Strona 9 z 13 PierwszyPierwszy 12345678910111213 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 126

Temat: Bubel Story

  1. #81
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    W temacie, to upewnij się jeszcze według jakiej normy jest podawana moc w katalogu a według jakiej normy mierzyłeś na hamowni.

    Jest co najmniej kilka norm, z których ja kojarzę :
    ECE cośtam
    Din w dwóch opcjach
    Iso w kilku opcjach

    Różnią się warunkami przeprowadzenia pomiaru (temperatura, ciśnienie, ale też na przykład moc nawiewu - nawiew symuluje warunki drogowe) + metodologią pomiaru i potrafią się czasami mocno róznic.

    Zwykle mierzy się według któregoś z DIN i zgadza się to mniej więcej z parametrami fabrycznymi. Ja u siebie miałem 100% fabryki na pomiarze.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  2. #82
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post

    A wracając do tematu, taka ciekawostka:
    http://moto.wp.pl/kat,1035805,title,...?ticaid=117d22
    Skoro już jesteśmy przy pozwach
    http://m.onet.pl/moto/aktualnosci,ksl343
    Jakby się zebrać większą grupą to myślę że fca kwestie wadliwych wiązek przestał by mieć tak głęboko gdzieś jak dotychczas

  3. #83
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    W Europie przyjęły się DIN i ECE. które różnią się chyba tylko temperaturą i ciśnieniem referencyjnym, więc różnica jest pomijalna. W DIN wychodzi więcej, więc jeśli hamownia zmierzy w DIN 161 KM, to w ECE będzie to dajmy na to 159 KM. Więc jeśli podają w ECE, tym gorzej dla nich.
    Ale nie każcie mi tego udowadniać, tym razem matematycznie.

  4. #84
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    DIN to z reguły normy niemieckie, tak jak PN są nasze, ECE to chyba europejskie. Najlepiej zapytaj dealera, oczywiscie innego, zeby nie powiazali tego z Twoim przypadkiem
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  5. #85
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Spoko, przecież wiem. Nie takie rzeczy się robiło.
    Przed chwilą np. zdobyłem w banalny sposób numer komórkowy do pana Bogusława, choć nigdzie go nie podaje .... nic więcej nie powiem.
    Czasem głupota ludzka mnie przeraża.
    Ostatnio edytowane przez Roman35 ; 30-09-2016 o 22:33

  6. #86
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    zDolny Śląsk
    Auto
    Mito 135 MA TCT było, Giulietta 170 MA TCT_była, Stelvio 200KM, Ducato 3,0 160 AT był, Corsa 130
    Postów
    222

    Domyślnie

    ""[QUOTE=Tomtrz;1878352]a to przypadkiem nie kontrola trakcji hamuje? Nie dziwne, że nie przyspiesza tak szybko, skoro zrywa przyczepność na wyższych obrotach Może by coś z trakcją? Po prostu wsiądź w swoją giuliettę i sprawdź Tylko nie dupohamowania a zegary, bo ten kop, który odczuwasz to jest po prostu szybka zmiana przyspieszenia. Bardziej odczuwasz zmianę przyspieszenia z zera do x niż z x do 1.5x.

    Edit.
    Dobra zapędziłem się z tym samym przełożeniem, coś mnie się pokręciło Końcówka dnia w pracy. Nie zmienia to faktu, że moc jest wypadkową obr i momentu i to ona ma ostatecznie wpływ na osiągi.

    Oczywiście główną rolę gra tu przełożenie. Jadąc na jednym biegu wiadomo, że przy 2800 obr prędkość jest dużo niższa, niż przy 4200, ale gdyby wyrównać prędkość przełożeniem, to niższy moment obrotowy na silniku zmieniłby się w wyższy moment obrotowy na kołach. Tak więc to punkt, w którym silnik wyciąga maksymalna moc jest tym, w którym osiąga najwyższe przyspieszenie. To, jak to się odnosi do osiągów auta jest kwestią przełożeń. 400nm@2000rpm daje taki sam moment obrotowy na kołach, co 200nm@4000rpm przy takiej samej prędkości samochodu, ale przy 2xmniejszym przełożeniu. 200 koni to 200 koni, dzięki przełożeniu można uzyskać dowolne wartości Nm na kołach.""



    No i właśnie o to chodzi. Na silniku liczy sie moc czyli ilość pracy w jednostce czasu . Moc zalezy od momentu i prędkości obrotowej silnika. Dla naszych rozważań liczy sie tylko moc silnika co wynika z wzoru P= W/t. Na kołach liczy sie przede wszystkim moment obrotowy bo to on stanowi czy pojazd ruszy i pokona opory a wynika to z wzoru F=ma. Wzory należałoby odpowiednio rozwinąć , objaśnić i przekształcić ale do tego to forum nie słuzy. Aby moment był własciwy to dba o to przekładnia (dotyczy silnika spalinowego). To jest proste i dyskusja dalsza nie ma sensu.
    Ostatnio edytowane przez ignacy ; 01-10-2016 o 19:04 Powód: złe oznaczenie cytatu

  7. #87
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Cały czas będę twierdził, że przyspieszenie nie może zależeć od mocy, bo jest to niezgodne z fizyką.
    Zależy od momentu na kołach i masy samochodu, ewentualnie od momentu silnika, przełożenia i masy samochodu.
    Jeżeli ktoś udowodni coś innego, to zasługuje na nagrodę Nobla.

  8. #88
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Giulietta
    Postów
    37

    Domyślnie

    A Moment na kołach zależy od mocy silnika. Masz silnik o dużej mocy a generujący mały moment, np taką typową hondowską wysokoobrotową benzynę, to redukujesz to odpowiednim przełożeniem skrzyni biegów i masz duży moment na kołach. Czyli lepsze przyspieszenie dzięki wysokiej mocy silnika.

    EDIT.
    No chyba , że chodziło Ci o wypowiedź Ignacego, o tym że na tym samym przełożeniu nie zależy od momentu tylko od mocy, to się zgadzam. Na danym biegu przyspieszenie zależy od osiąganego momentu w danym zakresie obrotów.
    Ostatnio edytowane przez piter32 ; 01-10-2016 o 21:58

  9. #89
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    Cały czas będę twierdził, że przyspieszenie nie może zależeć od mocy, bo jest to niezgodne z fizyką.
    Zależy od momentu na kołach i masy samochodu, ewentualnie od momentu silnika, przełożenia i masy samochodu.
    Jeżeli ktoś udowodni coś innego, to zasługuje na nagrodę Nobla.
    No to tak:

    Na przykładzie Twojej Giulietty

    masz:
    250nm@2250 obr = ~80 KM
    170km@5500 obr = ~217 NM

    Załóżmy, że w pierwszym przykładzie masz przełożenie 1:1

    250nm@2250 obr = na kołach 250NM

    Dla drugiego przykładu dobieramy przełożenie, żeby uzyskać taką samą prędkość na kołach, czyli 1:2
    170km@5500 obr = ~217 NM * 2 = 434NM na kołach
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  10. #90
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652
    Ostatnio edytowane przez Roman35 ; 02-10-2016 o 10:36

Podobne wątki

  1. wahacze przednie górne - neverending story
    Utworzone przez ant w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 03-07-2013, 22:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory