Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: 1.6 TS 120 KM - mimo remontu bierze olej

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    147
    Postów
    12

    Domyślnie 1.6 TS 120 KM - mimo remontu bierze olej

    Słuchajcie, co byście radzili. Być może za wcześnie się tym przejmuję, gdyż (jak w temacie) silnik jest po remoncie ale przejechane dopiero około 1500 km do tej chwili.

    Silnik 1.6 TS 120KM. Ma 200 000 km. Brał olej co najmniej 1L/1000 km więc zdecydowałem się na remont. Naprawa raczej dokładna gdyż głowica była zdjęta (nie sprawdzana jednak na szczelność) wymienione uszczelniacze, wyczyszczone i dotarte gniazda zaworowe i zawory. Wymienione pierścienie na nowe Goetze (stare olejowe były totalnie zajechane).
    Zalany nowy olej 5W30 (być może powinienem był początkowo zalać jakiś półsyntetyk,ale już trudno).

    Mimo wszystko oleju ubywa jak na mój gust dość sporo. Mniej niż poprzednio ale nadal. Myślę że jakieś 0,5-0,7 na 1000 km.

    Czy sugerowalibyście czekanie na to aż się uspokuje? Może zmienić olej (tylko czy teraz już?)? A może są w tych silnikach jakieś inne szczegóły które mogą być jeszcze za to odpowiedzialne? Gdzieś czytałem że wariator może puszczać...ale czy to naprawdę może wpływać na zużycie???

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Zakładanie nowych pierścieni na zowalizowane cylindry i na stare tłoki to jest średni pomysł.
    To jest taki pseudo-remont i większość właśnie tak postępuje, ale efekty takiego działania nie zawsze są zadowalające.
    Pamiętam, jak kiedyś jeden z kolegów na forum zrobił taki remont, a po kilku miesiącach tłok mu się rozleciał.
    Może jak trochę pojeździsz to się dotrze i będzie trochę lepiej.
    A jakie wyniki dały pomiary cylindrów?

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    147
    Postów
    12

    Domyślnie

    Nie podam wartości bo nie pamiętam, ale na pewno cylindry i gładzie były ładne i kształtne.
    Poczekam w takim razie. Czy olej wymienić niedługo na jakiś półsyntetyczny? Gdzieś słyszałem o dobrych właściwościach na takie przypadki pewnych marek oleju ale nie pamiętam teraz .

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Generalnie do tego silnika należy stosować olej 10W-40. Ty zastosowałeś olej o niższej lepkości.
    O olejach jest na forum tyle, że już nie ma co więcej pisać.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Przy takim oleju to ciul z docieraniem. Pewnie też jak emeryt po złożeniu silnika też jeżdziłeś? To będzie nadal brało olej.

    W motocyklach robię takie połowiczne remonty bo koszt naprawy głównej przekracza często kilkukrotnie wartość motocykla, właściciel się nie decydują. Warunek to w miarę dobre cylindry a nie jajka oraz nie porozjeżdżane prowadnice. Czasami tylko do honowania oddaję jak gładz jest wypolerowana. Po złożeniu do kupy minerał i dynamiczne docieranie (nie mulenie). Często po takim czymś można zejść do niemal zera ze spalaniem oleju. Przy katowaniu czy lataniu po torach przez długi czas nie znika olej.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał young9 Zobacz post
    Słuchajcie, co byście radzili. Być może za wcześnie się tym przejmuję, gdyż (jak w temacie) silnik jest po remoncie ale przejechane dopiero około 1500 km do tej chwili.

    Silnik 1.6 TS 120KM. Ma 200 000 km. Brał olej co najmniej 1L/1000 km więc zdecydowałem się na remont. Naprawa raczej dokładna gdyż głowica była zdjęta (nie sprawdzana jednak na szczelność) wymienione uszczelniacze, wyczyszczone i dotarte gniazda zaworowe i zawory. Wymienione pierścienie na nowe Goetze (stare olejowe były totalnie zajechane).
    Zalany nowy olej 5W30 (być może powinienem był początkowo zalać jakiś półsyntetyk,ale już trudno).

    Mimo wszystko oleju ubywa jak na mój gust dość sporo. Mniej niż poprzednio ale nadal. Myślę że jakieś 0,5-0,7 na 1000 km.

    Czy sugerowalibyście czekanie na to aż się uspokuje? Może zmienić olej (tylko czy teraz już?)? A może są w tych silnikach jakieś inne szczegóły które mogą być jeszcze za to odpowiedzialne? Gdzieś czytałem że wariator może puszczać...ale czy to naprawdę może wpływać na zużycie???
    Przecież to nie jest remont a pudrowanie pryszcza.. wyciągałeś głowice nie sprawdziłeś jej na szczelność ? nie wymieniłeś prowadnic ? Olej 5w30 ?
    Kupa kasy wywalona w błoto, żeby zrobić coś byle jak to lepiej było nic nie robić..
    Teraz to można tylko wróżyć z fusów gdzie leży problem. w książce serwisowej masz jak byk napisane że do 1litra na 100km to spalanie w normie..

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar lutek26
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    147 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    10w40 zaleca producent i taki powinno się lać
    Mój po 160 tys bierze ok 0.2l na valvoline maxlife.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał lutek26 Zobacz post
    10w40 zaleca producent i taki powinno się lać
    Mój po 160 tys bierze ok 0.2l na valvoline maxlife.
    10w60 tez byl zalecany do TSow i co teraz?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar gruber007
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    SCI
    Auto
    147FL 1.6 Blu Montecarlo
    Postów
    234

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    w książce serwisowej masz jak byk napisane że do 1litra na 100km to spalanie w normie..
    1litr/100km??? zaczynam sie martwic... u mnie od wymiany do wymiany a oleju nie chce ubywac.. chyba mam jakiegos oszukanego TSa
    była: 147 1.6 TS Eco Blu Inca
    jest: 147FL 1.6 TS 120PS Blu Montecarlo

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Mi pali 2litry oleju na 1000 kilometrów od 79tys km i tez się nie martwie.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 bierze olej
    Utworzone przez Driller w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 18-10-2015, 21:23
  2. [159] Bierze olej!
    Utworzone przez marcinq24 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-10-2014, 21:30
  3. [146] Olej - bierze ok. 1 l.
    Utworzone przez czekal86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 05:50
  4. [145] 1.4 TS - praktyka dot. remontu silnika - pali olej
    Utworzone przez bozoni w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-06-2013, 23:17
  5. [155] bierze olej
    Utworzone przez salatin w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 29-07-2008, 13:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory