Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 43

Temat: Opony całoroczne

  1. #31
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    Całoroczne nadają się do aut miejskich - małe prędkości, drogi w większości odśnieżone. jeśli chcesz jeździć "wszędzie i szybko" to lepiej kupić zimówki. Ja dla żony do mito chciałem wielosezonowe i miało by to sens gdyby nie zakup auta z 2 kompletami kół
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  2. #32
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar FerraEnzo
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta 2.0 jtdm (170cv)
    Postów
    567

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    ale w Krynicy w tym roku
    Może się kiedyś spotkamy na stoku w Krynicy
    Co do opon wielosezonowych, nie jestem przekonany. Nigdy ich nie używałem, ale moim zdaniem nie ma technologii (taniej), która pozwoliłaby stworzyć mieszankę, zachowującą się tak samo dobrze przy +30 co przy -30.
    Większość pisze, że śniegu w ostatnich latach mało, ale należy również brać pod uwagę temperatury - guma pod wpływem temperatury twardnieje lub mięknie co w krytycznej sytuacji może okazać się kluczowym czynnikiem.
    Poza tym ja jako zapalony narciarz mam nadzieję na powrót srogich i śnieżnych zim, więc o wielosezonówkach nawet nie myślę.

    Ps. Z obecnym autem, kupiłem komplet zimówek, bodajże Goodyear Winter Ice coś tam coś tam (sprowadzane przez poprzedniego właściciela ze Szwecji, dostosowane pod kolce), aż jestem ciekaw jak się tym będzie latało

  3. #33
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    wiesz - o takich rzeczach jak temperatura nie pisze bo wydaje mi się oczywiste ale wielu uważa że jest sucho to i letnia ma idealną przyczepność np przy -10.
    Czytając trochę na temat mieszanek gumowych nie problem zrobić gumę dobrą przy takim zakresie temperatur ale jakimś kosztem- czyli np trwałością. Więc zawsze jest to jakiś kompromis- coś za coś.

  4. #34
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego takie mam zdanie. Ja mam dwa komplety i przekładam koła, dzięki temu przeloty na oponach są długie - sumują się, czyli ekonomia OK. Co do frajdy z jazdy to i tu i tu duża, czyli zimą w miarę trzymają a latem w miarę hałasują.
    Na marginesie: ostatnio spotykam na parkingach (przechodzę i widzę lamelki) ludzi z zimówkami w środku lata, autko wypasione a tu Czym to tłumaczyć?

  5. #35
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    jak to czym - drutowaniem i dziadowaniem- auto kupione ponad możliwości jego utzrymania

  6. #36
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Białystok/Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta Distinctive biala TB 120 KM - 2013/2014 r. Fiat Stilo racing żółty.
    Postów
    14

    Domyślnie

    Pisząc o GY Vector 4 seasions masz w zasadzie rację. Ale moj wpis był o nowych Vectorach 2 generacji oznaczonych G2.
    To zupełnie nowa jakość i nowa generacja.

  7. #37
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    Ale może być i tak tylko jest jedno ale - nikt tych opon nie testował (poza producentami) w typowych warunkach zimowych

  8. #38
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Białystok/Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta Distinctive biala TB 120 KM - 2013/2014 r. Fiat Stilo racing żółty.
    Postów
    14

    Domyślnie

    Właśnie, że testowałem. Luty, Zermatt, a właściwie Tasch, bo tam można tylko dojechać. Tylko raz zakładałem łańcuchy jak zdrowo zapadało.
    Pytano tu nie o teorie, tylko o doświadczenia. A Vectory G2 sprawdziły sie tak w Alpach zimą, jak i tego lata, naprawdę gorąceg.

    - - - Updated - - -

    No i kwestia niestabilności naszego klimatu. Hamowałem awaryjnie na zimowych w listopadzie jak słoneczko nagrzało nawierzchnię do ponad 20 C. Odczyt był z termometru przy S8. Auto płyneło w kłebach sinego dymu z kół. I analogicznie nagły nawrót zimy w kwietniu, a ja juz na letnich. Przy całorocznych margines bezpieczeństwa byłby znacznie większy. Od wielu lat mam tak jak Ty doświadczenia z wieloma samochodami. Własny, żony i slużbowy. I tak od 1994. Zawsze zmieniałem zimowe/letnie. I nawróciłem się na całoroczne. Mam porównanie, bo na Julci sa Vectory G2, zaś Insignia i Stilo maja sezonowe. A zaczynałem jeżdzic w 1974 Fiatem 125p rodziców na Dunlopach SP. Jak się zużyły, założono Rekordy i to dopiero byla porazka. Pierwsze zimówki - Semperity rzeczywiście stanowiły krok naprzód w jeździe zimą. Ale postęp jest cały czas.
    Ostatnio edytowane przez Lamare ; 29-08-2016 o 19:40 Powód: korekta

  9. #39
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kuman7
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Giulietta, 1.4 Turbo MultiAir 170 KM TCT
    Postów
    39

    Domyślnie

    Miałem całoroczne(Dębica Nawigator 2) w 2 poprzednich samochodach ale miały o 100KM mniej niż Alfa. W górach w kopnym i ubitym śniegu dawały radę. Na mokrym były lepsze niż zimowe Michelin'y(jakieś budżetowe). Jak nie jeździsz ostro to moim zdaniem można założyć całoroczne ale raczej te z górnej półki (np Goodyear 4 season).

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dikileiden
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Oegstgeest NL - Kraków PL
    Auto
    Alfa Romeo MiTo 1.4T Quadrifoglio Verde
    Postów
    77

    Domyślnie

    Witam Panowie , nie chcę zaczynać nowego tematu , moje pytanie dotyczy opon . Jak Wy to widzicie , czy zamiana rozmiaru opon z 215/45/17 na 225/45/17 jest mozliwa , pytam bo rozmiar 225/45/17 jest dużo tańszy jeżeli chodzi o opony zimowe . Wiem ze jest to różnica 9mm w średnicy koła . Czy jest to spora różnica ?

Podobne wątki

  1. Opony całoroczne za i przeciw.
    Utworzone przez eddi87 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 28-12-2020, 10:09
  2. Opony całoroczne Hankook Optimo 4S 225/45/17
    Utworzone przez maniek015 w dziale Pozostałe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-03-2015, 17:44
  3. Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 10-04-2012, 16:13
  4. [159] Jakie opony na zimę? Mogę zamontować opony 215/55R17 zamiast 225/50R17 w 2.4 JTDm?
    Utworzone przez alf-a147 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 08-06-2011, 12:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory