Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #9981
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Giulietta Veloce MY2016 / Giulia Veloce 2.0
    Postów
    481

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    To qf to jakieś nowe Infinity...?
    Może byś tak pooglądał chociaż inne filmy, gdzie słychać całe spektrum dźwięku Giulii Q?
    Czytam co piszesz i widzę, że na żywo nie słyszałeś tego auta w akcji na całkiem otwartym wydechu ale psy na nim wieszasz.
    Ja miałem okazję słyszeć, jak robi pełny odjazd na pierwszych 2 biegach i zapewniam Cię, że ciarki przechodzą.
    A 45 też słyszałem (nomen omen w tunelu po drodze na prezentację Giulii we Frankfurcie) i owszem robi wrażenie ale to bardziej huk niż dźwięk. Jeden z bardziej spektakularnych 4 cylindrówek ale teraz coraz więcej takich podkręcanych i dopracowywanych dźwięków.

    - - - Updated - - -



    Ale co konkretnie? Bo pytanie lekko ogólne.
    Napisałem, że sorki za QF - z drugiej strony to może być skrót od quadrifoglio, że koniczyna jest zielona raczej oczywiste
    Przekrojowo na YT jest mnóstwo filmów z dźwiękiem Giulii i AMG, i przekrojowo AMG zawsze wygrywa. AMG słyszałem też na żywo i też miałem dreszcze. Czy miałbym przy Giulii? nie sądzę, w kilkudziesięciu filmach, które widziałem, nigdzie nie zrobił na mnie wrażenia.

    Archi - nie zamierzam się z Tobą kłócić ani nigdzie nie pisałem żebyś przepraszał czy że ktoś jest winny/niewinny. Poza tym wstydem nazwałem działania grupy FCA, a nie (w odróżnieniu od Ciebie) wybrałem się na personalną wycieczkę do innego forumowicza. Ale widzę, że reprezentujesz typowe podejście "forumowego fightera" - wybacz, ale nadal się z Tobą nie zgadzam - przepraszam (lol).

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Pomijając milczeniem przepychanki, czy mogę prosić o wskazanie informacji na temat wersji 280KM? Dość trudno przebijać się przez te wszystkie off-topy na niemal tysiącu stron wątku.
    Z informacji przekazanej mi przez kogoś związanego z AR, Giulia 280 ma być jednak do końca roku i ma kosztować w wersji veloce o 30 tys więcej niż 2.0 w wersji super. Nadal to jednak spekulacje

  2. #9982
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Pytanie ogólne bo pierwszy raz zobaczyłem "280KM" i nic o niej nie wiem. Czyli będzie to 2.0 turbo wykręcone z 200 na 280 kuni. Ciekawe czy będzie MT6 czy tylko AT8, bo w katalogu widziałem, że 2.2 dizel w manualu ma ograniczony moment obrotowy (chyba 380) a automat ma 450 Nm. Z drugiej strony QV ma MT ale na bank inna skrzynia, więc z tego tytułu może być też niezła dopłata.

    30k PLN więcej niż 2.0 Super wydaje się za tanio, bo to będzie przecież raptem 15-20k drożej niż dizel 2.2 z automatem. Zwłaszcza, że z tego co piszą na tej hamerykanckiej stronie, ma mieć zestaw audio H. K. "w cenie". Szklany dach to też kupa kasy. Chyba, że to tylko takie opisy bez sensu i nic to de facto nie znaczy odnośnie pakietu Ti.
    Tym niemniej pomiędzy ~220 za doposażoną Super a ~350 za gołą QV jest trochę miejsca na Ti (w sensie cenowym).

    Co do 2.0 200KM to jest w wątku z plikami PDF z pełnym cennikiem tej wersji.
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  3. #9983
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał makaronek Zobacz post
    Napisałem, że sorki za QF - z drugiej strony to może być skrót od quadrifoglio, że koniczyna jest zielona raczej oczywiste
    Przekrojowo na YT jest mnóstwo filmów z dźwiękiem Giulii i AMG, i przekrojowo AMG zawsze wygrywa. AMG słyszałem też na żywo i też miałem dreszcze. Czy miałbym przy Giulii? nie sądzę, w kilkudziesięciu filmach, które widziałem, nigdzie nie zrobił na mnie wrażenia.
    To może mi wytłumacz łopatologicznie, jak można sądzić, że coś nie zrobi wrażenia na żywo (szczególnie dźwięk!)? Moja czacha dymi bo nie jest w stanie tego ogarnąć (jadąc slangiem wygaszanych gimnazjów).

    Mi się nie podobały nagrania z sieci. Zbyt krótkie kręcenie silnika, często powtarzający się ten sam przedział obrotów i obcięcie skrajnych tonów. Miałem nadzieję, że ktoś to spaprał. Chwała Bogu niewiele się myliłem.
    Może nie jest to Busso z 2,5 cala bez katów i z dedykowanym dolotem ale uwierz mi, że na żywo byś się szybko obracał słysząc ją między domami.
    Identycznie było z 4C. Żaden z pierwszych filmów w sieci nie oddawał dźwięku, który ten seryjny wydech i dolot generuje. Wystarczyła mi chwila na żywo i kilka przeciągnięć do końca, żeby widzieć dlaczego nawet sceptycy w USA przyzwyczajeni do Small Block'a V8 piszą o nim pozytywnie.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 05-09-2016 o 15:56

  4. #9984
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,200

    Domyślnie

    Też nie zamierzam w to iść, doskonale zrozumiałem do czego odnosiłeś "wstyd" jednak stwierdzenie:

    Cytat Napisał makaronek Zobacz post
    jakich argumentów "fanatyków Alfy" byście nie uruchomili.
    nie jest na miejscu, bo z góry zakłada, że ktoś kto wyraziłby odmienne zdanie na ten temat jest fanatykiem - i to do tego nawiązywała moja wypowiedź o "nieprzepraszaniu" za byciem fanem (nie fanatykiem) AR;

    zwłaszcza, że piszesz
    Cytat Napisał makaronek Zobacz post
    a nie (w odróżnieniu od Ciebie) wybrałem się na personalną wycieczkę do innego forumowicza.

    Ok, AMG może mieć dla Ciebie - albo i obiektywnie - lepszy dźwięk; jednak byłoby dobrze żebyś tą ocenę oparł na realnym porównaniu. Skoro piszesz o niej tak kategorycznie właśnie tu.

    Nie zmienia to jednak faktu, że Twoje dotychczasowe wpisy o Giulii (i sprawach z nią związanych) czytałem z uwagą i zainteresowaniem (np. po teście).

    Z mojej strony to wszystko w tej polemice.



    A skoro pojawia się 280 KM, to czy ktoś coś wie o losie pierwotnie zapowiadane wersji 330 KM?
    Ostatnio edytowane przez Archi ; 04-09-2016 o 21:08
    Alfa Romeo Nel Cuore

  5. #9985
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Giulietta Veloce MY2016 / Giulia Veloce 2.0
    Postów
    481

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    To może mi wytłumacz łopatologicznie, jak można sądzić, że coś nie zrobi wrażenia na żywo (szczególnie dźwięk!)? Moja czacha dymi bo nie jest w stanie tego ogarnąć (jadąc slangiem wygaszanych gimnazjów).

    Mi się nie podobały nagrania z sieci. Zbyt krótkie kręcenie silnika, często powtarzający się ten sam przedział obrotów i obcięcie skrajnych tonów. Miałem nadzieję, że ktoś to spaprał. Chwała Bogu nie wiele się myliłem.
    Może nie jest to Busso z 2,5 cala bez katów i z dedykowanym dolotem ale uwierz mi, że na żywo byś się szybko obracał słysząc ją między domami.
    Identycznie było z 4C. Żaden z pierwszych filmów w sieci nie oddawał dźwięku, który ten seryjny wydech i dolot generuje. Wystarczyła mi chwila na żywo i kilka przeciągnięć do końca, żeby widzieć dlaczego nawet sceptycy w USA przyzwyczajeni do Small Block'a V8 piszą o nim pozytywnie.
    dobra, challenge accepted postaram sie jak tylko bedzie okazja - posluchać mam nadzieję też że 280KM będzie brzmieć przyjemnie

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Archi Zobacz post
    Też nie zamierzam w to iść, doskonale zrozumiałem do czego odnosiłeś "wstyd" jednak stwierdzenie:



    nie jest na miejscu, bo z góry zakłada, że ktoś kto wyraziłby odmienne zdanie na ten temat jest fanatykiem - i to do tego nawiązywała moja wypowiedź o "nieprzepraszaniu" za byciem fanem (nie fanatykiem) AR;

    zwłaszcza, że piszesz



    Ok, AMG może mieć dla Ciebie - albo i obiektywnie - lepszy dźwięk; jednak byłoby dobrze żebyś tą ocenę oparł na realnym porównaniu. Skoro piszesz o niej tak kategorycznie właśnie tu.

    Nie zmienia to jednak faktu, że Twoje dotychczasowe wpisy o Giulii (i sprawach z nią związanych) czytałem z uwagą i zainteresowaniem (np. po teście).

    Z mojej strony to wszystko w tej polemice.



    A skoro pojawia się 280 KM, to czy ktoś coś wie o losie pierwotnie zapowiadane wersji 330 KM?
    pokój za dużo agresywnego gówna lata wszędzie wokół żeby jeszcze się sprzeczać z ludźmi, którzy mają jakieś pasje. Co do 330KM to ciekawe - możesz podać źródło? ze takie coś ma byc?

  6. #9986
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał makaronek Zobacz post
    Słyszałeś/widziałeś na żywo jak działa wydech sportowy AMG w SLA45 albo A45? Tam masz 4 cylindry, wszystkie normy spełnione, 381KM z 2 litrowej jednostki i cały dźwięk to mechanika, NIC nie idzie przez żadne głośniki. Na 4 cylindrach!
    Ja słyszałem - i brzmi to genialnie. Ale to też jakaś ściema - nie mogę teraz znaleźć, o co dokładnie chodzi, ale tylko wydech brzmi tak kozacko, sam silnik nie bardzo.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  7. #9987
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Ja słyszałem - i brzmi to genialnie. Ale to też jakaś ściema - nie mogę teraz znaleźć, o co dokładnie chodzi, ale tylko wydech brzmi tak kozacko, sam silnik nie bardzo.
    Wydech brzmi na zewnątrz, a silnik sie odczuwa wewnątrz na kierownicy, siedzeniu, pedalach, reakcji, tu się nie oszuka. Kwestia wrażliwości na takie niuanse i ich potrzeb.

  8. #9988
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,200

    Domyślnie

    Cytat Napisał makaronek Zobacz post
    Co do 330KM to ciekawe - możesz podać źródło? ze takie coś ma byc?
    Przeglądając ostatnio swoje pisma motoryzacyjne w TG z 09/2015 znalazłem tekst o Giulii Paula Horrell’a oparty o rozmowę z Haraldem Westerem.

    Był tam taki passus: „Giulia będzie oferowana z wieloma silnikami mniejszymi niż w Quadrifoglio. Alfa opracowuje 4-cylindrowe silniki turbo o dwóch pojemnościach i zakresach mocy 120-180 KM (mniejszy) i 180-330 KM (większy), przy czym ta mniejsza moc ma dotyczyć następcy Giulietty, a nie nowej Giulii. Będzie także silnik V6 w wersji 400-konnej. Czterocylindrowe diesle maja osiągać 120-220 koni, zaś wysokoprężne V6, zależnie od wersji, 250-350 KM, z tym że tutaj także słabsze odmiany diesla mogą nie być przeznaczone dla Giulii.”

    Dlatego zastanawiam się, czy to rozłożenie w czasie wprowadzania kolejnych wersji (stosownie do obecnych możliwości FCA), czy coś innego (przyhamowanie np. z uwagi na Stelvio).

    Trzeba będzie przejrzeć informacje z FCA FPI w Termoli i VM Motorii w Cento.
    Alfa Romeo Nel Cuore

  9. #9989
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Giulietta Veloce MY2016 / Giulia Veloce 2.0
    Postów
    481

    Domyślnie

    Te przedziały wskazują raczej (tak ja odczytuje) właśnie na wersje 280 - nic nie wskazuje, zeby z każdego przedziału miało być więcej niż 1 silnik.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  10. #9990
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Giulietta Veloce MY2016 / Giulia Veloce 2.0
    Postów
    481

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Wydech brzmi na zewnątrz, a silnik sie odczuwa wewnątrz na kierownicy, siedzeniu, pedalach, reakcji, tu się nie oszuka. Kwestia wrażliwości na takie niuanse i ich potrzeb.
    Rozumiem ze jechałeś? I masz wiele do zarzucenia trakcji, czuciu, bezpośredniości sterowania w AMG? Na pewno Mazda z "nieudawanym" silnikiem 2.0 165km go miażdży sunąc powoli 8 sekund do setki, nie? )))


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory