Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #10241
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Lublin/Warszawa
    Auto
    159 2.4 Q-Tronic 2009, Giulia MY24 Tributo Italiano
    Postów
    328

    Domyślnie

    Taka osoba w ogóle nie jest klientem najmu długoterminowego czy też leasingu z wysokim wykupem.
    Jak zarabia więcej i chce mieć po leasingu samochód dla siebie to przecież może wziąć leasing na np 5 lat i powiedzmy 10% wykup.

    Choć sam wolałbym najem i po 3 latach zmiana samochodu.

    Cytat Napisał makaronek Zobacz post

    I warto pamiętać, że jak macie młode firmy, leasingu nie dostaniecie praktycznie poza getinem i ideą, ale drożyzna tam straszna.
    Nie masz racji, Raiffeisen spokojnie daje leasing w ciemno dla nowych firm bez żadnych dokumentów finansowych a jako że maja najlepszą ofertę to nie ma co szukać dalej. Wiem że w ing faktycznie trzeba mieć firmę 6 albo 12 miesięcy żeby w ogóle aplikować.



    Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Szkaradnik ; 12-09-2016 o 07:52

  2. #10242
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Gorące info tuż po jeździe próbnej

    1. Auto: jechałem Giulią 2.2 180KM MT6 nieźle wyposażoną, tzn. pakiet Sport (chyba ten większy), pakiet Komfort, pakiet Wygoda (Convenience), pakiet Asystent Kierowcy tzn.: amelinium na desce, boczkach, tunelu środkowym i pedałach, klima 2,5 strefy (nadmuch na tył bez regulacji), duża navi (8"), duży wyśw. w zegarach (7"), dodatkowe złącza USB/audio, kamera cofania, składane lusterka, lusterko ze światełkiem u kierowcy, siedzenia "skóra" + tkanina, podświetlane klamki. Bez aktywnego zawieszenia Jechałem białą, zdecydowanie lepiej wygląda niż czarna, ale nadal trochę "nijako" - niczym się nie wyróżnia na drodze szczerze mówiąc.

    2. Prowadzenie, silnik: auto sztywne, zwarte, a przy tym jazda komfortowa - zdecydowany plus. W trybie "n" reakcja na gaz słaba, czuć też obniżony moment obrotowy. Wspomaganie zbyt czułe i reakcje na ruch kierownicy zbyt nerwowe (zdecydowanie wymagałoby to przyzwyczajenia). W trybie "d" zdecydowanie lepiej. Reakcja na gaz prawidłowa, wspomaganie zdecydowanie lepsze (zbliżone do 159) i reakcje na kierownice mniej nerwowe. Ja bym zmienił "n" na "c" jak city albo "a" jak anemiczny. A "d" zmieniłbym na "n" jak normalny. Bo szału ta dynamika w porównaniu z moim nie robiła - ot ciągnął dobrze, ale doopy nie urwało. Jak dla mnie 2.2 180KM ma sens tylko z automatem, gdzie osiąga 450 Nm a nie w manualu gdzie jest ograniczony do 380 Nm czyli jedzie tak jak starszy 2.0 JTDm. Tylko po co powiększać do 2.2 i płacić dużo więcej za akcyzę żeby mieć te same osiągi - to nie wiem.
    Auto ma w standardzie system start/stop ale na szczęście można go wyłączyć dedykowanym guziczkiem - super sprawa gasić i odpalać takiego dizla co 20m w korku.
    Ani przez chwilę nie czułem, żebym jechał RWD. Dam nie wiem czy to + czy -
    Kamera cofania działa bardzo dobrze. Widoczność również w normie, chociaż lusterka boczne małe w porównaniu do 159.

    3. Wnętrze: subiektywnie jeszcze ciaśniej niż w 159. W sensie jakoś tak wąsko, łokcie przy sobie. Wrażenie to potęgował fakt, że fotel nie był idealnie pode mnie ustawiony więc np. głowę miałem pod samym sufitem. Ale mój największy ból to materiały. Auto doposażone, pakiet sport a więc pół samochodu w aluminium i to na plus. Ale jednocześnie kierownica ze "skóry PVC" i to jest dramat. To nawet nie jest eko-skóra czy skaj, to po prostu plastik z drobnym wzorkiem. Do tego lipny plastik na boczkach drzwi i na desce u góry. Trzeba zwrócić uwagę na fałszywe nazewnictwo AR w tym zakresie: "skóra PVC" to jest zwykły plastik chropowaty, "skóra" to jest eko-skóra/skaj, a "naturalna skóra" to jest dopiero faktycznie skóra.
    Sterowanie wszystkim działa dobrze. Menu infotainment trochę zagmatwane ale szybko można się odnaleźć. Blutut działa bez problemu dwukierunkowo, muzyka gra Klima też działa, chociaż jej nastawy - widoczne na wspólnym wyświetlaczu z nawigacją - trochę oddalone od sterowania (Ale to drobiazg). Sterowanie gałką intuicyjne. Wyświetlacz ma dużą rozdzielczość i jest czytelny, ale ten 6,5" może być pod tym względem już słaby. Można ustawiać różne podziały ekranu z nawigacją lub bez. nawigacja coś tam pokazywała ale nie zwracałem na nią uwagi. Jak dla mnie zegary mało czytelne, zwłaszcza temperatura i poziom paliwa. Na wyświetlaczy 7" dużo na raz się dzieje, bardziej odpowiada mi pomysł ze 159 gdzie błędy i ostrzeżenia wyświetlają się w jednym miejscu po kolei niż porozrzucane po całym wyświetlaczu jak w Giulii. Ostatecznie pewnie też kwestia przyzwyczajenia.

    4. Pozostałe: czekam na wersję 2.0 TBi. Podobno mają już ją mieć pod koniec września, ale spodziewam się opóźnienia. Nie chcą wypożyczyć auta na dłuższy test - dajmy na to na dzień czy pół. Co do finansowania poprzez wynajem długoterminowy, dziś usłyszałem zgoła inne cyferki (dla wersji podstawowej):
    - wpłata ~30%
    - rata ~700zł
    - wykup ~45%
    dajmy na to cenę 200k to mamy:
    - wpłata 60k
    - wykup 90k
    - rata? wychodzi mi, że co najmniej 1300zł, czyli nie chcąc wykupować, wydamy 110k w 3 lata.

    Podsumowując argumenty za i przeciw zakupowi Giulii, od najważniejszych na górze:
    + dobrze się prowadzi, sztywna, czuć co robi auto...
    + ...a przy tym na starym, dziurawym bruku nie urywa nerek ani nic nie trzeszczy

    - kiepskie materiały wnętrza, zdecydowanie gorzej niż w 159, dopiero w pakiecie Lux jest coś więcej niż plastik ale to dodatkowe 16000 PLN
    - 2.2 180KM w manualu to opcja bez sensu. Za droga a przy tym za słaba. Może AT8 ratuje sytuację a jak nie to cała nadzieja w TBi
    - nie ma ducha Alfa Romeo ani z zewnątrz ani w środku, a do lichego wnętrza bardziej pasuje znaczek Fiata

    Bilans jak dla mnie słaby. Nie wygląda na to, żeby to było auto, które kupuje się sercem. A rozum podpowiada, że te plastiki w środku nie są warte 150000+ PLN. Jak dla mnie sytuację może uratować tylko silnik 280KM, wtedy to będzie taki niepozorny sedan do zap....ania ale to już pewnie około 200000 PLN.
    Niestety ja nie oczekuję po AR niepozornego sedana tylko auta, które po zaparkowaniu dwa razy się obchodzi naokoło żeby się napatrzeć (tak tak, znów 159) i którym chce się jeździć. Niestety w przypadku Giulii te wymagania spełni (poza oczywiście Q) może Ti albo Veloce. I nie mówcie, że następny co tylko oczekiwał lifta 159, ale 159 postawiona koło zwykłej Giulii wygląda... lepiej.
    Ostatnio edytowane przez anAlfaBeta ; 12-09-2016 o 09:29
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  3. #10243
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    3. Wnętrze: subiektywnie jeszcze ciaśniej niż w 159. W sensie jakoś tak wąsko, łokcie przy sobie.

    Sterowanie wszystkim działa dobrze. Menu infotainment trochę zagmatwane ale szybko można się odnaleźć. Blutut działa bez problemu dwukierunkowo, muzyka gra Klima też działa, chociaż jej nastawy - widoczne na wspólnym wyświetlaczu z nawigacją - trochę oddalone od sterowania (Ale to drobiazg). Sterowanie gałką intuicyjne. Wyświetlacz ma dużą rozdzielczość i jest czytelny, ale ten 6,5" może być pod tym względem już słaby. Można ustawiać różne podziały ekranu z nawigacją lub bez. nawigacja coś tam pokazywała ale nie zwracałem na nią uwagi. Jak dla mnie zegary mało czytelne, zwłaszcza temperatura i poziom paliwa. Na wyświetlaczy 7" dużo na raz się dzieje, bardziej odpowiada mi pomysł ze 159 gdzie błędy i ostrzeżenia wyświetlają się w jednym miejscu po kolei niż porozrzucane po całym wyświetlaczu jak w Giulii. Ostatecznie pewnie też kwestia przyzwyczajenia.
    1. Dziwne, jak dla mnie to ten samochód jest za szeroki - ale ja się poruszam segmentem co najwyżej C, więc pewnie dlatego wydaje mi się duża.
    2. Też mnie to wczoraj zastanawiało, gdzie było wyświetlanie temp. klimatyzacji. Jak dla mnie duży minus - samochód powinien być "analogowy" i wszystko powinno być widać od razu, bez główkowania. Podobnie miałem z wskaźnikami temperatury silnika i poziomu paliwa - dlaczego nie może być zwykłej wskazówki zamiast tych diodek? To była rzecz, która mi się najmniej spodobała w Giulii, po zajęciu miejsca za kierownicą poczułem się jakoś obco i z przeświadczeniem, że bez lektury instrukcji obsługi nie będę umiał obsługiwać tego samochodu.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  4. #10244
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Ad 1 Ja porównuję ze 159 SW więc dla mnie Giulia tak w środku jak i pod względem gabarytów zewnętrznych, wydawała się znacząco mniejsza. to drugie uważam za plus, bo przy parkowaniu czułem się, jakbym się przesiadł własnie do auta segmentu C.
    Ad 2 A niech sobie temp i paliwo będą wyświetlanymi słupkami, ale ponieważ wszystko jest białe, to ja się zastanawiałem co jest skalą a co jest wskazaniem poziomu. Powinno to być bardziej intuicyjne. Wskazówki mają ten minus, że muszą mieć tarczę, więc zajmują dużo miejsca. A taki wskaźnik może być przytulony do obwodu dużego wskaźnika. A jeszcze zapomniałem, ale w czasie jazdy miałem wrażenie, że prędkościomierz i obrotomierz mają zeza rozbieżnego i żaden z nich nie patrzył na mnie wprost tylko jakoś na boki.
    Co do obsługi instrukcji, jednak jest to dla mnie przeskok o 10 lat w technologii. Może gdybym po drodze miał kontakt z modelami Fiata czy z Giuliettą, to te rozwiązania fiatowskie były by mniej "szokujące".
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  5. #10245
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Giulietta jest właśnie taka, że wsiadasz i jedziesz, bez zastanawiania się. Nawet Uconnect obsługuje się bez konieczności czytania instrukcji - może dlatego, że ekran jest dotykowy. Giulia już taka nie jest.

    Poza tym, ja rozumiem, że może być konieczna instrukcja obsługi, żeby ustalić jak obsługiwać telefon czy Wi-Fi, albo inne cuda, ale żeby się trzeba było zastanawiać, jaka jest ustawiona temperatura klimatyzacji? To już jest fakap w ergonomii.

    Co do wskaźników - można mieć taki sam układ i wskazówkę - tylko nie mogę sobie teraz przypomnieć, w jakim samochodzie to widziałem...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  6. #10246
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Bo szału ta dynamika w porównaniu z moim nie robiła - ot ciągnął dobrze, ale doopy nie urwało. Jak dla mnie 2.2 180KM ma sens tylko z automatem, gdzie osiąga 450 Nm a nie w manualu gdzie jest ograniczony do 380 Nm czyli jedzie tak jak starszy 2.0 JTDm.
    No 2,5 sekundy to żadna różnica
    w porównaniu z 2.0 jtd to już 1,5
    Generalnie osiągi są porównywalne do 159 z 3.2 JTS.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  7. #10247
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    145 1.4TS, 156 SW 1.8TS, 159 1.9JTS, GT 1.9JTD, Volvo V40 CC, Fiat 500, Giulia 2.0 200km
    Postów
    87

    Domyślnie

    Interesujące zestawienie ze strony left line. Sprzedaż samochodów segmentu premium midsized w Europie za pierwsze półrocze 2016:




    Premium midsized car segment 2016 H1 2016 H1 2015 H1
    1 Mercedes-Benz C-Class 88.339 90.723 -3%
    2 Audi A4 / S4 / RS4 85.171 65.865 29%
    3 BMW 3-series 76.204 73.565 4%
    4 BMW 4-series 37.161 39.165 -5%
    5 Volvo S60/V60 26.507 26.797 -1%
    6 Audi A5 / S5 / RS5 24.777 25.001 -1%
    7 Jaguar XE 14.084 2.456 473%
    8 DS5 5.903 6.132 -4%
    9 Volkswagen CC 3.793 6.197 -39%
    10 Lexus IS 3.397 4.076 -17%
    11 Alfa Romeo Giulia 1.637 0 New
    12 Infiniti Q50 1.383 1.587 -13%
    13 Lexus RC 1.002 299 235%
    Segment total 369.358 341.863 8%
    Ostatnio edytowane przez integrale ; 12-09-2016 o 10:25 Powód: przesunięta tabelka

  8. #10248
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    No 2,5 sekundy to żadna różnica
    w porównaniu z 2.0 jtd to już 1,5
    Generalnie osiągi są porównywalne do 159 z 3.2 JTS.
    Cyferki czytać to ja umiem, a różnica w czasie względem 2.0 JTDM a 2.2 MT6 wynika pewnie głównie z różnicy w masie pojazdu, ale nadal 2.2 nie ma w tym momencie sensu. Chyba, że zrobią wersję jeszcze mocniejszą z automatem.
    Idź na jazdę próbną i potem mi powiedz, że 2.2 180KM MT6 jedzie jak 159 3.2 V6
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  9. #10249
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Co w tym zestawieniu robi VW i DS?
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #10250
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    W trybie "n" reakcja na gaz słaba, czuć też obniżony moment obrotowy. Wspomaganie zbyt czułe i reakcje na ruch kierownicy zbyt nerwowe (zdecydowanie wymagałoby to przyzwyczajenia). W trybie "d" zdecydowanie lepiej. Reakcja na gaz prawidłowa, wspomaganie zdecydowanie lepsze (zbliżone do 159) i reakcje na kierownice mniej nerwowe. Ja bym zmienił "n" na "c" jak city albo "a" jak anemiczny. A "d" zmieniłbym na "n" jak normalny.
    A widziałeś może, czy jest coś a'la individual? Że samemu wybieramy tryb pracy poszczególnych elementów? Np. Reakcja na gaz/hamulec 'n', ale już wspomaganie na 'd'?

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Auto ma w standardzie system start/stop ale na szczęście można go wyłączyć dedykowanym guziczkiem - super sprawa gasić i odpalać takiego dizla co 20m w korku.
    Minus pewnie jak to w każdym aucie z S&S, że przy każdym odpaleniu auta trzeba to ręcznie wyłączyć (nie zapamiętuje ostatniego ustawienia)?

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    3. Wnętrze: subiektywnie jeszcze ciaśniej niż w 159. W sensie jakoś tak wąsko, łokcie przy sobie.
    Mnie akurat bardziej to odpowiada (podobnie było w 3er E90), auto typowo pod kierowcę, wszystko pod ręką, blisko.
    Pozdro,
    Bartas

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory