Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem będzie po prostu konkretne przejrzenie zawieszenia i wymiana zużytych elementów, niż kombinowanie z innymi nastawami. A jak znam życie, na bank znajdzie się coś do wymiany, co poprawi jazdę.
Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem będzie po prostu konkretne przejrzenie zawieszenia i wymiana zużytych elementów, niż kombinowanie z innymi nastawami. A jak znam życie, na bank znajdzie się coś do wymiany, co poprawi jazdę.
Mi nie chodzi o poprawę jazdy bo jeździ dobrze,zmieniam na eibachy i nie chcę by darła opony.
No to dostałeś odpowiedź, masz opcje
a) zaryzykować ustawienia z TI chociaż niewiele mogą dać bo TI to -20, a eibach -30
b) odwiedzić alfaowners prześledzić wątek odnośnie ustawień i ustawić tak jak zalecają
c) przerobić zawias na regulowany
Nikt Ci nie napisze jak ustawić, żeby na 100% nie darło opon bo każde ustawienie inne niż fabryczne może się różnie zachowywać z zależności od parametrów felg i opon. Sam elearn podaje rożne ustawienia w zależności od wielkości felg.
Znalazlem bardzo fajny artykuł, abstrahując od zaleceń producentów dot. ustawień geometrii w poszczególnych modelach, na temat które ustawienia kół mają REALNY wpływ na prowadzenie samochodu. Przeczytajcie CAŁY artykuł !
http://mobile.autokult.pl/15133,geom...wlasciwie-jest
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
OPERRACJA SIĘ UDAŁA (pacjent zmarł, hehe)
Właśnie wróciłem z nowymi NIEFABRYCZNYMI ustawieniami geometrii zawieszenia!
REWELACJA !
Obydwie osie są teraz zbieżne : tył +0,21 a przód +0,10 minut. To zapewniło, że samochód w jeździe na wprost prowadzi sie bardzo stabilnie i praktycznie nie reaguje na koleiny i nierówności. Nawet na kierownicy czuć, ze jest większy opór. Przy fabrycznym ustawnieniu wyrywało kierownice przy ostrej jeździe przy zmianie biegów (mam chipa pod 200KM) - teraz ideał.
Natomiast ze zniwelowanie efektu podsterowności odpowiada kąt pochylenia koła. Na tylnej osi teraz jest około - 1,15 stopnia a na przedniej - 1 stopień. W końcu auto prowadzi się neutralnie w winklach. "Test" przeprowadziłem na Zakopiance. Większość zakrętów mogłem pokonać o około 20% szybciej z tą samą siłą oporu na kierownicy i walką z siłą odśrodkową.
Pytanie co na to opony ? Czas pokaże, jednak to co było dla mnie najważniejsze po przesiadce z BMW to poprawa radosnej twórczości makaronów - inżynierów którzy opracowywali geometrię tego samochodu chyba podczas siesty i wciągania kolejnej porcji makaronu z pesto.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk![]()
Jak masz blisko do Katowic to napisz pw. Dam Ci namiar od mistrza geometrii. Znany w kręgach Subaru. Moja imprezę robił genialnie właśnie coś w stylu jak piszesz. Skubana z podsterownej robiła się ideałem.
Wysłane z Tapatalk
Coś mi się wydaje, że za 5-10k będziesz zmieniał opony :-)
Twoim zdaniem przez zbieżność czy kąt pochylenia ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zbieżność. Zakładam, że będzie jadło opony od środka![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
A jeśli "fabryka" każe ustawiać - 10 stopni rozbieżnie a ja zrobiłem to samo lub nawet zbieżnie (czyli taki sam odchył od neutralności) to nie są zżerane ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk