Strona 22 z 130 PierwszyPierwszy ... 12131415161718192021222324252627282930313272122 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 211 do 220 z 1292

Temat: Zakup używanej Mito - pomoc

  1. #211
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar meridian
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Dąbrowa G.
    Auto
    Było MiTO 1.4 MA
    Postów
    116

    Domyślnie

    Cytat Napisał A.Krystian Zobacz post
    1.4/16V MultiAir 105KM porusza się całkiem sprawnie (jeździłem) przy tym spala w trasie ok 6 litrów.
    Mam od 1,5 roku - polecam - do miasta idealny A i na trasie jak się rozbuja to idzie )

  2. #212
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał A.Krystian Zobacz post
    Dwa cylindry to dopiero nie pasuje do alfy.
    Wbrew pozorom Twinair wydaje się bardziej charakterny od 1,4 - szybko się wkręca i kocha wysokie obroty, na których brzmi całkiem fajnie. Większy moment powoduje, że sprawie wrażenie mocniejszego niż wolnossak i ma dużo lepszą elastyczność na wyższych biegach. Wadą jest niska kultura pracy oraz słabe zachowanie poniżej 2,5 tys. obrotów.
    1,4 odwrotnie - fajnie brzmi i przyjemnie jedzie od samego dołu ale wolno wchodzi na wysokie obroty i nie czuć zbytnio przyrostu momentu w górnych partiach...dużo gorsza charakterystyka od TS czy starym 1.6 16v Fiata.
    Do tego 1,4 16V MA może brać olej, nawet do 0,5 litra na sto kilometrów przy sprawnym silniku. W Twinair nie ma z tym problemu.
    Ja osobiście z tych dwóch wybrałbym twinair - chyba że jeździła by Mito głównie żona po mieście lub miałbym zamiar założyć gaz - wtedy najlepszy będzie 1,4 16v 78 KM .

  3. #213
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    ZAMOŚĆ
    Auto
    VOLVO V60 D3 + MERCEDES 190E 2.6
    Postów
    225

    Domyślnie

    Pół litra oleju na 100km toż to świata by za nim widać nie było.
    Były:

    159 1.9 JTDM 2006
    156 2.4JTD 2002

  4. #214
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar meridian
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Dąbrowa G.
    Auto
    Było MiTO 1.4 MA
    Postów
    116

    Domyślnie

    0,5L oleju na 100km to bez przesady no ale że olej bierze to prawda, muszę co jakiś czas sprawdzać i uzupełniać no ale zawsze z 5 litrowego baniaczka motula po wymianie zostaje więc jest co dolewać. Mniej więcej 1,5L / 15.000 km dolewki.

  5. #215
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Co innego miałem na myśli a co innego napisałem Oczywiście chodziło mi o pół litra na tysiąc. Egzemplarze które były delikatne układane na dotarciu i nie są mocno gniecione zmieszczą się w 100-150 ml na tysiąc kilometrów, także nie jest to takie uciążliwe.
    Ostatnio edytowane przez Żuczek ; 18-10-2016 o 18:48

  6. #216
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    159
    Postów
    85

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Dla żony możesz spokojnie szukać zwykłego 1,4 16V - na spalaniu zaoszczędzisz jakieś 1,5 - 2 litry w trasie i jakieś 3 litry w mieście w stosunku do TB, do tego unikniesz nieszczęsnej skrzyni M32. Pamiętaj jednak, że salonowe Miciaki z tym silnikiem, które można wyrwać naprawdę w fajnym stanie mają moc ograniczoną elektronicznie do 78 KM, ściągane mają często pełne 95 KM. Do miasta silnik wystarczający bez względu na wersję mocową, jedynym jego minusem jest potencjalny apetyt na olej jeśli pierwszy właściciel nie oszczędzał go w pierwszym okresie eksploatacji. Najmłodsze egzemplarze mają już silnik 1,4 8V - wytrzymały ale straszny mul, do Alfy totalnie nie pasuje.
    Z polskiego salonu trafisz też łatwo na 1,4 16 v MA 105 KM - jest to zmodernizowana wersja 1,4 z dołożonym systemem Multiair. Za cenę ryzyka awarii modulu Multiair uzyskujesz nieco lepsze osiągi odczuwane głównie w trasie ale i tak szału nie ma.
    Z oszczędnych silników można wymienić jeszcze Twinair - występuje w Mito w wersji 85 KM i 105 KM ale jest bardzo rzadki na rynku wtórnym. Pomimo skomplikowanej konstrukcji (dwa cylindry plus turbo) nie słychać o problemach z tymi jednostkami.
    Silniki 1,4 turbo najbardziej pasują charakterem do Mito ale dostać ładną, nie oszukaną sztukę jest bardzo trudno. Jeśli ograniczysz się do wolnossaka to oprócz nizszych kosztów eksploatacji łatwiej będziesz mógł szukać salonowej sztuki z niewielkim przebiegiem, często jeszcze od pierwszego właściciela.
    Konkretna odpowiedź ! Dziękuję

    Ja będę raczej jeździł sporadycznie jak nie w ogóle bo to auto dla żony. http://allegro.pl/show_item.php?item=6564651409#thumb/8 coś takiego?

    Auto będzie używane do spokojnej jazdy, do tego aby można było jeździć i nie odwiedzać serwisu. Dodatkowo nie zależy mi aż na takich właściwościach jezdnych, auto będzie do tak zwanego "katowia" pierwszego auta.

  7. #217
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    78KM to za mało, będzie Ci palił ponad 10 tak jak turbo. szukaj 95KM
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  8. #218
    Użytkownik Rowerzysta Avatar BoL
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Alfa Giulietta 1.4 TB 2015
    Postów
    75

    Domyślnie

    Jeśli rozważasz kupno wersji 78 KM to moja rada - umów się na jazdę próbną. Ja się rozmyśliłem po kilku minutach bo to w ogóle nie jedzie. Oczywiście każdy ma inne potrzeby i najlepiej przekonać się osobiście.
    Is it the Truth or your image that makes your life worth livimg?

  9. #219
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał BoL Zobacz post
    Jeśli rozważasz kupno wersji 78 KM to moja rada - umów się na jazdę próbną. Ja się rozmyśliłem po kilku minutach bo to w ogóle nie jedzie. Oczywiście każdy ma inne potrzeby i najlepiej przekonać się osobiście.
    Ty jeździłeś wersją 8 zaworową, która jest teraz w sprzedaży. Muł niesamowity ale nie pali dużo, w mieście spali 2/3 tego co wersje Turbo, do tego jest wytrzymały i nie bierze oleju.
    W używkach z 2008-2012 wersja 78KM to silnik 16V, ten sam co 95KM, z tym samym momentem obrotowym tylko mocą zdławioną elektronicznie. W mieście dość zwinny, gdyż do około 5 tys. obrotów jeździ podobnie jak wersja 95KM i MA 105KM. Powyżej tej granicy nie ma już co go kręcić bo słabnie, wersję 95KM można ciągnąć do 6 tys. a MA nawet 6500 obr. jak chce się wycisnąć pełną moc ale zaraz potem jest odcinka…
    16V będzie palić nieco więcej niż 8V ale biorąc pod uwagę różnicę w osiągach lepiej szukać 16V, wersja mocowa jest drugorzędna. Ja nawet bym skupił się na 16V 78 KM i szukał bym zadbanej, salonowej sztuki bezpośrednio od właściciela, gdyż 95Km to tylko ściągane by były, nie wiadomo po jakich przejściach.

  10. #220
    Użytkownik Świeżak Avatar topgear68
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    SZA
    Auto
    Stelvio B-Tech 280KM
    Postów
    72

    Domyślnie

    Wg mnie wersja min. to 120KM, rozważałem 95KM, ale turbo robi ogromną rożnicę, a spalanie wcale nie jest większe (no chyba że w mieście, tu nie mam porównania).

Podobne wątki

  1. [MiTo] Planowany zakup używanej Mito
    Utworzone przez odrobina156 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 69
    Ostatni post / autor: 14-07-2014, 14:11
  2. Zakup MiTo 1.4 155KM - full opcja, PROŚBA O POMOC.
    Utworzone przez cosiestalosie w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 04-03-2014, 11:26
  3. Zakup używanej Alfy 159
    Utworzone przez hasin w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-02-2012, 22:13
  4. Zakup używanej 159'tki
    Utworzone przez noe9 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 14-07-2010, 08:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory