Daj spokój, jeśli nie masz w okolicy białego nalotu to tylko oczyść i sprawdź skąd Ci smali![]()
Daj spokój, jeśli nie masz w okolicy białego nalotu to tylko oczyść i sprawdź skąd Ci smali![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Kolektor jest plastikowy, ale blok klapek jest amelinowy. Ja swoje klapki robiłem sam - stare usunięte na siłę, otwory po osiach nagwintowane (nie ma to jak zapach denaturatu o poranku) bodaj na M8, śrubki wklejone. To było rok temu. Czy na śrubkach nie ma teraz nieszczelności - nie wiem, nie sprawdzałemAle nie wydaje mi się, nie miałem problemu z boostem. Jeżeli chodzi o szczelność dolotu, to 100x bardziej problematyczne jest połączenie kolektor plastikowy <-> podstawa EGR. U mnie tam są przedmuchy i nie mogę tego nijak uszczelnić. Jak będziesz Alfą w Wlkp to mogę Ci załatwić zrobienie klapek.
Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była
Panowie, czy jest możliwe "szczęśliwe" urwanie klap w kolektorze? czyt. nie robiące spustoszenia? Jakie były Wasze objawy, kiedy okazało się, że klapy się urwały? Nie chciał palić/brak mocy (kompresja), turbo dostało w kość ?
W totka też można trafić 6 teoretycznie ....
- - - Updated - - -
Nie dalej jak 2 dni temu znajomy mechanik rozbierał 159 - objawy brak mocy i coś stuka ...
1. po zdjęciu kolektora - brak klap ( same ośki)
2. po zdjęciu głowicy 1 się znalazła zakleszczona na 2 tłoku ...
3. podczas regenaracji głowicy znalazła się 2 wisiała na zaworach ( 2 zawory do wymiany)
4. dwóch nie odnaleziono....
czyli 2 przeleciały nie robiąc zniszczeń 2 kolejne rozwaliły silnik.
reasumując tragedii nie ma - głowica do regeneracji ( z wymianą zaworów) i szlifu, pierścienie do wymiany ( odziwo tłok i gładzie przeżyły bez uszczerbku) przy okazji panewki i takie tam ... w sumie około 3 tys - mogło być gorzej.
Tak, bardzo prawdopodobne, jak tłok rozdrobni klapkę to doleci do turbo. Dosłownie parę dni temu ktoś wstawiał fotki co klapka zrobiła z jego turbo.
Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była
Panowie przypomnijcie proszę objawy uszkodzonych klapek? A urwanych? Jutro jadę odebrać (kupic)alfe, będzie sprawdzana u mechanika Ale kolektora oczywiście zdejmowanego mieć nie bedzie.. Brak mocy poniżej 2500 to wiem ale z drugiej strony ciężko mi to ocenić, pierwsza alfa pierwszy diesel, do tej pory zawsze benzyna 140 parę KM.. Alfa 2010r przebieg 114tyś wygląda na prawdziwy..
Inne rzeczy jestem w stanie posprawdzac boję się tylko o urwane klapki..
Dzięki za pomoc
Ostatnio edytowane przez gt_1 ; 11-08-2016 o 14:58
Jeśli ma plastikowy kolektor to masz niemal pewne że będzie już po zerwanej. Ja na chwilę obecną nie kupiłbym egzemplarza z tym kolektorem zbyt duże ryzyko na minę
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
EGR - OFF
klapki - OUT
DPF - ON
Oj tam oj tam, ja w mojej mam plastikowy kolektor, jak kupiłem miała 186 na liczniku (nie wiem o ile skorygowane) a klapki były wszystkie. Tak łatwo nawet nie dało się ich urwać, bo są punktowo przygrzane do osiek.
Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była