Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...
zestaw mam zamontowany, robili mi to w lokalnym car-audio shopie. I bas jest duzo lepiej slyszalny w srodku, na zewnatrz praktycznie bardzo malo slychac - nad czym troche ubolewamale widocznie moja Alfa jest dosc dobrze wygluszona.
mam natomiast zagwozdke - moze pomozecie. Glosnik jest skonfigurowany na 1 Ohm - tak podobno jest najlepiej - mozna go jeszcze zmostkowac na 4 Ohm ale czy to da lepszy bas?
Do zestawu doszedl kondensator 1.2F, przy graniu na 60% mocy i tak w nocy swiatla przygasaja na wlaczonym silniku. Na postoju praktycznie i tak nie slucham. Obecnie mam AKU 61 Ah, 600 A Cu/Ca jakis noname. Kupowac cos lepszego czy to wg Was nie ma znaczenia? Sprzedawa twierdzi ze ten zestaw rozwinie swoja moc dopiero przy dobrym zasilaniu - to samo twierdza na forach car audio w tematach ktore znalazlem dot. tego glosnika.
Podczas strojenia zauwazylem jedna dziwna rzecz - gain idzie ustawic w bardzo waskim zakresie skali. Praktycznie do ok 1/5 pokretla. Wyzej nie ma juz roznicy - pojawiaja sie lekkie znieksztalcenia ale glosnosc jest taka sama, ponizej idzie w dol praktycznie do zera gdzie glosnik jst nieslyszalny. Czemu tak jest? To samo mam na sterowniku dolaczonym do zestawu - tutaj tez w bardzo waskim zakresie dziala skala.
Testowalem na samplach 40Hz, kilku wzorcowych utworach.
ps. przod nie ginie - wysokotonowe bardzo dobrze slyszalne, midtony takze. bas co prawda obecnie juz robi male spustoszenie w srodku ale tak jak napisalem - dopoki nie otworze bagaznika jest praktycznie nieslyszalny - jedynie rejestracja pobrzekuje ale to wyeliminuje.
Seriously, mało Ci?! I po co ciągle pytasz, skoro jak na razie nie skorzystałeś z żadnej porady i robisz zupełnie odwrotnie? Było od razu pisać, że chcesz, żeby tak tłukło, by było słychać w sąsiedniej wsi. Byś nam oszczędził pisania
Ja rozumiem, że ci spieszno wyrywać grazyny, krysie i dżesiki pod gimnazjum, ale najpierw poczekaj troche aż się głośnik porządnie wygrzeje.
Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 07-09-2016 o 13:22
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
Tomtrz - cenie Twoje poczucie humorudo tych mlodzienczych lat juz mi daleko, poniekad spelniam swoje marzenia o fajnym subie w aucie. I naprawde-sam jestem w szoku jak cicho gra to na zewnątrz. Slyszalem bardzo wiele aut które głośniej grały na zewnątrz i umcyk umcyk niósł się 5 minut przed autem ale w tym przypadku - prawie nic nie słychać. Auto jest bardzo dobrze wygłuszone i róznica między odłsuchem w środku a na zewnątrz to przepaść - i tak powinno być.
Martwi mnie tylko mała "mięsistość basu" - jest on jakby głuchy, słabo się rozpływa i nie schodzi tak nisko jak to wynikałoby z jego specyfikacji. Być może skrzynia jest zbyt mała do tego zestawu - chociaż twierdzą że wyliczona pod głośnik a ma ok 45 litrów z br.
Z tego własnie powodu taki set był przez nas odradzany. Ten głosnik nie nadaje się do słuchania muzyki, to się nadaje jedynie do robienia łomotu. Ale po co było słychać, lokalny szpec car ałdio wie lepiej
Więcej nie znaczy lepiej, nadmiar ciśnienia akustycznego sam siebie znosi rezonując i odbijając wewnątrz auta. Jak już kolega wyżej pisał ten głośnik nie gra, tylko pompuje powietrze.
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
A ja na twoje bolączki dam ci jeszcze zagwozdkę do rozkminienia. Prawdopodobnie masz za mały bagażnik dla tej skrzyni. Przypomnij sobie w jakich autach słyszałeś lepszy bass ( wg twoich upodobań ) nie były to czasem hatchbacki?
Na 4 ohm głośnik dostanie mniej mocy ale wzmacniacz lepiej go będzie kontrolował - spróbuj, posłuchaj. I tak pewnie spora jej część grzeje cewkę i nic więcej. Wbrew pozorom caraudio to dziwne środowisko dla muzyki i nic tu nie jest proste.
Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...
Panowie, dziękuje za odpowiedzi. A jaką byście inną skrzynie z głośnikiem polecili tak do 900zł abym mógł podłączyć do tego wzmaka Cruncha?
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz - na uruchomionym silniku gdy włacze światła ekran ICSa lekko gaśnie - tzn. podświetlenie spada jakby o połowe, muza nawet nie musi grać. Jak wyłacze światła podświetlenie znów jest ok i nawet z mocniej odpaloną muzą. Coś z połączeniami w panelu przednim ICSa czy też braki w prądzie?
Stojąc obok autaPiec ma realny rms 1kw w 4ohm Soundstream rubicon 1002 gain w radiu to dla mnie nieużyteczne pokrętło
wszystko idzie przez procka audisona
![]()
Ale to było tylko w celach naukowych, sprawdzałem czy głośnik wytrzymaWcześniej peyinig dwucewkowy widowiskowo wystrzelił cewke
- - - Updated - - -
Temat rzeka co polecić, są fani skrzyć bass refleks, są szczelinówek a są tacy jak ja co wybierają zamkniętą skrzynie i spory zapas mocy dla pewności![]()
wszystko zależy od upodobań i tak naprawdę metoda prób i błędów
Może napisz konkretnie co teraz masz za piec, głośnik obudowę i wymiary refleksu, no i jakie grubości kabli
Ostatnio edytowane przez Arek1987 ; 08-09-2016 o 21:14
ok konkrety:
mam dokladnie taki zestaw jak na tej aukcji: http://allegro.pl/show_item.php?item=6445644969
czyli:
Ground Zero GZRW 30XSPL głośnik klasy SPL spięty w 1 Ohm (cewki 2x2 Ohm)
wzmaniacz Crunch GPX 2200.1D
HW Energetic CCA24 pełny zestaw okablowania
kondensator PHANTOM DPC-1.2F
Skrzynia z mdf-u 22mm z bass-reflexem szczelinowym i grilem zabezpieczającym, specjalnie zaprojektowana pod ten głośnik - tak przynajmniej twierdzi producent. ma ok 45-50l
tutaj troche specyfikacja samego głośnika:
http://www.ground-zero-audio.com/com...30XSPL_D2_.pdf
http://www.ground-zero-audio.com/com...OM_0520151.pdf
AKU mam jakiś standardowy 61 Ah 600A Cu/Ca + i standardowy alternator (da radęw jakiś łatwy sposób określij ilu A to altek?
Główny problem to zagwozdka jak określić czy ten sub gra u mnie tak jak powinien, czy też jakiś element systemu go ogranicza (alternator/kable/wzmak?) Podczas strojenia na wzmacniaczu gain reaguje w bardzo wąskim zakresie - tzn tylko do 1/4 skali, kręcenie powyżej nic nie daje - ani nie zwiększa mocy ani też nie pojawiają się żadne zniekształcenia.
W jaki sposób mogę sprawdzić na ile stać ten zestaw? Podłączyć go w jakiś sposób do domowej sieci elektrycznej za pomocą odpowiedniego zasilacza?
Kable masz na styk, ale nie jest źle. Bardzo ważna rzecz, nie widzę kabla minusowego, pewnie bierzesz masę z karoserii. Połączenie musi być bardzo pewne oraz musisz wykonać dodatkowy mostek z minusa akumulatora do podłużnicy takim samym przekrojem co plus.
To czym kręcisz we wzmacniaczu to nie gain tylko czułość wzmacniacza, zakres jego działania jest zależny od napięcia źródła i tu wszystko gra ( w minimalnym położeniu zagra najgłośniej, ale może być przesterowany. służy tylko dopasowaniu napięć)
Na jakiej jakości muzyki sprawdzasz? Mp3 obcina niskie tony musisz używać jakiegoś bezstratnego formatu z pełnopasmowym dzwiękiem (wav, flac).
Sprawdź czy źródło (radio) nie przycina-wycisza czegoś.
No i to co napisałem wcześniej, część problemów może sprawiać zbyt mała objętość powietrza w bagażniku, wierz mi to częsty problem. Fala dzwiękowa nie ma się gdzie "rozwinąć" a przy najniższych częstotliwościach mówimy już o metrach.
Jak możesz połóż skrzynie na tylnej kanapie, wtedy dowiesz się jak ten zestaw może zagrać.
Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...