Strona 7 z 13 PierwszyPierwszy 12345678910111213 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 126

Temat: Bubel Story

  1. #61
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    q.....
    No i co tu jest przyczyną, a co skutkiem? Przecież moment obrotowy się nie zmienił, a osiągi się zmieniły. Więc osiągi są też zalezne od obrotów silnika, przy których silnik osiąga jakąś wartość momentu obrotowego. Nie możesz więc powiedzieć, że osiągi silnika sa zależne wyłącznie od momentu obrotowego. Nie są też zależne wyłącznie od obrotów.
    Zwiększając same obroty przy tym samym momencie poprawiasz przyspieszenie
    Zwiększając moment przy tych samych obrotach poprawiasz przyspieszenie
    Osiągi są zależne od wypadkowej tych dwóch parametrów, czyli od MOCY.

    To jest dokładnie to samo, co z nateżeniem i napięciem prądu. Ogromne napięcie przy niskim natężeniu = niskie napięcie przy ogromnym natężeniu.
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 30-09-2016 o 10:48
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  2. #62
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Przyspieszenie jest zależne od momentu obrotowego (pomijając straty i inne czynniki). Koniec, kropka.
    Mam zadzwonić do profesora od fizyki i nagrać rozmowę? Dawno z nim nie rozmawiałem, ale powinien mnie pamiętać, bo zawsze zdawałem fizykę w terminie zerowym.

  3. #63
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    Przyspieszenie jest zależne od momentu obrotowego (pomijając straty i inne czynniki). Koniec, kropka.
    Mam zadzwonić do profesora od fizyki i nagrać rozmowę? Dawno z nim nie rozmawiałem, ale powinien mnie pamiętać, bo zawsze zdawałem fizykę w terminie zerowym.
    Oczywiście, że zależy od momentu obrotowego To teraz zagadka.

    Masz samochód, w którym silnik ma stały moment obrotowy, niezależnie od obrotów.
    Pytanie - czy samochód będzie przyspieszał jednostajnie, niezaleznie od obrotów silnika?


    Poza tym tutaj masz do bardzo dokładnie wytłumaczone.
    http://www.michna.me/moc-z-obrotow-czy-z-momentu/
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  4. #64
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Przecież to tylko potwierdza o czym cały czas piszę.

    "Duża różnica momentu obrotowego zasadniczo wpływa na styl jazdy. Najlepsze są silniki z płaskim przebiegiem momentu obrotowego – w przypadku zmniejszenia prędkości, skutkującej zmniejszeniem prędkości obrotowej silnika nie ma potrzeby redukować biegu, gdyż moment będzie taki sam. Wszak to moment obrotowy jest siłą trafiającą na koła. Wobec tego nie zastanawiałeś się dlaczego samochód z płaskim przebiegiem lepiej przyśpiesza na górze mimo, że wg. tego, co mówię powinien jednakowo przyśpieszać w pełnym zakresie prędkości obrotowej? Różnica pochodzi z przełożeń skrzyni biegów. Przyśpieszając na 5 biegu z 2000 rpm na koła trafia znacznie mniejszy moment niż na 3 biegu przy 5000 rpm mimo jednakowego momentu obrotowego z silnika. Przełożenie niższego biegu jest większe, co pozwala uzyskać większy moment obrotowy na kołach."


    A wracając po raz wtóry do tematu, dzwoniła do mnie jakaś spanikowana kobieta z Włoch, że szef wszystkich szefów się dowiedział o artykule.

  5. #65
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    Przecież to tylko potwierdza o czym cały czas piszę.

    "Duża różnica momentu obrotowego zasadniczo wpływa na styl jazdy. Najlepsze są silniki z płaskim przebiegiem momentu obrotowego – w przypadku zmniejszenia prędkości, skutkującej zmniejszeniem prędkości obrotowej silnika nie ma potrzeby redukować biegu, gdyż moment będzie taki sam. Wszak to moment obrotowy jest siłą trafiającą na koła. Wobec tego nie zastanawiałeś się dlaczego samochód z płaskim przebiegiem lepiej przyśpiesza na górze mimo, że wg. tego, co mówię powinien jednakowo przyśpieszać w pełnym zakresie prędkości obrotowej? Różnica pochodzi z przełożeń skrzyni biegów. Przyśpieszając na 5 biegu z 2000 rpm na koła trafia znacznie mniejszy moment niż na 3 biegu przy 5000 rpm mimo jednakowego momentu obrotowego z silnika. Przełożenie niższego biegu jest większe, co pozwala uzyskać większy moment obrotowy na kołach."
    Wykłócasz się o moment obrotowy na silniku, podczas gdy moment obrotowy na kołach to zupełnie co innego
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  6. #66
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Czyżby?
    http://www.forum.alfaholicy.org/mito...ml#post1878008

    Ale już zakładając to samo przełożenie, można przyjąć, że to to samo.
    Więc na tym samym przełożeniu z momentu wynika wielkość przyspieszenia, a od tego się zaczęła dyskusja.

  7. #67
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    Czyżby?
    http://www.forum.alfaholicy.org/mito...ml#post1878008

    Ale już zakładając to samo przełożenie, można przyjąć, że to to samo.
    Więc na tym samym przełożeniu z momentu wynika wielkość przyspieszenia, a od tego się zaczęła dyskusja.
    Zależy od mocy silnika Odpowiedz na najprostsze pytanie - czy samochód przyspiesza najlepiej w punkcie, gdzie ma maksymalną moc, czy maksymalny moment?
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  8. #68
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Na tym samym przełożeniu?

  9. #69
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    Na tym samym przełożeniu?
    Oczywiście, że na tym samym przełożeniu.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  10. #70
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Moment, chyba to oczywiste?

Podobne wątki

  1. wahacze przednie górne - neverending story
    Utworzone przez ant w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 03-07-2013, 22:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory