Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #10031
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Cytat Napisał Anderson Zobacz post
    Fascynujące koledzy, jak wy cały czas patrzycie okiem fanów, no ale w większości fanami jesteście...
    Jesteśmy na forum motoryzacyjnym, miłośnikami aut, każdy jakoś związany z Alfą to jak i o czym mamy rozmawiać?!
    Chcesz luźnej, płytkiej gadki o autach to idź na pudelka
    Ja wolę usłyszeć dokładniejszą opinię od kogoś kto jeździł tym autem jak się prowadzi, czy jest neutralne, pozycja za kierownicą, albo jak wypada w porównaniu z konkurencją (ale w tym samym segmencie, a nie kompaktem )
    A nie na pytanie: jak jeździ? usłyszeć krótką odpowiedź "fajnie / nie fajnie"
    Pozdro,
    Bartas

  2. #10032
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Giulietta Veloce MY2016 / Giulia Veloce 2.0
    Postów
    481

    Domyślnie

    Ok, co w takim razie charakteryzuje kompakta? długość? tak jak mówię - CLA ma taką samą. Miejsce w kabinie? siedziałem w obu - jakoś z giulii maybach nie jest )) a w CLA poza opadającym szybko dachem miejsca jest sporo. Nadal nie bardzo rozumiem, czemu nie można porównywać CLA z Giulią - auta się teraz tak zunifikowały, że ciężko je rozróżnić (w sensie np A3 sedan od A4 od A6), a Wy chcecie dopłacać po 70 tys do czegoś bo konkuruje "w innym segmencie"? Jaki praktyczny wymiar ma ten inny segment? wygodniej komuś? inne technologie? Z czym, odwracając pytanie, porównać CLA? z giuliettą? bo kompakt? DDD no błagam....

    Wg mnie jak najbardziej można auta, które oferują podobny komfort, osiągi i są w miarę konkurencyjne cenowo, porównywać ze sobą bezpośrednio. Kwestia potrzeb. Ja chcę np auto, które świetnie przyspiesza, fajnie jeździ, ma bezpośrednie sterowanie, ładnie brzmi, ma dobre audio i w którym czuję się dobrze w środku. Okazjonalnie przewiozę z tyłu 2 pasażerów - ich miejsce ma dla mnie niższy priorytet, nie jestem taksówkarzem ani szoferem Trumpa.

    CLA i S3 już spełniają te wszystkie warunki, Giulia 280 - być może je spełnia (choć jeśli ma dźwięk gorszy niż QV to nie spełnia kluczowego). Pozostałe 2 auta o sekundę szybciej niż ta giulia potencjalnie przyspieszają do setki (po programie S3 przyspiesza w 3.9). Jakość materiałów jest lepsza w niemcach. Sterowanie - nie wiem, ale ani amg ani S3 nie można nic zarzucić. S3 dobajerzone Bangiem Olufsenem, matrix ledami i pełną navi kosztowałoby mnie 160 tys brutto, a rata w przypadku wysokiego wykupu (oddania) kosztowałaby 1800 zł brutto. Alfy po 3 latach nikt mi w leasingu tak wysoko nie wyceni - więc za korzystanie z S3 przez 3 lata zapłacę w sumie 56% auta, za korzystanie z alfy przez 3 lata zapłacę pewnie 70% auta - nawet gdyby kosztowały tyle samo, to jest ponad 20 tys różnicy w kosztach (pochłonięte pewnie przez droższą eksploatację sportowych niemców, ale jednak wyjściowo taniej).

    To trzeba porównywać - funkcje, osiągi, dźwięk wydechu i audio, wygodę, jakość materiałów i realne koszty tych aut, a nie się kłócić, czy CLA to kompakt czy prawie jak BMW3. Gabarytowo bardzo zbliżone. A nie sypie się jak Kim Kardashian.
    Mam w pamięci, że piszę na forum Alfy Romeo, ale w tym ogólnikowym temacie praktycznie nikt Giulii nie ma - więc to temat z gatunku "palcem po mapie" - osoby zastanawiające się nad zakupem (poza prawdziwymi fanatykami do których mam ogromny szacunek i podziw) powinny mieć pokazane alternatywy. Bo chyba nie o to chodzi, żeby ktoś kupił Giulie, zasilil forum po czym płakał w poduszkę, że się dostatecznie nie rozejrzał. Ja np kupiłem Giuliettę QV za 120 tys zł - gdybym miał wcześniej info o cenie S3 i warunkach jego leasingu, nie kupiłbym giulietty. I teraz odbieram nowe auto, które za rok i tak sprzedam. Takich błędów wiele osób popełnia mnóstwo, tylko mało kto umie (albo stać go) żeby się do nich przyznać.
    Ostatnio edytowane przez makaronek ; 07-09-2016 o 11:14

  3. #10033
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał makaronek Zobacz post
    Ja chcę np auto, które świetnie przyspiesza, fajnie jeździ, ma bezpośrednie sterowanie, ładnie brzmi, ma dobre audio i w którym czuję się dobrze w środku.
    Jeśli czujesz się dobrze w niemieckim samochodzie, to faktycznie nie ma sensu kupować Giulii .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  4. #10034
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    145 1.4TS, 156 SW 1.8TS, 159 1.9JTS, GT 1.9JTD, Volvo V40 CC, Fiat 500, Giulia 2.0 200km
    Postów
    87

    Domyślnie

    W pełni zgadzam się z poglądem zaprezentowanym 3 posty wcześniej przez Andersona.
    Sprzedaż Giulii w Niemczech w sierpniu 87 szt.
    Patrząc realnie i odliczając samochody sprzedane jednorazowo Carabinierii we Włoszech i do salonów na dema to można stwierdzić, że popyt na Giulię w Europie kształtuje się w ilości około 500 szt miesięcznie. Zakładając że w USA sprzedadzą połowę tego co w Europie to Giulia może mieć na rynku krótki żywot. Sprzedaż na poziomie jedynie 10.000 szt będzie dla
    producenta generowała gigantyczne straty na każdym wyprodukowanym samochodzie. Samochód w Europie można już zamawiać od kilku miesięcy a sprzedaż nadal praktycznie nie istnieje. Dla mnie sprzedaż na poziomie 87 szt. w Niemczech na największym motoryzacyjnym rynku to klapa na całego.
    Wygląda na to że nawet Brera która z założenia miała być autem niszowym miała kilka lat temu lepszy start.

  5. #10035
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Giulietta Veloce MY2016 / Giulia Veloce 2.0
    Postów
    481

    Domyślnie

    to jest taki sam stereotyp, że niemieckie auta są smutne w środku, jak ten z którym walczycie o alfach i lawetach.

    naprawdę byś się źle czuł w takim wnętrzu? Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2014-mercedes-benz-cla45-amg-4matic-interior-photo-521148-s-1280x782.jpg
Wyświetleń:	36
Rozmiar:	86.8 KB
ID:	209786

    mając przed sobą taką kierownicę?
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Merc-CLA-45-interior-large_trans++4POtkKlMnbnjmurEo3KPFGtT0gK_6EfZT336f62EI5U.JPG
Wyświetleń:	38
Rozmiar:	56.6 KB
ID:	209787

  6. #10036
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Przede wszystkim zbyt ciemno jak dla mnie, po drugie, to logo na kierownicy by mnie kłuło w oczy (mam 3 z przodu wieku, trochę za wcześnie na MB). Ale faktycznie wygląda nieźle.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  7. #10037
    heliogabal
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Przede wszystkim zbyt ciemno jak dla mnie.
    O raju, przecież jest opcja beżowo-czarnej tapicerki (w każdym razie w GLA jest, tu pewnie też), nie wymyślajmy argumentów na siłę.

  8. #10038
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał integrale Zobacz post
    Samochód w Europie można już zamawiać od kilku miesięcy a sprzedaż nadal praktycznie nie istnieje. Dla mnie sprzedaż na poziomie 87 szt. w Niemczech na największym motoryzacyjnym rynku to klapa na całego.
    A co w tym dziwnego?
    AR wypuszcza nowy model z dostępnymi "dwoma" silnikami? "Dwoma" bo to tak naprawdę jeden w dwóch wariantach mocy
    QV nie liczę, bo to model niszowy.
    O jakiejkolwiek sprzedaży, porównywaniu itp. itd. będzie można pogadać, jak pojawią się benzyny, skrzynie AT/MT będą też do wyboru i klient wreszcie będzie mógł zestawić PODSTAWĘ konfiguracji auta, czyli wybór diesel/benzyna + automat/manual. Potem określi moc i zacznie wybierać wyposażenie. Na razie wyboru praktycznie nie ma.
    Dziś dla sportu porównałem konfigurator Giulii i Jaga XE... biednie AR wypada w tych wszystkich opcjach. Aczkolwiek jeśli zapowiedzi co do ceny za 280KM się potwierdzą to będzie tańsza niż Jaguar 2.0 240KM
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  9. #10039
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał heliogabal Zobacz post
    O raju, przecież jest opcja beżowo-czarnej tapicerki (w każdym razie w GLA jest, tu pewnie też), nie wymyślajmy argumentów na siłę.
    Pewnie jest, wybacz, że się nie orientuję . Odnosiłem się do konkretnych zdjęć.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #10040
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar khazar
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm 8V
    Postów
    691

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    A co w tym dziwnego?
    AR wypuszcza nowy model z dostępnymi "dwoma" silnikami? "Dwoma" bo to tak naprawdę jeden w dwóch wariantach mocy
    QV nie liczę, bo to model niszowy.
    O jakiejkolwiek sprzedaży, porównywaniu itp. itd. będzie można pogadać, jak pojawią się benzyny, skrzynie AT/MT będą też do wyboru i klient wreszcie będzie mógł zestawić PODSTAWĘ konfiguracji auta, czyli wybór diesel/benzyna + automat/manual. Potem określi moc i zacznie wybierać wyposażenie. Na razie wyboru praktycznie nie ma.
    Dziś dla sportu porównałem konfigurator Giulii i Jaga XE... biednie AR wypada w tych wszystkich opcjach. Aczkolwiek jeśli zapowiedzi co do ceny za 280KM się potwierdzą to będzie tańsza niż Jaguar 2.0 240KM
    W podobnej cenie jest również Lexus IS 2.0 240 KM lub zamiast diesla hybryda.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory