Strona 130 z 152 PierwszyPierwszy ... 3080120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,291 do 1,300 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #1291
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Daj spokój, jeśli nie masz w okolicy białego nalotu to tylko oczyść i sprawdź skąd Ci smali
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #1292
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,248

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Daj spokój, jeśli nie masz w okolicy białego nalotu to tylko oczyść i sprawdź skąd Ci smali
    Chyba skojarzyłem przyczynę osmalenia. Myłem z wierzchu kolektor pędzlem którym wcześniej czyściłem sadze xD. Pewnie sam to naniosłem. To chyba najbardziej logiczne wytłumaczenie.
    Zerknąłem właśnie na zdjęcia kolektora z aukcji allegro. Nie był tam brudny

    Wybaczcie zamieszanie xD

  3. #1293
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarekeop Zobacz post
    Witam
    Nabyłem niedawno 159 z 2008 r i podejrzewam że nie mam jeszcze modyfikacji w kolektorze.Mam kolekto magneti marelli plastikowy.Orientuje sie ktoś gdzie można wykonać taki zabieg?Polecicie kogoś? Jest jakiś zestaw naprawczy i czy trzeba ingerować w oprogramowanie auta?
    Kolektor jest plastikowy, ale blok klapek jest amelinowy. Ja swoje klapki robiłem sam - stare usunięte na siłę, otwory po osiach nagwintowane (nie ma to jak zapach denaturatu o poranku) bodaj na M8, śrubki wklejone. To było rok temu. Czy na śrubkach nie ma teraz nieszczelności - nie wiem, nie sprawdzałem Ale nie wydaje mi się, nie miałem problemu z boostem. Jeżeli chodzi o szczelność dolotu, to 100x bardziej problematyczne jest połączenie kolektor plastikowy <-> podstawa EGR. U mnie tam są przedmuchy i nie mogę tego nijak uszczelnić. Jak będziesz Alfą w Wlkp to mogę Ci załatwić zrobienie klapek.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  4. #1294
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maras14
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9JTDm 16V
    Postów
    96

    Domyślnie

    Panowie, czy jest możliwe "szczęśliwe" urwanie klap w kolektorze? czyt. nie robiące spustoszenia? Jakie były Wasze objawy, kiedy okazało się, że klapy się urwały? Nie chciał palić/brak mocy (kompresja), turbo dostało w kość ?

  5. #1295
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Piaseczno/Prażmów
    Auto
    159/GTV SPIDER
    Postów
    87

    Domyślnie

    Cytat Napisał maras14 Zobacz post
    Panowie, czy jest możliwe "szczęśliwe" urwanie klap w kolektorze? czyt. nie robiące spustoszenia? Jakie były Wasze objawy, kiedy okazało się, że klapy się urwały? Nie chciał palić/brak mocy (kompresja), turbo dostało w kość ?
    W totka też można trafić 6 teoretycznie ....

    - - - Updated - - -

    Nie dalej jak 2 dni temu znajomy mechanik rozbierał 159 - objawy brak mocy i coś stuka ...
    1. po zdjęciu kolektora - brak klap ( same ośki)
    2. po zdjęciu głowicy 1 się znalazła zakleszczona na 2 tłoku ...
    3. podczas regenaracji głowicy znalazła się 2 wisiała na zaworach ( 2 zawory do wymiany)
    4. dwóch nie odnaleziono....

    czyli 2 przeleciały nie robiąc zniszczeń 2 kolejne rozwaliły silnik.

    reasumując tragedii nie ma - głowica do regeneracji ( z wymianą zaworów) i szlifu, pierścienie do wymiany ( odziwo tłok i gładzie przeżyły bez uszczerbku) przy okazji panewki i takie tam ... w sumie około 3 tys - mogło być gorzej.

  6. #1296
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maras14
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9JTDm 16V
    Postów
    96

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szaman_75 Zobacz post
    W totka też można trafić 6 teoretycznie ....

    - - - Updated - - -

    Nie dalej jak 2 dni temu znajomy mechanik rozbierał 159 - objawy brak mocy i coś stuka ...
    1. po zdjęciu kolektora - brak klap ( same ośki)
    2. po zdjęciu głowicy 1 się znalazła zakleszczona na 2 tłoku ...
    3. podczas regenaracji głowicy znalazła się 2 wisiała na zaworach ( 2 zawory do wymiany)
    4. dwóch nie odnaleziono....

    czyli 2 przeleciały nie robiąc zniszczeń 2 kolejne rozwaliły silnik.

    reasumując tragedii nie ma - głowica do regeneracji ( z wymianą zaworów) i szlifu, pierścienie do wymiany ( odziwo tłok i gładzie przeżyły bez uszczerbku) przy okazji panewki i takie tam ... w sumie około 3 tys - mogło być gorzej.
    Czyli dwa przeleciały i zapewne utknęły gdzieś w układzie wydechowym ? Jest szansa, że rozwala turbinę to cholerstwo?

  7. #1297
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Tak, bardzo prawdopodobne, jak tłok rozdrobni klapkę to doleci do turbo. Dosłownie parę dni temu ktoś wstawiał fotki co klapka zrobiła z jego turbo.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  8. #1298
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2016
    Auto
    alfa 159 1.9 jtd 16V 150KM
    Postów
    85

    Domyślnie

    Panowie przypomnijcie proszę objawy uszkodzonych klapek? A urwanych? Jutro jadę odebrać (kupic)alfe, będzie sprawdzana u mechanika Ale kolektora oczywiście zdejmowanego mieć nie bedzie.. Brak mocy poniżej 2500 to wiem ale z drugiej strony ciężko mi to ocenić, pierwsza alfa pierwszy diesel, do tej pory zawsze benzyna 140 parę KM.. Alfa 2010r przebieg 114tyś wygląda na prawdziwy..
    Inne rzeczy jestem w stanie posprawdzac boję się tylko o urwane klapki..
    Dzięki za pomoc
    Ostatnio edytowane przez gt_1 ; 11-08-2016 o 14:58

  9. #1299
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Jeśli ma plastikowy kolektor to masz niemal pewne że będzie już po zerwanej. Ja na chwilę obecną nie kupiłbym egzemplarza z tym kolektorem zbyt duże ryzyko na minę

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  10. #1300
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Oj tam oj tam, ja w mojej mam plastikowy kolektor, jak kupiłem miała 186 na liczniku (nie wiem o ile skorygowane) a klapki były wszystkie. Tak łatwo nawet nie dało się ich urwać, bo są punktowo przygrzane do osiek.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory