Dzięki za infoja właśnie wywaliłem ekologiczny szajs i przy zmianie zaleje coś dobrego dla silnika. Wcześniej był millers
Jak nie masz DPF ja bym jednak wlał Liqui Moly. Penrite to C3. Aktualnie mam Penrite i po przesiadce z LM Top Tec silnik chodził głośniej z resztą podobno nie tylko u mnie dlatego ja przy następnej wymianie biorę Synthoila bo też już ekologi nie mam.
Będę się upierał, że warto przetestować ten Dodatek do ochrony filtra DPF LIQUI Moly jeszcze przed decyzją o wycięciu DPFa. Wiem, że przy regularnym stosowaniu wielu ludziom pomógł, a to nie majątek. Dzieje się ostatnio w kwestii przepisów, bardzo możliwe, że już w przyszłym roku będzie obława na stacjach SKP na auta z powycinanymi filtrami.
Które oleje VALVOLINE SynPower 5W30 nadają się do 2.0 JTDM z DPF. Trochę dużo tych modeli i się pogubiłem. Katalog VALVOLINE do mojego silnika podaje SYNPOWER ENV C2 I SYNPOWER XTREME ENV C2.
Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.
Zakupiłem AR 159 2.4 z wyciętym DPF, chcę wymienić olej, przeczytalem większość wątku ale nie znalazłem konkretnych podpowiedzi. Auto niestety jest zalane jakimś Castrolem. Jaki olej jest aktualnie polecany do takiej konfiguracji ?
Każdy, który spełnia specyfikacje silnika, jak nie wypalasz dpf to po prostu pomiń to w wymaganiach dla oleju . Ważne,żeby olej był z pewnego źródła z a nie np. od braci zza Buga. Trochę śmieszne są te wojny o marke oleju , widziałem kilka spodów silnika po róznych olejach i bardziej to zależy od kierowcy czy panewka jest jak nowa czy zdewastowana po 200tys km
Takie coś znalazłem bo z tego tematu się konkretnie nie dowiedziałem czy te oleje z normą C3 są lepsze od C2 w praktycznym zastosowaniu. W sumie to dalej nie wiem.
"Klasyfikacja jakościowa ACEA określa oleje m.in. w grupie C w oparciu o dwie zmienne. Oleje te mogą być energooszczędne (ACEA C1 i C2) oraz mogą mieć różny poziom popiołowości. Oleje niskopopiołowe ACEA C1 i C4 będą wydłużały żywotność filtrów cząstek stałych, dzięki temu że ilość dodatków popiołowych w oleju, takich jak siarka, fosfor, popiół siarczanowy (low SAPS – Sulphated Ash Phosphorus Sulphur) będzie nie większa niż 0,79 proc. Oleje średniopopiołowe ACEA C2 i C3 też będą dbały o filtr cząstek stałych, ale tam ilosc dodatków SAPS jest trochę większa bo do 1,19 proc.
Oleje będą też różniły się energooszczędnością. Parametr, który odpowiada za energooszczędność to lepkość wysokotemperaturowa HTHS (High Temperature, High Shear). Oleje energooszczędne mają HTHS mniejszy niż 3,5 cP. Dzięki temu umożliwiają zmniejszenie oporów wewnętrznych pracy silnika i tym samym zmniejszają ilość spalanego paliwa, ilość emisji spalin oraz zwiększają moc silnika. Oleje tego typu powinny być stosowane wyłącznie w silnikach do tego dostosowanych, gdyż zazwyczaj wymagane są ciaśniejsze pasowania części. Oleje konwencjonalne to te, które HTHS mają na poziomie większym niż 3,5 cP.
Podsumowując: norma ACEA nie określa jakości oleju, a jego parametry i zastosowanie. Castrol EDGE 5W-30 z normą C3 to konwencjonalny olej średniopopiołowy. Oleje z normą C2 np. Castrol Magnatec 5W-30 C2, są bardziej energooszczędne, ale przed ich zastosowaniem należy sprawdzić rekomendacje producenta."
Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.
Jak ja zakupiłem alfę z castrolem to się go szybko pozbyłem i jeżdżę na dedykowanym Selenia WR 5w40 lub Motul x-clean 5w40 (można też śmiało lać 5w30 a jeśli brak DPF to x-ces) Uważam to za dobre oleje i jak się zaopatrzyć z normalnego i oryginalnego źródła to selenia już nie jest taka droga a i motul przystępny.
Mi 2.4 JTDm na castrolu silnik pracował głośno jak sieczkarnia i nie są to tylko moje odczucia. Poz wymianie problem zniknął i jest spokój. No i zawsze markowy filtr oleju oczywiście a nie chiński nieznanej marki
Pozdr
Czy znacie jakieś pewne źródło olejów Amsoil?