
Napisał
young9
Słuchajcie, co byście radzili. Być może za wcześnie się tym przejmuję, gdyż (jak w temacie) silnik jest po remoncie ale przejechane dopiero około 1500 km do tej chwili.
Silnik 1.6 TS 120KM. Ma 200 000 km. Brał olej co najmniej 1L/1000 km więc zdecydowałem się na remont. Naprawa raczej dokładna gdyż głowica była zdjęta (nie sprawdzana jednak na szczelność) wymienione uszczelniacze, wyczyszczone i dotarte gniazda zaworowe i zawory. Wymienione pierścienie na nowe Goetze (stare olejowe były totalnie zajechane).
Zalany nowy olej 5W30 (być może powinienem był początkowo zalać jakiś półsyntetyk,ale już trudno).
Mimo wszystko oleju ubywa jak na mój gust dość sporo. Mniej niż poprzednio ale nadal. Myślę że jakieś 0,5-0,7 na 1000 km.
Czy sugerowalibyście czekanie na to aż się uspokuje? Może zmienić olej (tylko czy teraz już?)? A może są w tych silnikach jakieś inne szczegóły które mogą być jeszcze za to odpowiedzialne? Gdzieś czytałem że wariator może puszczać...ale czy to naprawdę może wpływać na zużycie???