Strona 5 z 31 PierwszyPierwszy 123456789101112131415 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 303

Temat: Pękające głowice w 2.4 JTDM

  1. #41
    Użytkownik Ogier Avatar ziomal73
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Vanuatu
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
    Postów
    191

    Domyślnie

    Cytat Napisał slawek986 Zobacz post
    Koledzy porównywałem dwie identyczne głowice od 159 2.4 JTDm oraz z tą którą zdobyłem od 156 2.4 JTD 175KM i są identyczne!!!!! Różnią się tylko nabitym nr fabrycznym i trzonkami zaworów (w 156 są trzonki grubsze i dlatego trzeba przełożyć koniki z 156) Oczywiście można pozostawić swoje zawory z cieńszymi trzonkami zaworów ale trzeba wtedy zlecić obróbkę głowicy i wymienić prowadnice zaworowe i też będzie git.
    Ale po co sobie dokładać roboty???
    Ja niestety miałem takiego pecha i ktoś ta głowicę aż tak zmaltretował. Więc różnica jest między moją a między nówką znaczna. że mi to aż tak długo działało to sam się dziwię. Ale właśnie podejrzenia spadały na korekty bo nie trzymały i się rozjeżdżały to na wtryskiwacze, to na dwumas a ja już wiem co było tego główną przyczyną.
    Życzę aby nikt nie musiał naprawiać głowicy bo to koszt a zachodu też trochę.
    Pozdrawiam
    przy jakim przebiegu to Cię dopadło?

  2. #42
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    140tyś km chyba???

  3. #43
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    Cytat Napisał slawek986 Zobacz post
    Witam ponownie.
    Mimo, że temat umarł, to mnóstwo osób do mnie pisze na priv w sprawie tych głowic. Oczywiście że zawsze pomogę. Mogę porozmawiać i powiedzieć to czy owo. Jak ktoś pisze już do mnie, to proszę podać swój numer telefonu to oddzwonię i powiem co i jak.

    PS
    A już kilka osób jeździ swoimi Alfami bez problemów z głowicami.
    Temat nie umarł, sporo osób pyta o głowice regenerowane fabrycznie. Ja póki co należe do szczęśliwców, 220 000 km i bezproblemowo

  4. #44
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    A ja już sporej liczbie poleciłem swój sposób i nie narzekają a śmigają swoimi bellami za dużo tańsza naprawę niż zakup regenerowanej fabrycznie za 4700zł.
    Oczywiście nikogo i do niczego nie zmuszam. Jeśli ktoś chce zakładać nówkę po regeneracji, to śmiało
    Widze po tych osobach że koszty robią swoje. A że dosyć często padają, to też widzę.

  5. #45
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    moze alfa
    Postów
    5

    Domyślnie

    post do usunięcia...nabijam tylko posty żeby móc linka wkleić...

  6. #46
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Dzisiaj przeprowadziłem rozmowę z młodym ale bardzo obiecującym tunerem. Jego zdaniem głowice pękają nie przez fakt samego istnienia DPF , ale przez nieprawidłowości przy jego obsłudze. Głowica jest obliczona na wytrzymanie wysokiej temperatury, ale nie wytrzyma częstego przerywania procedury czyli dość szybkiej zmiany temperatury w dół. Coś w tym jest.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  7. #47
    Użytkownik Świeżak Avatar mroku
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 Berlina 2.4jtd
    Postów
    134

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Dzisiaj przeprowadziłem rozmowę z młodym ale bardzo obiecującym tunerem. Jego zdaniem głowice pękają nie przez fakt samego istnienia DPF , ale przez nieprawidłowości przy jego obsłudze. Głowica jest obliczona na wytrzymanie wysokiej temperatury, ale nie wytrzyma częstego przerywania procedury czyli dość szybkiej zmiany temperatury w dół. Coś w tym jest.
    Raczej nieprawda. Głowica jak i blok raczej ma sporą pojemność cieplną więc szybkie chłodzenie takiej masy żelastwa raczej nie wchodzi w grę. Moim skromnym inżynierskim zdaniem, głowicy najbardziej szkodzi właśnie wypalanie DPFa gdzie EGT jest bardzo wysokie. Wystarczy pomyśleć jak wysokie EGT mysi być na wyjściu z cylindra żeby na filtrze DPF (do którego jest z 1,5m rury i turbo po drodze) uzyskać 500-600 stopni. Szkodzić jej może podobnie butowanie silnika w zimie zaraz po odpaleniu, kiedy to w kanale wydechowym mamy kilkaset stopni a płyn chłodniczy ma ujemną temperaturę. Powoduje to znaczne naprężenia w materiale (głowica nie rozszerza się równomiernie), które po kilkuset takich cyklach na drodze prawdopodobnie zmęczenia materiału powoduje pęknięcie. Temperatura załączania wiatraków, często tutaj postulowana jako winowajca, też nie wydaje mi się prawdopodobna. Różnica kilku stopni jeśli chodzi o naprężenia w aluminium jest pomijalnie mała. Co więcej, wyższa temperatura płynu powinna raczej działać na korzyść, zmniejszając różnicę temperatur pomiędzy spalinami a płynem chłodniczym. To nie temperatura sama w sobie zabija głowicę a naprężenia wynikające z nierównomiernego nagrzewania. Użytkownicy 2.4, nie butować na zimnym, wywalić DPFa i będzie dobrze
    Ostatnio edytowane przez mroku ; 24-09-2016 o 19:43

  8. #48
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Butowanie na zimnym najszybciej zabija szpilki przy kolektorze wydechowym.
    Nie wiem, nie znam się....jako skromny magister ufam inżynierom Fiata, że widzieli co budują.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  9. #49
    Miss Alfaholicy 2011 Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar heliksa
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 33 1,7 IE 1994r
    Postów
    20

    Domyślnie

    Dokładnie tak, przekładka głowicy ze innego modelu Alfy/Lancii to chyba najsensowniejsze rozwiązanie. Dzięki Sławku za pomoc z głowicą w mojej 159.
    Ostatnio edytowane przez heliksa ; 03-11-2016 o 16:48

  10. #50
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Proszę bardzo i cieszyć się z jazdy

Podobne wątki

  1. [159] Pękające głowice 2,4
    Utworzone przez elelmo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-12-2015, 23:21
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 07:42
  3. Pękające przewody hamulcowe
    Utworzone przez blandor w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 31-10-2011, 18:51
  4. [146] pękające przewody paliwa
    Utworzone przez niania82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-04-2010, 09:34
  5. Pękające węże układu turbodoładowania
    Utworzone przez Ołówek1977 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-09-2009, 21:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory