Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 38

Temat: 2.4 JTDm - podczas jazdy zapalił się 'Check engine' i silnik zgasł

  1. #21
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał squadracorse Zobacz post
    Podejrzewam że ten regulator ciśnienia paliwa bedzie do wymiany
    Aby mieć pewność sprawności regulatora,sprawdż komp. w czasie jazdy pod różnym obciążeniem silnika ciś. paliwa - żądane i aktualne, powinny się pokrywać. Przy rozbieżnościach(regulator) (+,-)100 - 150bar wywali błąd i unieruchomi silnik

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar squadracorse
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl / Poznań
    Auto
    JEST: MiTO1.4 95KM, 156GTA, JEEP COMMANDER. BYŁA: 156 1.9jtd, 159 2.4JTDM , 159 2.4Ti. 159 1.9jts
    Postów
    613

    Domyślnie

    Witam. Po konsultacji mailowej z Tomkiem KRK,mój mechanik usunął klapy wirowe z kolektora, egr miałem juz wcześniej zaślepiony.Teraz cieszę się kiedy odpalam auto i nie trzęsie i nie dymi poprostu wspaniałe uczucie kiedy alfa jest ogarnięta. Dodam, że kolektor po rozebraniu był przyzwoity, wglądało na to ,że poprzedni własciciel coś majstrował. Klapy wirowe otwierały się i zamykały prawidłowo jednak i tak je wywaliłem. Dodatkowo do wymiany poszedl oring który znajduje sie na rurze wchodzącej w przepustnice była tam nieszczelność układu, wyczyszczony został również czujnik ten co wchodzi w kolektor, był od sadzy. Kiedy gwałtowniej przyspieszałem zapalał sie check engine autko nie traciło mocy a kontrolka sama gasła po kilku odpaleniach. Sprawdzalismy przewody od DPF (tak jak zalecali koledzy z forum) i okazały sie nie naruszone. Sądzę , że za check engine odpowiadała nieszczelność układu dolotowego bądź zasyfiony czujnik.Mam nadzieję, że mój post pomoże osobom borykającym się z podobnymi problemami. Mogę też polecic mojego mechanika dla osób z Poznania i okolicy ,którzy szukają dobrego i sumiennego fachowca dla swoich belli. Chłopak robi dobrą robotę i nie jest drogi. Dziękuję raz jeszcze wszystkim za cenne wskazówki w szczególności Tomkowi krk. Pozdrawiam

  3. #23
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar health
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    INOWROCŁAW
    Auto
    AR 159 SW 2.0 JTDM 170KM
    Postów
    16

    Domyślnie

    Witam od miesiąca jestem w posiadaniu AR 159 z silnikiem 2.0 170KM. w miniony weekend na autostradzie przy predkosci okolo 160 zapalił sie check i auto zgasło , odpaliło dopiero po rozłaczeniu prądu z akumulatora ale wiadomo kontrolka silnika nie zgasła , silnik gasł co kilka kilkanascie kilometrów nastepnego dnia u mechanik podłaczył komputer wykazało brak masy na magistrali , podejrzenie padło na jeden z czujników lub regulator , ale nie był wstanie dokładnie tego sprecyzować więc kazał mi jezdzić aż zgaśnie silnik i wtedy podałczyć kompa , jezdziłem 2godz. silnik nie zgasł , następnego dnia przejechałem 300km z max predkoscią do 110 ze ze względu na dzieci i nic sie nie stało . na dzień dzisiejszy bład jest skasowany . Jest ktos kto może mi to wytłumaczyć co się stało ? Pozdrawiam ..

  4. #24
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar health
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    INOWROCŁAW
    Auto
    AR 159 SW 2.0 JTDM 170KM
    Postów
    16

    Domyślnie

    Nikt nic nie podpowie ?

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar squadracorse
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl / Poznań
    Auto
    JEST: MiTO1.4 95KM, 156GTA, JEEP COMMANDER. BYŁA: 156 1.9jtd, 159 2.4JTDM , 159 2.4Ti. 159 1.9jts
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał health Zobacz post
    Nikt nic nie podpowie ?
    Jeżeli komp pokazał ewentualną przyczynę należy tam zacząć szukać.Nikt z fusów nie wywróży co poszło nie tak, że silnik gasł.
    ,,w życiu pokochalem kobietę i alfe, ujmują za serce i potrafią zrujnować domowy budżet"[/COLOR]



  6. #26
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał health Zobacz post
    Nikt nic nie podpowie ?
    Podaj kod błędu.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #27
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar health
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    INOWROCŁAW
    Auto
    AR 159 SW 2.0 JTDM 170KM
    Postów
    16

    Domyślnie

    Auto było podłączane u najbliższego poleconego mechanika koło Opoczna i on powiedział mi że to moze być ktoryś z czujników lub regulator , kodu mi niestety nie podał , po tym wszystkim dolałem uszlachetniacza i na razie nic się nie dzieje , ale nie chce mi się wierzyć że to by rozwiązało sprawę , będę musiał się zaopatrzyć w prywatną diagnostykę i wozić ze sobą , mam vag4.9 i przewód który mi słóżył do Audi a4 nie wiem czy do AR bedzie pasował zjadę do domu to sprawdzę czy połączę się .
    Dziękuję za zainteresowanie ... pozdrawiam

  8. #28
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Do połączenia się z autem potrzebujesz interfejs KKL lub ELM. VAG-iem niestety nie obsłużysz sterownika, ściągnij sobie darmową wersję ze strony multiecuscan.net.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #29
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar health
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    INOWROCŁAW
    Auto
    AR 159 SW 2.0 JTDM 170KM
    Postów
    16

    Domyślnie

    Dziękuję , zawsze były silniki benzynowe teraz pierwszy diesel i ręce opadają ..

  10. #30
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar health
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    INOWROCŁAW
    Auto
    AR 159 SW 2.0 JTDM 170KM
    Postów
    16

    Domyślnie

    Witam , jakiś czas był spokój aż tu nagle znowu auto zgasło , po podłaczeniu pod komp. pokazał sie błąd - P0190 wyczytałem że jest to czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej . Skasowałem błąd dojechałem jeszcze do domu około 150km i jak narazie jest ok . Mimo to chciałbym być pewny że więcej to się nie powtórzy , co mam zrobić ? dodam że podczas gwałtownego przyśpieszania nieraz silnik na chwilkę przerwie pracę jest to może max sekunda .

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Telepiący się silnik i check engine
    Utworzone przez milleniusz w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 23-11-2019, 20:28
  2. Silnik zgasł w czasie jazdy...156 SW 2002r
    Utworzone przez 19Gumis20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-07-2015, 17:50
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-12-2014, 11:54
  4. Alfa 156 zapalił się check i silnik zgasł
    Utworzone przez mirek629 w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 11-10-2013, 13:30
  5. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 19-10-2010, 05:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory