Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 48

Temat: Wymiana zawieszenia przedniego - różne warianty

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Darus
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 jtd była, 156 fl sw 2.4 JTDm była, 166 FL 2.4 20v, 159 2.4 20v była, Giulietta 1.4 170 je
    Postów
    559

    Domyślnie

    Ja osobiście polecam TRW lecz sam niedawno do swojej wsadziłem Vemę na górę oraz Fasta na dół ponieważ brak środków na koncie był
    Zobaczymy ile wytrzymają ale po wymianie bajka.
    Na wszelki wypadek zostawiłem swoje oryginalne poprzednie do regeneracji.
    Jeżeli szukasz samych tulei do dolnego wahacza mam komplet Vemy na jedną stronę, jak coś PW

  2. #12
    Użytkownik Świeżak Avatar barkonar
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 166 JTD 2002r.
    Postów
    102

    Domyślnie

    Dzięki wielkie za info. Umówiłem się właśnie do mechanika (TMIN), że w poniedziałek przejrzą mi tę zawiechę, natomiast oni konsekwentnie twierdzą, że tam nie ma luzów, a ja słyszę skrzypienie :-( Zobaczymy co wyjdzie. Jakby co to będę pisał już na priv do Darus, rafal0717 lub QBA

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Skrzypienie nie koniecznie oznacza luz. Skrzypią przeważnie tuleje górnego wahacza.
    Jak u siebie wymieniałem obsmarowalem je smarem silikonowym. Na razie cisza Robiłem to w maju.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  4. #14
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    135

    Domyślnie

    Poczytałem masę tematów na tym forum odnośnie zawieszenia i szczerze powiedziawszy sam już zgłupiałem...

    "Skończyły mi się" obie tuleje przedniego górnego prawego wahacza i przednia tuleja ("cukierek") w dolnym, przy czym tylna wcale nie wygląda lepiej, tylko że jeszcze luzu na niej nie czuć. Chciałbym załatwić temat raz a dobrze, bo zamierzam tym autem pojeździć jeszcze jakichś parę lat i zastanawiam się, czy w związku z tym warto zainwestować w wahacze TRW. Opinie się podzielone, choć w większości pozytywne. Jakby nie było, to tanie nie są (a już zwłaszcza dolny), ale wolałbym zrobić to raz i pojeździć jeszcze ładnych kilkadziesiąt tys. km. Za TRW przemawiają poruszane tu kwestie odnośnie ewentualnej wymiany samych tulei (do zamienników nie pasują) i to, że trzymają wymiary (czytałem, że niektórzy po założeniu innych zamienników mieli problemy z geometrią). Nie wiem tylko, czy ta cena faktycznie jest uzasadniona jakością...

    Przy okazji zawieszenia mam pytania do praktyków odnośnie samej wymiany:
    1. Czy do wymiany górnego wahacza trzeba wyciągać kolumnę?
    2. Czy warto zaopatrzyć się w ściągacz do sworzni, czy wystarczy młotek (z tego co patrzyłem, to w tym zawieszeniu teoretycznie jest miejsce, co by młotkiem wybić sworznie)?
    3. Czy są tam jakieś pułapki, na coś się przygotować, czy powinno pójść bez większych problemów?

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    1. Wystarczy tylko poluzować na kielichach, nie trzeba całej kolumny wyrzucać z samochodu.
    2. Bez ściągacza zawsze można sobie poradzić. Pytanie tylko czy warto się z tym pitolić, jeśli masz możliwość pożyczyć.
    3. Nie bardzo rozumiem pułapki, to żadna filozofia

    Dolne wahacze jak masz ori, to możesz dokupić przecież tuleje. Jak chcesz iśc po całości, to możesz je oddać do kompletnej regeneracji.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  6. #16
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    135

    Domyślnie

    1. Skoro i tak trzeba ją poluzować, to może prościej i łatwiej będzie wyjąć całą, zawsze to potem wygodniej będzie kręcić kluczami. Myślałem, że może da radę całkiem bez wyciągania, w 156 chyba da radę.
    2. Na pewno łatwiej i przyjemniej pracuje się mając właściwe narzędzia
    3. Jakby nie było to włoska konstrukcja i demontaż/montaż jakiegoś elementu może nie być wcale taki oczywisty. Podobno w przypadku 2.5 wyjęcie alternatora to dosyć karkołomne zadanie

    Nawet nie wiem, czy mam oryginalne, z resztą nie znam u mnie w pobliżu zakładów zajmujących się regeneracją. Poza tym nie za bardzo mogę sobie pozwolić na dłuższy postój auta. Jak okażą się być oryginalne to najwyżej wtedy zregeneruję i będą na zaś.

  7. #17
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Wymiana górnego jest prosta. Kluczem 19 odkrecasz Widełki amora. Wybijasz sworzen górnego waha. Ja mam ściągacz do sworzni. Młotkiem możesz zniszczyć gwint lub wygiąć śrubę sworznia. Kluczem 13 pod maską odkrecasz 3 czy 4 śruby lapy wahacza. Przez tulejecwahacza idzie dlugaa śruba na klucz 17mm. Robota nie jest skomplikowana.
    To samo z dolnym klucz 18 mm 19mm chyba 22mm. . Ja sam robiłem i górę i dół i dałem rade.
    Podczas skrecania wszystkiego do kupy dupe ratuje podnośnik hydrauliczny 2ton za 30pln z allegro. Dzięki niemu możesz łatwo dokrecic widelki amora które wypycha w dół sprezyna. Takim lewareczkiem ładnie podnosisz widelki do góry co by skręcić je z wahaczem dolnym.
    Sorki za nielad w składni bo leżę i pisze telefonem... Ale naprawdę to jest kwestia wykrecenia kilku srub.

    wysłane z WC
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 08-08-2016 o 20:01
    [C

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    kup ściągacz do sworzni, kup trw .Mój przód ma już grubo ponad 130 tyś km. górnego wahacz nie wyciągniesz bez wywalenia amortyzatorów. i dużo smaru miedziowego oraz szczotkę na wiertarkę aby poczyścić wszystkie śruby, przyda się też wymienić górne gumowo-metalowe elementy montażowe amortyzatora koszt ok 40 zł , a są odpowiedzialne za różnego typu hałasy.

  9. #19
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Mikelo bez wyjecia amora wyjmiesz wahacz gorny na lajcie. Ja tak robiłem. Trza tylko odkręcić łapę wahacza . Śruby są pod maska w okolicy kielicha. Jest male aleee. Łapa amora je z aluminium a sprężyna to stal jakas. Przez lata mogło to sie skleić... Miałem taką akcję w 156.

    wysłane z WC
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 08-08-2016 o 20:09
    [C

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Po zluzowaniu górnego mocowania można wykręcić wahacz.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

Podobne wątki

  1. Rozporki zawieszenia przedniego
    Utworzone przez popi w dziale 166
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 04-05-2020, 20:21
  2. [GTV] Gumy do przedniego zawieszenia
    Utworzone przez Oktan w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-06-2014, 20:11
  3. [146] Tykanie z zawieszenia przedniego
    Utworzone przez czupi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-11-2012, 16:20
  4. Wymiana elementów zawieszenia przedniego
    Utworzone przez cichy83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 15-07-2011, 11:22
  5. [166] SPRĘŻYNA ZAWIESZENIA PRZEDNIEGO
    Utworzone przez krzysztof.kusmierowski w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-05-2008, 11:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory