
Napisał
Roman35
Przecież to tylko potwierdza o czym cały czas piszę.
"Duża różnica momentu obrotowego zasadniczo wpływa na styl jazdy. Najlepsze są silniki z płaskim przebiegiem momentu obrotowego – w przypadku zmniejszenia prędkości, skutkującej zmniejszeniem prędkości obrotowej silnika nie ma potrzeby redukować biegu, gdyż moment będzie taki sam. Wszak to moment obrotowy jest siłą trafiającą na koła. Wobec tego nie zastanawiałeś się dlaczego samochód z płaskim przebiegiem lepiej przyśpiesza na górze mimo, że wg. tego, co mówię powinien jednakowo przyśpieszać w pełnym zakresie prędkości obrotowej? Różnica pochodzi z przełożeń skrzyni biegów. Przyśpieszając na 5 biegu z 2000 rpm na koła trafia znacznie mniejszy moment niż na 3 biegu przy 5000 rpm mimo jednakowego momentu obrotowego z silnika. Przełożenie niższego biegu jest większe, co pozwala uzyskać większy moment obrotowy na kołach."