Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: [GTV6] Zupełnie nowy, inny, lepszy wał...

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciek_czer Zobacz post
    Super! Tylko mam jedną wątpliwość, całe życie słyszałem i czytałem, że na wale muszą być zawsze dwa przeguby krzyżakowe, gdyż przenoszą moment nie równo, nie znam się na konstrukcji wałów, ale wszędzie tak pisali i wszystkie wały które widziałem zawsze miały po dwa krzyżaki.
    Ale z tego co można wyczytać we fragmencie przez Ciebie wklejonym, stosowanie dwóch przegubów jest metodą na pulsowanie prędkości w układach, gdzie kąt pomiędzy osiami wałów jest spory. W przypadku gdy samochód ma być przygotowany na tor i zawieszenie jakoś specjalnie wychylać się nie będzie, myślę że nie ma to większego znaczenia czy będzie ów przegub jeden, czy dwa.
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Nie upieram sie przy tym, mam tylko wątpliwość, zresztą zaczekajmy na ocenę z eksploatacji.

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    złom
    Postów
    723

    Domyślnie

    Fizyka teoretyczna już wre, a więc zatem...
    Ok ale co z drganiami skrętnymi? Elementy podatne są także ważne, mogą Ci się luzować śruby, poza tym wałek mocno wtedy pracuje. A jaki materiał wykorzystałeś? Czy przeliczałeś w ogóle ten wałek? Ale skoro to na wyścigi to pewnie tak.
    Mam nadzieję że nie pęknie...
    Nie bardzo rozumiem co masz na myśli. O wał napędowy czy o wałek wyrównoważający? tego drugiego w v6 nie ma. Dlatego zostaje tarcza z tłumikiem drgań. Nic nie ma prawa pęknąć, przecież nie spawałem tego wału elektrodą w garażu. Wszysto robione w firmie która specjalizuje się we wszystkim "dookoła" wałów napędowych.

    Super! Tylko mam jedną wątpliwość, całe życie słyszałem i czytałem, że na wale muszą być zawsze dwa przeguby krzyżakowe, gdyż przenoszą moment nie równo, nie znam się na konstrukcji wałów, ale wszędzie tak pisali i wszystkie wały które widziałem zawsze miały po dwa krzyżaki.
    To mniej więcej brzmi tak jak "zawsze słyszałem, że silniki w autach osobowych muszą być 4 cylindrowe". Wszystko zależy od konstrukcji wału, i całego układu napędowego. Seryjnie w każdym transaxle alfy wał jest na 3 przegubach - elastycznych, więc trudno żebym przerabiał na 2 przegubowy (jednoczęściowy). Można oczywiście z carbonu, ale to wywrotka pieniędzy, nie mówiąc o koniecznej przeróbce mechanizmu zmiany biegów. Ze stali musiałby mieć taką średnicę, że pewnie nie wszedłby do tunelu, z alu jeszcze gorzej. U mnie na końcach gdzie najbardziej dostają w kość donuty, są właśnie przeguby homokinetyczne. Raz, że w przeciwieństwie do krzyżakowych, nie występują tu pulsacje, bo część napędzająca i napędzana obracają się z tą samą prędkością kątową. Dodatkowo te przeguby posiadają pracę (4 cm przód, tył) a jak wiadomo w silnik jak i skrzynia zmieniają swe ustawienie i odległość względem siebie pod obciążeniem (przód skrzyni idzie do góry, silnik pracuje w poduszkach etc...) Seryjnie wał podlegał wówczas naprężeniom wzdłużnym, tutaj to nie występuje. No i nie wspomnę o takich pierdołach, jak ułatwienia ekspoatacyjne; skrzynię będzie można opuścić kilka cm, bez odłączania wału...
    Ja widziałem masę wyczynowoych alf na "twardych wałach" i były o wiele mniej awaryjne od tych z serynymi wałami, w których co jakiś czas eksplodowały donuty.
    Oczywiście nie jest to rozwiązanie do auta używanego na codzień. Wówczas pewnie zostawiłbym jeden donut (z bmw m5, albo z e30 m3). Będzie pewnie głośniej, i będzie słychać całą pracę układu napędowego, no ale coś za coś.

    Sam pomysł i layout tego wału zasugerował znajomy ze Szwecji, który pracuje jako inżynier w szwedzkim przemyśle motoryzacyjnym i "o dziwo" zamjuje się projektowaniem wałów napędowych. Taki sam wał będzie w jego wyczynowej alfettcie gtv turbo. Tak więc o stronę "techniczo - teoretyczną", proszę się nie zamartwiać na siłę, bo temat przemyślany przez większych specjalistów niż my.
    1984 GTV6 3.2 24V

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Napisałem, że mam wątpliwośc, i tyle, skoro ktos to przemyślał, to fajnie i ciesze się bardzo. Ale opinia o krzyżaku i jego zastosowaniu to nie jakaś tam fama o czterech cylindrach w osobówce (śmiechu warte) tylko naukowo oparta teoria (nie jestem naukowcem nie będę sie mądrował). Poddałem wątpliwość, Ty ją wyjaśniłeś i po temacie czekam niecierpliwie na wrażenia z eksploatacj.

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Paproch
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 75 2.0 carb. (1986)
    Postów
    73

    Domyślnie

    Ehh napisałem długi post ale mi się coś skasowało... :> Spróbuję raz jeszcze i też nie będę się mądrował...

    Bilmski ma rację - kąt odchylenia wałów nie będzie na tyle duży aby pulsacja miała jakiekolwiek znaczenie.

    Cytat Napisał PietereQ Zobacz post
    Nie bardzo rozumiem co masz na myśli. O wał napędowy czy o wałek wyrównoważający? tego drugiego w v6 nie ma. Dlatego zostaje tarcza z tłumikiem drgań. Nic nie ma prawa pęknąć, przecież nie spawałem tego wału elektrodą w garażu. Wszysto robione w firmie która specjalizuje się we wszystkim "dookoła" wałów napędowych.
    Przez myśl mi nie przeszedł wałek wyrównoważający - napisałem "wałek" bo na co dzień mam styczność z trochę większymi średnicami (wały okrętowe). Chodziło mi o drgania skrętne, które występować będą przy takim szybkoobrotowym wale. Dochodzi tutaj duże obciążenie siłami bezwładności - nie ma więc siły żeby takie stosunkowo długi wały połączone do tego na sztywno nie pracowały na skręcanie. Donuty częściowo się nimi zajmowały poprzez tłumienie. Zgadam się , przeguby homokinetyczne załatwiają Ci sprawę drgań wzdłużnych, ale przeniesienie momentu zachodzi przez praktycznie sztywny wał. Jednak myślę że ten tłumik drgań powinien dać sobie radę. Do zastosowań wyczynowych układ jak najbardziej się nadaje.

    Moje zapytania bardziej tyczyły się tego jak wykonałeś ten ukad - z wyjaśnień widać, że to raczej profesjonalne wykonanie

    Zastanawia mnie tylko jedna kwestia, możliwe że źle to zrozumiałem:

    Cytat Napisał PietereQ Zobacz post
    Seryjnie w każdym transaxle alfy wał jest na 3 przegubach - elastycznych, więc trudno żebym przerabiał na 2 przegubowy (jednoczęściowy). Można oczywiście z carbonu, ale to wywrotka pieniędzy, nie mówiąc o koniecznej przeróbce mechanizmu zmiany biegów. Ze stali musiałby mieć taką średnicę, że pewnie nie wszedłby do tunelu, z alu jeszcze gorzej.
    Czy chodzi Ci o że wał jednoczęściowy musiałbyś robić z carbonu, tak? Jakoś niejasno to napisałeś

    Czekamy na wieści jak to się sprawuje na pokładzie GTV!!
    pozdrawiam

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    złom
    Postów
    723

    Domyślnie

    Cytat Napisał Paproch Zobacz post



    Czy chodzi Ci o że wał jednoczęściowy musiałbyś robić z carbonu, tak? Jakoś niejasno to napisałeś

    Czekamy na wieści jak to się sprawuje na pokładzie GTV!!
    pozdrawiam
    Odnosiłem się do stwierdzenia, że wał musi być na dwóch krzyżakach. Jak pisałem zależy to od konstrukcji wału. A JEŚLI by chcieć przerobić wał na dwuprzegubowy, to można by takowy wykonać z carbonu Jeśli miałby być ze stali musiałby mieć znacznie większą średnicę. przy takiej średnicy jak jest teraz, przy wyższych prędkościach przypominałby wirującą linę (mam nadzieję, że wiadomo o co mi chodzi) Jak widziałem alu jednoczęsciowy z Navarry, to miałbym duże wątpliwości, czy jednoczęściowy alu zmiesiłby się w tunel.
    1984 GTV6 3.2 24V

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Paproch
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 75 2.0 carb. (1986)
    Postów
    73

    Domyślnie

    A jaki w GTV masz moment na silniku? Wprowadzałeś jakieś modyfikacje w silniku w związku z ukierunkowaniem wyczynowym? A i czy mógłbyś napisać jakie są średnice tych wałów, które wykonałeś? I jaką stal zastosowałeś? Ale to tylko tak jakbyś mógł...

    pozdrawiam

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    złom
    Postów
    723

    Domyślnie

    Silnik seria, priorytetem jest teraz zawieszenie i hamulce. Średnice mogę podać jak odbiorę wał, bo jeszcze tego nie zrobiłem.
    1984 GTV6 3.2 24V

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar maciejbydg_87
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 147 & 156 SW 1.9 JTD
    Postów
    558

    Domyślnie

    witam!
    jak tam się nowy wał sprawuje ??
    zamierzam kupić GTV6 i chciałbym sie dowiedzieć o możliwość zrobienia jeszcze jednego egzemplarza dla mnie jeśli wszystko się udało i firma ma doświadczenie to bedzie pewniej zamówić u nich jeszcze jeden

    pozdrawiam !!

    Moje Belle:
    Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
    Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
    Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
    Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
    Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
    Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    złom
    Postów
    723

    Domyślnie

    Taki wał do auta na ulice zupełnie mija się z celem. Rozumiem że dopiero chcesz zacząć przygodę z gtv6, a nie tędy droga.
    Wału nie sprawdzałem, auto rozebrane czeka w kolejce na klatkę. Jak złożę wszystko do kupy i przetestuje na torze, to się podzielę wrażeniami.
    1984 GTV6 3.2 24V

Podobne wątki

  1. [159] Poduszka silnika-lepszy używany orginał czy nowy zamiennik
    Utworzone przez pabloXXL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 115
    Ostatni post / autor: 16-02-2024, 13:11
  2. [Giulietta] Opony i felgi zimowe - może lepszy inny rozmiar niż nominalny?
    Utworzone przez epsonix w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 66
    Ostatni post / autor: 19-02-2019, 12:45
  3. [159] System BOSE - zupełnie martwy czy tylko wyłączony?
    Utworzone przez dcfan w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-11-2014, 18:49
  4. Witam wszystkich na zupełnie nieznanym mi gruncie :)
    Utworzone przez Piwek w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-06-2013, 08:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory