Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #9631
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16V Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    240

    Domyślnie

    Nie. Wszystkie mają podwójne wzmacniacze. W zależności czy jest wersja DAB to jest konfiguracja AM/FM, FM lub AM/FM i FM/DAB. W USA radio cyfrowe to standard SDARS.
    Koszt zaprojektowania komponentu wchodzi w koszt rozwoju, ale jeżeli jest robiony tak zwany Carryover to cena się zmienia, ale góra o 5%, nie więcej. Marże dostawców w Automotive są paskudnie niskie i większość kosztu komponentu to jest materiał....

  2. #9632
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    Alfa Giulietta Sportiva TCT, Alfa 156 Crosswagon 1,9 16v, Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    94

    Domyślnie

    Po obejrzeniu testu i podsumowaniu punktowym alfa jest 3. Ostatnie jest BMW.

  3. #9633
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    [MENTION=64062]karluum[/MENTION] otóż to. Niestety praca w branży motoryzacyjnej jest dość wredna, bo terminy czasem nierealne, wymagania klientów bardzo wyśrubowane a marża stosunkowo niska. Kilku znajomych kierowników, którzy przyszli z innych branż było bardzo mocno zdziwionych :-P

    No i jednak pod Giulię wiele komponentów było projektowanych od nowa. A to też nie jest bez znaczenia.

  4. #9634
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mklimko
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Volvo XC60; była Alfa 159 SW
    Postów
    513

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    To byłby nowy efekt w historii ekonomii - budowanie prestiżu przez obniżanie ceny...
    Nie mówimy o budowaniu prestiżu tylko o powrocie marki do żywych. Bez sprzedaży nie będzie marki a bez marki prestiż można między bajki włożyć. Ekonomia do prestiżu ma się jak pięść do nosa w przypadku Gulii. Ktoś w bardzo trafny sposób przedstawil to na przykładzie Kii, choć to inny segment, ale niewiele osób tutaj jest w stanie ten punkt widzenia zrozumieć.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    Koszty produkcji tego samochodu są znacznie wyższe niż 159. Nowy silnik, nowa skrzynia, nowy napęd, 10 głośników zamiast 6 jak w 159, nowy system radio z anteną w szybie. Nie wiem czy wiecie ale w 159 był jeden wzmacniacz radiowy plus antena a teraz w Giuli są dwa wzmacniacze radio, antena w tylnej szybie plus dwa filtry by ogrzewanie szyby nie zakłócało radia. Ten system kosztuje 3 razy więcej niż w 159. Ta cena ma swoje uzasadnienie w rozwiązaniach technicznych
    Ale obecnie elektronika kosztuje mniej niż w czasach 159. Biorąc za przykład telefony komórkowe: każdy w środku ma mniej więcej to samo, od tych samych producentów a różnice w cenie zabójcze. A przy zamawianiu setek komponentów na pewno da sie to zrobić taniej.

  5. #9635
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16V Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    240

    Domyślnie

    Jeżeli bierzemy za przykład telefony komórkowe to masz Giulli w serii system multimedialny, który kosztowalby krocie w czasach 159. A ceny takiej elektroniki dedykowanej jak wzmacniacze radio są już na tyle niskie, że problemem jest zejście o 5% z ceny

    Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka

  6. #9636
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    Koszty produkcji tego samochodu są znacznie wyższe niż 159. Nowy silnik, nowa skrzynia, nowy napęd, 10 głośników zamiast 6 jak w 159, nowy system radio z anteną w szybie. Nie wiem czy wiecie ale w 159 był jeden wzmacniacz radiowy plus antena a teraz w Giuli są dwa wzmacniacze radio, antena w tylnej szybie plus dwa filtry by ogrzewanie szyby nie zakłócało radia. Ten system kosztuje 3 razy więcej niż w 159. Ta cena ma swoje uzasadnienie w rozwiązaniach technicznych

    Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka
    Takie cuda 166 miała w 1998 roku i nie przeszkadzało jej to być wyraźnie tańszą od niemieckiej trójcy.
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 22-08-2016 o 14:12

  7. #9637
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quadrifoglio156
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarny
    Postów
    421

    Domyślnie

    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    Jeżeli bierzemy za przykład telefony komórkowe to masz Giulli w serii system multimedialny, który kosztowalby krocie w czasach 159. A ceny takiej elektroniki dedykowanej jak wzmacniacze radio są już na tyle niskie, że problemem jest zejście o 5% z ceny

    Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka
    Jak zwykle, ci którzy nie pracują w danej branży myślą, że inni robią na nich złote interesy. Pokażcie mi legalny biznes, szybki łatwy i przyjemny gdzie nie trzeba się narobić i marże są duże a klienci chętnie płacą. Są takie interesy ale klienci płacą wtedy za coś co jest niewymierne a więc wyceniane tyle ile da klient, jeśli klient płaci za prestiż i znaczek to na tym się zarabia. Tylko najpierw trzeba to mieć.
    Czy obecnie alfa ma znaczek - ma i zawsze miała, ale prestiżu to nie bardzo ... 90% będzie najpierw pytać czemu w standardzie nie ma doświetlania lawety. Więc nie porównujcie cen z BMW czy Audi. Możemy wiemy, że wcale nie jest źle, ale my to 1% nabywców.
    Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
    LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL

  8. #9638
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał mklimko Zobacz post
    Nie mówimy o budowaniu prestiżu tylko o powrocie marki do żywych. Bez sprzedaży nie będzie marki a bez marki prestiż można między bajki włożyć. Ekonomia do prestiżu ma się jak pięść do nosa w przypadku Gulii. Ktoś w bardzo trafny sposób przedstawil to na przykładzie Kii, choć to inny segment, ale niewiele osób tutaj jest w stanie ten punkt widzenia zrozumieć.
    To może tak. Nikt (chociaż pewnie są wyjątki) w Polsce nie będzie wolał Optimy od Passata. Niezależnie od tego, ile kosztuje i czy ma prasowanie koszul w standardzie. Więc o budowaniu prestiżu ciężko to mówić.
    Kwestia 2. Passat dizelek 150KM w trendlajnie kosztuje od 113 tys. I teraz się zapytaj 10 losowo wybranych znajomych, czy gdyby mieli do wyboru Giulię za 99.900, tę Giulię z karbonowym wałem, napędem na tył i innymi cudami, albo Passata za 113 tys., to by kupili Giulię. 9/10 przypadków (jeśli nie 10/10) będzie wolało Passata.
    Co do tych, którzy będą chcieli kupić Giulię, cena raczej nie będzie robiła różnicy (jak kupowałem Giuliettę, to też wszyscy się dziwili, że wolę zapłacić więcej niż za Golfa i kupić włoski samochód). Czy Alfa ma więc dobrowolnie rezygnować z 39 tys. zarobku na samochodzie po to, żeby na tym forum ludzie byli zadowoleni z ceny?
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #9639
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    Koszty produkcji tego samochodu są znacznie wyższe niż 159. Nowy silnik, nowa skrzynia, nowy napęd, 10 głośników zamiast 6 jak w 159, nowy system radio z anteną w szybie. Nie wiem czy wiecie ale w 159 był jeden wzmacniacz radiowy plus antena a teraz w Giuli są dwa wzmacniacze radio, antena w tylnej szybie plus dwa filtry by ogrzewanie szyby nie zakłócało radia. Ten system kosztuje 3 razy więcej niż w 159. Ta cena ma swoje uzasadnienie w rozwiązaniach technicznych

    Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka
    Czyli przekombinowali

    Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

  10. #9640
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16V Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    240

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek1986 Zobacz post
    Takie cuda 166 miała w 1998 roku i nie przeszkadzało jej to być wyraźnie tańszą od niemieckiej trójcy.
    Zaoszczędzono natomiast na wnętrzu (plastikowa wstawka imitująca aluminium chociażby dla przykładu, dość toporne przyciski klimatyzacji i nawiewu), auto przednionapędowe (bez wersji 4x4) i nawet dużo niższa cena nie pomogła temu modelowi, który od ponad 10 lat nie ma następcy. W Giulli tego błędu nie zrobiono, wnętrze jest spójne estetycznie i jakościowo. A to kosztuje.
    Cytat Napisał Quadrifoglio156 Zobacz post
    Jak zwykle, ci którzy nie pracują w danej branży myślą, że inni robią na nich złote interesy. Pokażcie mi legalny bines, szybki łatwy i przyjemny gdzie nie trzeba się narobić i marże są duże a klienci chętnie płacą. Są takie interesy ale klienci płacą wtedy za coś co jest niewymierne a więc wyceniane tyle ile da klient, jeśli klient płaci za prestiż i znaczek to na tym się zarabia. Tylko najpierw trzeba to mieć.
    Czy obecnie alfa ma znaczek - ma i zawsze miała, ale prestiżu to nie bardzo ... 90% będzie najpierw pytać czemu w standardzie nie ma doświetlania lawety. Więc nie porównujcie cen z BMW czy Audi. Możemy wiemy, że wcale nie jest źle, ale my to 1% nabywców.
    Handel Sami żydzi mówili - lepsze kilo handlu niż tona roboty A tak poważnie to będą się liczyć wyniki testów (a te na chwilę obecną wypadają dobrze) i brak większych akcji serwisowych w pierwszym roku eksploatacji. Patrzenie na Audi A4 w kategoriach prestiżu... To tylko w Polsce czy w krajach postsowieckich.

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Co do tych, którzy będą chcieli kupić Giulię, cena raczej nie będzie robiła różnicy (jak kupowałem Giuliettę, to też wszyscy się dziwili, że wolę zapłacić więcej niż za Golfa i kupić włoski samochód). Czy Alfa ma więc dobrowolnie rezygnować z 39 tys. zarobku na samochodzie po to, żeby na tym forum ludzie byli zadowoleni z ceny?
    Zgadza się i Alfa nie nastawia się na produkcję na poziomie Audi czy BMW 3.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory