Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 42

Temat: Czy mniejszy indeks prędkości opony kiedys mnie zabije, czyli potencjalnie zestaw Mic

  1. #31
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Wracając do tematu indeksu prędkości... Panowie, jest w ogóle opona zimowa w rozmiarze homologowanym do naszych 159, która ma indeks prędkości W? Szukając 17" jeszcze się nie spotkałem, więc myślę, że czepianie się rzeczoznawcy przy ocenianiu szkody do indeksu prędkości na oponach można między bajki wsadzić.

  2. #32
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Oczywiście, że można między bajki włożyć.
    W przypadku OC nie nawet o czym mówić, przy AC jeśli nie ma takowego zapisu w OWU to muszą Ci udowodnić, że to przez niewłaściwy rozmiar opon spowodowałeś zdarzenie.

  3. #33
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,242

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Jak już piszemy to sprawdźmy co...
    Przecież na naszym oficjalnym rynku opon brak homologacji na zwykłe drogi mają tylko opony typu slick/semi slick i jeszcze kilka innych egzotycznych typów.
    Te, które masz na aucie noszą oznaczenia homologacji zazwyczaj nie tylko europejskiej ale i amerykańskiej/canadyjskiej i czasem dla innych regionów.
    Nie mylcie tego ze specyfikacją dla danego pojazdu.
    98 V do 159 do jak najbardziej odpowiedni indeks prędkości i nośności.
    Przecież niektóre 16 zimowe mają indeks 91 H i jakoś spełniają specyfikację dla 159.
    Spróbuj zaliczyć coroczny przegląd rejestracyjny w Belgii na innym rozmiarze opon niż zadeklarował producent. Nie zaliczysz. To samo z nośnością i indeksem prędkości. Są kraje w których takich rzeczy się pilnuje.

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fx25
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Brera Q4 Stelvio Q
    Postów
    390

    Domyślnie

    Ja bym autorowi tematu odpowiedział pytaniem: czy można w zimie biegać w sandałach ? Pewnie można tylko po co. Bo wg mnie z oponami jest jak z butami. Można się spierać co do fasonu, marki i ceny, wielu chodzi w azjatyckich trampkach i chwali. To zależy jak chcesz te "buty" wykorzystać i czy stać cię na komfort. W PL z indeksami opon jest wolna amerykanka, co kto lubi, ale warto przy zakupie użyć "chłopskiego rozumu". Borowikom brakło tego rozumu, albo chcieli przy oszczędzić albo dozbierać na jakieś chińczyki i skutki można oglądać na YT.

  5. #35
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Spróbuj zaliczyć coroczny przegląd rejestracyjny w Belgii na innym rozmiarze opon niż zadeklarował producent. Nie zaliczysz. To samo z nośnością i indeksem prędkości. Są kraje w których takich rzeczy się pilnuje.
    Ja pracowałem podczas studiów w DE i miałem do czynienia z TUV. Wiem, jak tam tego pilnują. Ale co innego zbyt restrykcyjne (czasem głupie) przepisy a co innego życie. Żadnej 159 1,9 16V nie grozi "przeholowanie" opon z indeksem do 240

  6. #36
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    Miałem w Danii awarie i zdarło mi laczki od wewnątrz do sznurków że nie dało się dalej jechać, zmuszony byłem założyć opony o innym indeksie nośności, do 159 2.4 JTD powinno być 98 XL, założyłem 95 ZR i też dało rade. Moim zdaniem dobierając opony do 159 włosi troche przegieli, opona 98 ma nośność 750 KG a 95 670 kg, ważyłem kiedyś auto jak byłem na przegnądzie, przód 1100 kg, tył 680

  7. #37
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał khazar Zobacz post
    Po prostu Włosi podali troche zbyt na zapas...
    Dokładnie. Mamy jeden rozmiar 225/50/17 98W dla silników 1.9, 2.4 i 3.2. I jednocześnie auto wychodzi na oponach o nośności 93 i indeksie V w 16" (1.9). To ewidentna sprzeczność.

    BTW nawet Niemcy dopuszczają mniejszy indeks prędkości opon (w kontekście opon zimowych) – tylko wymagają jakiejś adnotacji (nie pamiętam już dokładnie czy nie chodziło o naklejkę na szybę?).

  8. #38
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    Pewnie policzyli jeden rozmiar do 2.4 Q4 i 3.2 Q4. Nie wiem który cięższy. Co do indeksu prędkości nikt normalny nie jeździ 240 km/h zimą, chyba...

  9. #39
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał jasio79 Zobacz post
    Miałem w Danii awarie i zdarło mi laczki od wewnątrz do sznurków że nie dało się dalej jechać, zmuszony byłem założyć opony o innym indeksie nośności, do 159 2.4 JTD powinno być 98 XL, założyłem 95 ZR i też dało rade. Moim zdaniem dobierając opony do 159 włosi troche przegieli, opona 98 ma nośność 750 KG a 95 670 kg, ważyłem kiedyś auto jak byłem na przegnądzie, przód 1100 kg, tył 680
    No i?
    Teraz zastanów się co ma ważenie w warunkach statycznych do warunków dynamicznych...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał jasio79 Zobacz post
    Pewnie policzyli jeden rozmiar do 2.4 Q4 i 3.2 Q4. Nie wiem który cięższy. Co do indeksu prędkości nikt normalny nie jeździ 240 km/h zimą, chyba...
    Dlaczego nie? Sorry, ale nasze ostatnie zimy wyglądają tak, że w grudniu potrafi być przez dłuższy czas ponad 15 stopni. Podobnie w DE.

  10. #40
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Ja już kiedyś w innym temacie poruszyłem ten problem. I tam była identyczna reakcja jak tutaj. Ale nadal uważam że skoro producent opon które mają nośność np. 95 czyli 690kg musiał uwzględnić obciążenia dynamiczne tej opony. W innym wypadku każdy indeks dotyczący nośności opony byłby zbyt niski do naszych samochodów. To jakie przeciążenia jest w stanie znieść opona zależy od nośności oraz prędkości z jaką można się poruszać na tych oponach. A do 159, takiej jak moja 1.9 qtronic, wystarczą opony 225/50/17 94V. A twierdze tak dlatego że, nie ma takiego indeksu nośności który by wyrażał obciążenia dynamiczne. Zapewne obciążenie dynamiczne może w naszym wypadku przy dużych prędkościach i zakrętach wynosić, nie wiem , kilka ton na oponę ? Więc jaki to będzie wtedy ten indeks ? Bo ja takiego nie znalazłem w żadnej tabeli tego dotyczącej wybierając opony dla siebie.

Podobne wątki

  1. ja ja zabije :)nawiew nie działa
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 11-12-2011, 19:05
  2. Bez problemów z gumą...czyli OPONY :)
    Utworzone przez Lucas83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 31-08-2010, 16:35
  3. 215/45 lub 225/45 - jaki indeks nośności?
    Utworzone przez beeboyz w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 24-04-2010, 18:00
  4. [147] Widzieliscie kiedys taki Gril ?
    Utworzone przez MAJESTICAR156 w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-04-2008, 14:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory