Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Zmiana z 2.5 na 3.0 V6

  1. #1
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Pisz
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 v6 srebrna była AR GTV 2.0 v6 tb była . Obecnie AR 166 2,5 V6 i 156 b2.5 V6
    Postów
    69

    Domyślnie Zmiana z 2.5 na 3.0 V6

    Witam wszystkich czy ktoś z Was robił zamianę z 2.5 v6 na 3.0 v6 potrzebuje wszelkich informacji ponieważ borykam się czy remontować 2.5 czy można wsadzić 3.0 . Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    ja bym pozostał przy 2.5 - koszt zakupu silnika to 1100- 1500 a silnik 3.0 to minimum 3000, a i tak trzeba zrobić wszystkie uszczelnienia. QBA robił mi to i wyszło coś ok 4500 wraz z nowym rozrządem. A różnica w mocy minimalna + 30km .
    Ale to tylko moja opinia , która jest jak du.a i każdy ma swoją

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał mikell0 Zobacz post
    A różnica w mocy minimalna + 30km
    To dlaczego tak dużo osób swapuje 3.0 przy byle okazji? bo nie jest wcale taka minimalna, po przejażdżce nie chce się spojrzeć nawet na 2.5
    Ja zmieniałem i polecam. Za silnik dałem parę lat temu 2 tyś.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,457

    Domyślnie

    A ja jeżdżę raz 3.2 raz 2.5 (w innych nadwoziach, ale można coś powiedzieć jednak) i kurde wciąż nie wiem, gdybym musiał wybierać, który wolę. 2,5 ma wysokoobrotową charakterystykę którą uwielbiam. A 3.2 z kolei na leniucha z niskich obrotów sobie jedzie (nie żeby wysokich obr nie lubił) . Ze zmianą zawsze jakieś problemy będą przy swap'ie, a na ulicę te 30 koni - czy mają znaczenie hm nie wiem.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Mocno nieobiektywne porównanie. 2.5 w lżejszej budzie i 3.2 w limuzynie ? Nie dziwię się Twoim wątpliwością
    Ważniejsze od koni jest wyższy moment i to się najbardziej czuje po swapie. Problemy ? Takie jak przy każdej zmianie silnika , niepewność jego stanu i trochę roboty.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,457

    Domyślnie

    No, 156 SW lekka nie jest - waży bez kierowcy z połową baku 1460kg. 166tki nie ważyłem, muszę to w końcu zrobić.
    Tak, w pełni zgoda co do momentu i pojemności.
    Inna sprawa że remont 2,5 to też nie takie hop siup zdaje się (wał nie do szlifu itd.), więc może jak ktoś w tym doświadczony by się swapem zajął, to poza zakupem pewnie komplikacje zbliżone.

  8. #8
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Pomijając fakt ile komu wychodzi na wadze (bo ile by nie wyszło to ważna jest różnica) to 156sw z 2,5 jest lżejsza od 166 z 2,5 o 95kg. Przy czym 166 z 3,0 jest jeszcze o 20kg cięższa. Czy 100kg to mała różnica? Uważam że to dużo.

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    A ja jeżdżę raz 3.2 raz 2.5 (w innych nadwoziach, ale można coś powiedzieć jednak) i kurde wciąż nie wiem, gdybym musiał wybierać, który wolę. 2,5 ma wysokoobrotową charakterystykę którą uwielbiam. A 3.2 z kolei na leniucha z niskich obrotów sobie jedzie (nie żeby wysokich obr nie lubił) . Ze zmianą zawsze jakieś problemy będą przy swap'ie, a na ulicę te 30 koni - czy mają znaczenie hm nie wiem.
    Dwa różne nadwozia, 156 lżejsza jakbyś nie spojrzał, nawet w SW. Ja też lubię ch-kę 2.5 w sensie takim, że w 156 musi to fajnie jechać. Natomiast miałem 2.5 w 166 i wierz mi, jest b.duża różnica do 3.0
    Właśnie głównie chodzi o moment, którego w 2.5 brakowało. Sam zmieniłem 2.5 na 3.0 (aczkolwiek całe auto) i nie żałuję, tak samo jak nie żałuję dodania 20KM do 3.0
    Takie różnice są odczuwalne po dłuższej jeździe, a najbardziej przesiadając się do tego słabszego auta.
    Gdybym mógł to bym jeszcze z 40KM dodał do 3.0 i wtedy przy 280KM byłoby miło... na jakiś czas
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  10. #10
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,457

    Domyślnie

    100kg to jest różnica, jestem ostatnim który miałby niedoceniać różnicy masy

    A w 2.5 w 166 jest guziczek STR ? czy jedzie jak bez STR-a z opóźnioną reakcją na gaz. Bo bez STRa, to taka ciut okrojona Vka jest - taka "nie do końca chętna".

Podobne wątki

  1. Zmiana 147
    Utworzone przez Maydrax w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-03-2016, 23:08
  2. [Giulietta] Zmiana z km/l na l/100
    Utworzone przez J_R w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-04-2015, 01:28
  3. Zmiana ECU z 1.5.5
    Utworzone przez e5nio w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 22-04-2014, 00:19
  4. Zmiana mil na km
    Utworzone przez r-sokol w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-03-2010, 14:54
  5. [156] zmiana na AR 166?
    Utworzone przez dddarekj w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-11-2008, 09:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory