Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #9921
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Giulia ma faktycznie mały prześwit, ale - to ma znaczenie _ogromne_ (na plus oczywiście) w prowadzeniu i hamowaniu (a i pewnie przyspieszaniu przy tylnym napędzie mocnym). I pewnie przy stabilności przy dużych prędkościach i np. bocznych podmuchach . Sam kpiłem (i kpię jeśli to na pokaz tylko) z obniżania aut, ale jak pojeździłem faktycznie niskim i doświadczyłem ile robi 1cm (dosłownie) różnicy wysokości w ostrzejszej jeździe, to ten prześwit Giulii w słupku z plusami bym wpisał. Z fizyką się nie wygra.
    Stąd też niektórzy piszą o wrażeniu słabego przyspieszenia. Owszem w tym aucie nie czuje się tego tak bardzo z racji właśnie dobrej stabilności i lepszego wyciszenia niż np 159 o 156 już nie wspomnę

  2. #9922
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quadrifoglio156
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarny
    Postów
    421

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Stąd też niektórzy piszą o wrażeniu słabego przyspieszenia. Owszem w tym aucie nie czuje się tego tak bardzo z racji właśnie dobrej stabilności i lepszego wyciszenia niż np 159 o 156 już nie wspomnę
    Pytania "Czy to jeszcze Alfa czy już nie" oraz "Czym się powinna charakteryzować prawdziwa Alfa Romeo" to chyba jedne z najczęściej stawianych na forach. I niekończący się powód do dyskusji, tak jak z tym prześwitem kilka postów wyżej. Bo pytanie czy można stworzyć jeden samochód czy nawet jedną gamę modelową, która każdemu pasuje, jest pytaniem retorycznym.
    Dokąd zmierzam? Do tego, że prawda o samochodach, w tym Alfa Romeo jest jak dupa ... każdy ma swoją. Co innego gdybyśmy pisali o charakterystykach poszczególnych modeli, ale ogólnie - to nie alfa bo ma/nie ma (odpowiednie skreślić) prześwitu czy uchwytów na kubki ect. To do niczego nie prowadzi.

    Ad meritum belfra - miałem okazję jeździć przez weekend Talismanem Grand Paris 1.6 turbo 200 KM... może i to przyspiesza jak katalogowo ale ani się tego nie czuje ani nie widzi. Nie ma się w ogóle ochoty tym jeździć szybciej niż 120. Dwustukonna, wygodna taksówka.

    Ja osobiście oczekuję od Giulii jednego - efektu łał w czasie jazdy - na co składa się układ kierowniczy, zawieszenie i reakcja na gaz. A poza tym coś takiego, co właśnie powinna mieć każda Alfa - aby chciało się tym jeździć, tej specyficznej przyjemności która jest pewnie w sumie składową zgrania wyżej wymienionych. Wtedy dla mnie to będzie Alfa i auto warte rozważania. Jeśli tego nie będzie, to dla mnie będzie to kolejny nieudany produkt Alfa Romeo.
    Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
    LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL

  3. #9923
    Użytkownik Świeżak Avatar Robalgis
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW 1.9 16v JTD 2006, Fiat 126p 1988, Ducati Monster 695 2007, AR 145 1.4 TS 1998 (2005-2010)
    Postów
    229

    Domyślnie

    Byłem wczoraj obejrzeć Giulię. Samochód na żywo wygląda zdecydowanie lepiej niż na zdjęciach. To bardzo, bardzo ładne auto. Czy ładniejsze od 159 (tak, tak, wiem, nie powinienem tego pisać )? Raczej nie.
    Jeśli chodzi o wygląd kół, moim zdaniem minimum dla Giulii to 18, koła nie robią wrażenia dużych. Boję się, że na 16 albo 17 samochód będzie wyglądał źle. Wnętrze - podobało mi się ale mam wrażenie, że niektóre materiały są w mojej Alfie lepszej jakości (dolne boczki drzwi, daszek przeciwsłoneczny, dolna konsola). Co mnie we wnętrzu rozczarowało? Samochód skonfigurowany na 205 tys. nie posiadał elektrochromatycznego lusterka, podłokietnika na tylnej kanapie, ja to mam, w następnym samochodzie również chciałbym to mieć. Kształt foteli no cóż, w 159 przed liftem bardziej mi odpowiadają, kwestia gustu. Generalnie czuć, że auto w środku jest większe, dużo większe niż 159, najbardziej odczuwalna jest przewaga w kwestii miejsca na nogi dla tylnych pasażerów.
    Podsumowując. Bardzo ładny samochód. Czy spowodował, że za rok, dwa, trzy będę chciał go mieć? Nie wiem. Ja wiem, że prowadzenie i radość z prowadzenia (co uważam w Alfa Romeo za najważniejsze) będzie pewnie zdecydowanie lepsze niż w mojej Alfie ale....na razie nie mam uczucia, że chcę szybko mieć tę Alfę. Gdybym jednak ją w przyszłości zakupił (oczywiście w wersji benzynowej), bez obciachu i zażenowania mógłbym mówić że mam Cuore Sportivo (o mojej to tylko Cuore Trattore a o MiTo będącym w rodzinie z silnikiem 78 KM to już nawet nie wspomnę).
    Życzę Giulii jak najlepiej.
    Ostatnio edytowane przez Robalgis ; 02-09-2016 o 10:25

  4. #9924
    heliogabal
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Więc widać, że totalnie nie interesujesz się zakupem tego auta...
    Leasing mają akurat bardzo dobry. Dużo lepsze warunki niż sam przewidywałem i niż na początku było wiadomo.
    Natomiast trzeci argument też mało poważny i pisany chyba na siłę... Suv będzie miał prześwit większy niż Twój CW
    Totalnie się interesuję zakupem Q3, albo CLA, właśnie ze względu na finansowanie.

    Prześwit stelvio to na oko oceniam na 15 cm, chyba że masz oficjalne dane które temu przeczą, ja nie znalazłem po pobieżnym riserczu.

    I faktycznie czepiam się co dwadzieścia cztery posty tego prześwitu, bo na torze, to ok, wierzę że 1cm ma znaczenie, ale na tor to sobie bym wolał lotusa 7 kupić. Dajcież spokój, kupić rodzinnego sedana i zastanawiać się czy pokona próg zwalniający?

    - - - Updated - - -

    Zresztą nie jestem odosobniony w narzekaniach na prześwit:
    http://www.autoevolution.com/news/al...deo-98454.html

    Nevertheless, we’ve always seen the limited ground clearance as one of the traditional Alfa Romeo features that brought financial trouble to the brand.

  5. #9925
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Londyn
    Auto
    .
    Postów
    198

    Domyślnie

    Cytat Napisał heliogabal Zobacz post
    Totalnie się interesuję zakupem Q3, albo CLA, właśnie ze względu na finansowanie.
    W którym miejscu zlodziejskie finansowanie VW jest lepsze od tego w FCA? Chodzi Ci o ten wynajem dlugoterminowy falszywie nazywany leasingiem?
    Lepsze oferty finansowania są zresztą pzoa salonem w obu przypadkach.
    Sam sie zastanawiam nad Giulia, tylko trzeba pcozekac na benzyny, tera znie ma za bardzo o czym gadać w tym temacie.

  6. #9926
    heliogabal
    Gość

    Domyślnie

    Wynajem długoterminowy jest dla mnie w sam raz, kwestia co komu pasuje, była tu zresztą dyskusja o tym.

  7. #9927
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wichura87
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR, OPC
    Postów
    453

    Domyślnie

    Rozumiem, że nogi Ci odjęło i nie jesteś w stanie dotrzeć do jakiekolwiek innej firmy leasingowej?
    Mam wrażenie, że nie masz pojęcia co oferuje FCA.

    I jeszcze jedno - jaka jest różnica w prześwicie Giulii i CLA?

  8. #9928
    heliogabal
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wichura87 Zobacz post
    Rozumiem, że nogi Ci odjęło i nie jesteś w stanie dotrzeć do jakiekolwiek innej firmy leasingowej?
    Mam wrażenie, że nie masz pojęcia co oferuje FCA.
    Może, ale to nie ja mam biegać po salonach, wchodzę na stronę, nie ma kalkulatora leasingowego, mam się "skontaktować z dealerem". Srsly? Poza tym może bym d**ę ruszył ale punkt z prześwitem jest nie do przejścia. Nawet sedana bym prędzej przeżył. Ok, może jestem nienormalny
    Cytat Napisał Wichura87 Zobacz post
    I jeszcze jedno - jaka jest różnica w prześwicie Giulii i CLA?
    Sory, GLA miało być, ech, to nowe nazewnictwo

  9. #9929
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar FerraEnzo
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta 2.0 jtdm (170cv)
    Postów
    567

    Domyślnie

    Cytat Napisał heliogabal Zobacz post
    ale punkt z prześwitem jest nie do przejścia. Nawet sedana bym prędzej przeżył. Ok, może jestem nienormalny

    Nie czaję...W furach, które wymieniłeś prześwit też dupy nie urywa. 17 cm - w teren i tak tym nie wjedziesz. A 17 cm vs 15 cm (przykładowo w Julce) w kontekście miejskiej dżungli różnicy nie robi.

  10. #9930
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,467

    Domyślnie

    Próg zwalniający na pewno pokona, bez obaw. A jeśli coś czuć, to czuć , nie na torze tylko w ogóle. Tor jest tak samo ekstremalny, jak i droga gruntowa dla takiego wozu.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory