Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Tłuste, małe, czarne kropeczki na ściankach zbiorniczka płynu chłodniczego w JTD

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Osek
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTD 16V 140KM
    Postów
    36

    Domyślnie Tłuste, małe, czarne kropeczki na ściankach zbiorniczka płynu chłodniczego w JTD

    Zakładam nowy wątek ze względu na anomalie z płynem chłodniczym, których opisu nigdzie nie mogę znaleźć.

    Problem zaczął się 3-4 miesiące temu. Opiszę chronologicznie w skrócie.

    Po zakupie auta 2 lata temu profilaktycznie przepłukałem układ chłodzenia i wymieniłem płyn na Preston. Przed i po wszystko było ok. Płyn na stałym poziomie.
    Po ok 35tys km w czerwcu przy szybkiej jeździe trasą 50km (ok 140-160km/h) na łuku sygnał o niskim stanie płynu. Poziom spadł poniżej minimum. Uzupełniłem i w ciągu kilku dni dalej spadał. Płyn czysty, olej, kolor spalin w normie. Mechanik znalazł wyciek pod pompą wody, ale potem stwierdził, że jakaś śruba pod pompą miała luz i to prawdopodobnie była przyczyna wycieku. Po tygodniu jazdy poziom znowu minimalnie obniżył się, ale potem miałem wrażenie, że przez kolejny tydzień jest ok. Przy kolejnych oględzinach mechanik posprawdzał jeszcze przewody i układ i nic nie znalazł. Po odebraniu auta na drugi dzień patrzę a w zbiorniczku mleko. Płyn oryginalnie był zielonkawy, a tu jakby rozcieńczone mleko z wodą. Jednolita biała ciecz, nietłusta, bez osadu, także po ostygnięciu, jedynie wytrącała się na powierzchni niewielka biała pianka(nietłusta). Tu zagadka, bo mechanik zarzekał się, że dolał tylko minimalnie wody, a konsystencja nijak nie pasowała do żadnych objawów uszkodzenia uszczelki, czy głowicy. ALe nic to. Zagadka nie rozwiązana. Jeździłem z takim płynem 3tygodnie (ok 1,5-2tys. km) i płyn nie ubywał. Temp., olej i spaliny cały czas w normie. W lipcu porządnie przepłukałem układ i zalałem nowym płynem Preston. Przez kolejny miesiąc wszystko z płynem ok. W sierpniu auto zaczęło gwizdać i kopcić. Po paru dniach takiej jazdy wymieniłem nieszczelny wąż dolotu, a w zbiorniczku zauważyłem wówczas malutkie, czarne, tłuste kropeczki na ściankach zbiorniczka wyrównawczego. W dotyku konsystencją przypominają tłustą sadzę. Płyn klarowny, bez zmiany koloru, nie tłusty, jak nowy. Jeździłem tak do teraz. Osadu jakby nie przybywało. Poziom ok. A kilka dni temu na łuku szybkiej trasy znowu komunikat o niskim poziomie płynu. Poziom nieco ponad minimum. Dolałem i po trzech dniach jest ok.

    Może macie jakieś sugestie co może być prawdopodobnie nie tak. Bo mechanik (od Alf) nie bardzo ma pomysł.
    Skąd te kropeczki czarne w zbiorniczku? Może nieszczelny wąż dolotu i złe spaliny w połączeniu z nieszczelnościami przy głowicy?
    Czy oprócz wersji, że jednolite nietłuste mleko w zbiorniczku powstało po dolaniu czegoś przez pomyłkę mogą być inne przyczyny takiej zmiany?

    Z góry dzięki za sugestie.
    PS.
    czy biały, nietłusty płyn może być objawem przedmuchów spalin przy głowicy?
    Ostatnio edytowane przez Osek ; 02-10-2016 o 23:16

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    U mnie powoli ubywa ale to prawdopodobnie przez wymiennik ciepła EGR ? czy jakoś tak kiedyś mi ktoś odpisał na moje pytanie jak znalazłem w zaślepionym EGRze wodę/płyn (może to coś nakieruje). Robiliście test na obecność CO2 w płynie ?

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    ciekawy ,,specjalista od Alf''. Ile masz nalatane?? na moje to czas na zrobienie uszczelki pod głowicą. Wszytko co trafia do obiegu płynu sugeruję na nieszczelność układu, albo walą spaliny olej, albo na odwrót płyn idzie na tłoki.
    zobacz jeszcze czy nie puchną przewody wodne na gorącym, bo jak będą twarde to uszczeleczka do wyminay na 100%

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar LuKe93
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4 300Km/600Nm
    Postów
    298

    Domyślnie

    Zastanawia mnie tylko, że piszesz o tym, że 2 razy wypluło komunikat o niskim poziomie płynu chłodniczego w momencie kiedy pokonujesz łuk.. może w tym momencie płynu gdzieś ubywa..? Ogólnie dziwna sprawa, kup na allegro tester CO2 i sprawdź czy w układzie chłodzenia nie ma spalin.. to pomoże wyeliminować ew uszczelkę pod głowicą

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał lufa Zobacz post
    na moje to czas na zrobienie uszczelki pod głowicą. Wszytko co trafia do obiegu płynu sugeruję na nieszczelność układu, albo walą spaliny olej,
    dokładnie, dobrze to nie wygląda...

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Osek
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTD 16V 140KM
    Postów
    36

    Domyślnie

    dzięki za sugestie. Przebieg auta to niby 230tys.km, ale to nic pewnego. Pierwsze co zrobię, to sprawdzę spaliny w układzie chłodzenia. A do Was pytanko. Jeśli okaże się, że spaliny przedostają się do układu chłodzenia, to czy oprócz uszkodzenia uszczelki lub samej głowicy, może być jeszcze inna przyczyna takiej nieszczelności jak np w przypadku przedostawania się oleju poprzez chłodnicę oleju?

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Wymiennik EGR

    Wysłane z mojego SM-A500FU
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Cytat Napisał Osek Zobacz post
    przedostawania się oleju poprzez chłodnicę oleju?
    W tym silniku nie.
    Byla 156 2,0 TS,
    była 156 2,4 20V
    była 156 1,9 16V
    jest 159 1,9 16V
    była giulietta 2,0 IMOLA
    jest giulia 2,0

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    QJawyY
    Auto
    Giulietta 2.0 ~200KM 440Nm 2010r
    Postów
    513

    Domyślnie

    u mnie pojawiło się brązowe masełko na ściankach zbiorniczka...Niestety uszczelka głowicy poci się pod kolektorem wydechowym- widać dopiero z kanału...Nie kopci na biało, nie bąbluje więc test spalin u mnie by nie wyszedł...Chyba...Układ wypłukałem ale i tak trzeba się tym zająć. Wychodzi na to że kanał olejowy przebija do chłodzącego, a więc początek końca uszczelki...Za tydzień auto wstawiam na planowanie i przy okazji spa gniazd, wymiana uszczelniaczy, ewentualnie prowadnic, luzy zaworowe. Szczęście w nieszczęściu, że rozrząd zdążyłem we wrześniu kupić i jeszcze nie założony więc koszta mi się w czasie nieco rozłożyły ...
    Ostatnio edytowane przez gramian ; 10-10-2016 o 12:34

Podobne wątki

  1. [159] Korek zbiorniczka płynu chłodniczego
    Utworzone przez mpiotrek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-11-2019, 17:43
  2. [Brera] Wysoki stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.
    Utworzone przez zuch10 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 20:49
  3. [156] Wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka
    Utworzone przez binio_vfr w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-09-2013, 20:49
  4. [145] Wyciek płynu ze zbiorniczka wspomagania
    Utworzone przez AlfaRosso w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-03-2012, 19:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory