27
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    WGR
    Auto
    AR 159 SW 1.9 jtdm
    Postów
    428

    Domyślnie

    Ciut więcej spalała, hak pojezdze wiecej to napisze, ale od razu na starcie silnik zaczal pieknie pracować i nawet nie problemu z odpalaniem co czasem sie zdazalo, takze moze warto zobaczyc

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  6. #66
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    alfa
    Postów
    307

    Domyślnie

    Mam nadzieję, że już w tym tygodniu problem rozwiąże się. Badane aktualnie tropy to:

    * geometria turbiny,
    * ciśnienie paliwa - czujnik pompy,
    * rozrząd,
    * wtryski,
    * przepływomierz.

  7. #67
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kinia27
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    WGR
    Auto
    AR 159 SW 1.9 jtdm
    Postów
    428

    Domyślnie

    Trzymam kciuki :-)

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  8. #68
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    alfa
    Postów
    307

    Domyślnie

    Mechanik nic nie wymyślił...

    Jutro zaczynam następujące rzeczy:

    -wymiana rozpylacza na wtrysku 2
    -czyszczenie zaworu ciśnienia paliwa
    -uszczelnienie pompy ciśnienia

    Zobaczymy jaki to da efekt i wtedy już chyba zostanie tylko turbina do czyszczenia / regeneracji

    Na wykresach widać, że są momenty, gdzie mam o 1-1,5bara za mało ciśnienia paliwa i że turbina najpierw niedoładowuje , a później przeładowuje. Mimo wszystko mechanik sprawdzał sztangę i ponoć geometria chodzi.

  9. #69
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    AR159SW 2.0 JTDm 2009
    Postów
    13

    Domyślnie

    Problem z ruszaniem pod górę (na przykład przy wyjeździe z garażu) lub innych sytuacjach, w których pojawiało się większe zapotrzebowanie na moc przy niskich obrotach, miewałem przy zatkanym DPF. Niedrożny katalizator czy tłumik też pewnie da taki efekt.

  10. #70
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    alfa
    Postów
    307

    Domyślnie

    Usunąłeś DPF czy czyściłeś? Jeśli czyściłeś to jak?

Podobne wątki

  1. Sprzegło 1.9JTD Problem z ruszaniem
    Utworzone przez daarkooo w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 14:52
  2. Problem z ruszaniem po wymiania sprzęgła i dwumasu
    Utworzone przez m4rk w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 14-11-2013, 16:21
  3. [155] Kłopot z ruszaniem 1.6 16V
    Utworzone przez stannley100 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 15:40
  4. [155] Problem z ruszaniem
    Utworzone przez sikor155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-02-2010, 14:30
  5. [156] Problem z ruszaniem - JTD
    Utworzone przez GosuMask w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-12-2007, 15:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory