Strona 11 z 12 PierwszyPierwszy ... 23456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 112

Temat: Efekt urwanych klap wirowych.

  1. #101
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Turbina mogła być przez klapkę walnięta. Można zajrzeć endoskopem do cylindra. Jak nie ma przed zaworem, nie ma w cylindrze i turbo działa to problem z głowy, może klapka siedzi w katalizatorze, ale bardziej prawdopodobne, że urwała się wcześniej i była przyczyną napraw...

    Jaki kolektor? Aluminiowy Pierburg czy czarny plastikowy Magneti Marelli?
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  2. #102
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski WIELKOPOLSKA
    Auto
    Alfa romeo 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    76

    Domyślnie

    Kolektor od góry plastikowy Magneti Marelli.
    Też pomyślałem o endoskopie, ale ze względu na niedziele nic nie dało się zrobić za bardzo. Sprawdziliśmy jedynie kompresje i była ok.
    Zaślepiłem też egr żeby nie było problemów, dolot rzeczywiście w tragicznym stanie, cały zawalony, teraz auto w dużo lepszym stanie i mniej strachu.
    Ale jeszcze ta jedna klapka mnie martwi, dobrze by było gdyby te naprawy były przez nią i była gdzieś daleko za silnikiem.
    Tylko czy przy takich naprawach w niemczech nie usunęliby reszty klap?

  3. #103
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Turbina mogła być przez klapkę walnięta. Można zajrzeć endoskopem do cylindra. Jak nie ma przed zaworem, nie ma w cylindrze i turbo działa to problem z głowy, może klapka siedzi w katalizatorze, ale bardziej prawdopodobne, że urwała się wcześniej i była przyczyną napraw...

    Jaki kolektor? Aluminiowy Pierburg czy czarny plastikowy Magneti Marelli?
    Jakim cudem klapka miała by być w katalizatorze... Cylindry i turbo łykną ją, bo innej drogi nie ma. Jak egr był nie zaslepiony to opiłki robią ponowną rundke po silniku i turbinie

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  4. #104
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Niedawno ktoś wstawiał foto klapki, która przeszła przez turbo. Całkiem spory kawałek, jak paznokieć z kciuka. Reszta to zdecydowanie nie opiłki. Prędzej śrutem to nazwać można, sądząc po dziurach w kierownicach od VGT. A jak przeleci przez turbo to następny przystanek w katalizatorze właśnie.
    Poza tym przez EGR idzie ułamek spalin, zwłaszcza pod dużym obciążeniem, a to przeważnie w sytuacjach "jechałem 200km/h przez godzinę a potem auto przestało jechać" urywają się klapki a nie przy zamulaniu z otwartym EGRem.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  5. #105
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Mnie klapka się zerwała jak ruszyłem z pod świateł

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  6. #106
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    A u mnie jak wzialem się za usunięcie klapek ,nie było już żadnej,więc ktoś mnie wręczył.Bo bez "efektow" by sie pewnie nie obyło.Klapek nie znaleziono,a osie z silniczkiem zostawiliśmy.

    Wysłane z Nokii 3310
    Ostatnio edytowane przez Lucas83 ; 04-09-2016 o 22:01
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  7. #107
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2016
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm, 2008
    Postów
    11

    Domyślnie

    Witam.
    Poruszałem temat znikających klapek w innym poście - kolektor ssący kompleksowo. Tam pytałem właśnie ile znacie przypadków że klapki wcięło a efektów (negatywnych) nie ma. Widzę, że liczba "dotkniętych" znikającą klapka rośnie. Ja wraz z mechanikami też zachodziliśmy w głowę czy klapki ktoś wyjął (czemu tylko dwie - bo tyle brakowało) czy same "wyszły" bez większych szkód w silniku (mam nadzieję). Znawcy twierdzą że nie ma możliwości żeby klapa się urwała i nie narozrabiała - a może jednak? Choć co niektórym klapki się "odnajdywały" nawet po roku od urwania. Cytując klasyka - Są takie rzeczy o których się nawet fizjonomom nie śniło.
    Pozdrawiam.

  8. #108
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kamel85
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Świnoujście / Zamość
    Auto
    Była AR 147 JTD 115 KM 2004, JEST AR 159 TI 1,9JTDm 150KM 2008
    Postów
    67

    Domyślnie

    Witam,
    miałem taki sam przypadek, odstawiłem auto do mechanika w celu usunięcia klap wirowych i po rozebraniu okazało się, że 3 już brak i nikt nie wie co się z nimi stało, więc została usunięta ostatnia, lecz cały mechanizm pozostał nienaruszony. Przy zaworze EGR też już ktoś grzebał bo został zaślepiony częściowo.
    Autko śmiga bezproblemowo.
    Pozdrawiam

  9. #109
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski WIELKOPOLSKA
    Auto
    Alfa romeo 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    76

    Domyślnie

    No też mnie to zmartwiło że nie ma 3 klap, na szczęście 2 udało się wydobyć i jedna została w kolektorze, więc zniknęła tylko jedna, ale i tak szkoda że się nie znalazła. Ale silnik pracuje całkiem dobrze, tylko coś było robione, możliwe ze to przez tą jedną klape te wtryski sprawdzali i turbo robili, ale najważniejsze że jest wszystko ok.
    Egr też zaślepiłem, czyli pakiet startowy zrobiony.
    Znalazłem też jakiegoś chipboxa, ale wyleciał momentalnie, możliwe że przez to miał niemiec problemy.

  10. #110
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    A może klapy przyklejają się do scianki kolektora i zarastają nagarem? Myślę, że jak samodzielnie się tego nie rozbierze to na mechaników nie ma co liczyć.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

Podobne wątki

  1. usunięcie klap wirowych
    Utworzone przez marcinsw w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 02-04-2017, 18:24
  2. [159] Usuwanie klap wirowych 1.9 jtd 150 KM
    Utworzone przez rzydek1990 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-12-2015, 10:50
  3. usunięcie klap wirowych w Poznaniu?
    Utworzone przez qooba w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-11-2015, 12:34
  4. Silniczek klap wirowych 1.9 16v JTDM
    Utworzone przez Przemek147 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-08-2015, 13:06
  5. Usunięcie klap wirowych woj. lubelskie?
    Utworzone przez Cinekk1988 w dziale Lubelskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-11-2014, 12:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory