Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 53

Temat: Niski tył

  1. #31
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Cytat Napisał Campo Zobacz post
    Witam.
    Pozwolicie, że podepnę się pod temat.
    Alfa 156 przedlift 1.8 TS + SportPack (sedan) - zdaje się, że jeszcze oryginalne sprężyny (nic nie wiem czy były kiedyś wymieniane), auto trochę nisko już siedzi, szukałem na rynku ale po VIN trafiają się tylko sprężyny do wersji seryjnej - w ASO we Wrocławiu mogą zamówić do Sportpacka, ale w cenie - chrząknięcie - 380-400 zł za sztukę. Pytanie do tych, co to przechodzili temat dosyć niedawno - można kupić sprężyny poza ASO, czy dać sobie z tym spokój i przejść na standardowe (zdaje się, że Sportpack obniżał i tak o ok 10-15mm)? Np standard + B6?

    Pozdrawiam.
    Sprężyn SportPack nówek poza ASO raczej nie dostaniesz, choć amorki dedykowane do SP są do dostania w sklepach internetowych a czy dawać sobie spokój z szukaniem i władować serię zależy od Ciebie. Zawsze zamiast sprężyn do SP (-20mm) możesz poszukać Eibach ProKit (-30mm). Nówki kosztują coś 600zł i spąć to po taniości z seryjnymi amorkami. Efekt końcowy średni no ale zakładając B4 zamiast jakiś monrołów lepszy od czystej serii. Osobiście kierował bym się w kierunku B12 czyli ProKit + B8 albo kitu Vogtlanda

  2. #32
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    AR 156 SW
    Postów
    67

    Domyślnie

    Mam podobny problem, o ile jak sam podróżuję problem nie występuje, lecz wystarczy że na tył wsiądzie ktoś >70kg to opony zaczynają trzeć o nadkola.

    Zawieszenie z tyłu raczej seria, amorki firmy Monroe, ostatnio badane na diagnostyce po 70% tłumienia.

    A o to zdjęcia zjechany przez nadkole opon:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Photo0031.jpg
Wyświetleń:	24
Rozmiar:	102.8 KB
ID:	213722Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Photo0032.jpg
Wyświetleń:	22
Rozmiar:	68.4 KB
ID:	213723

    Cały wóz wygląda mniej więcej tak:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ar.jpg
Wyświetleń:	23
Rozmiar:	82.9 KB
ID:	213724

    Podam przy okazji rozmiar opony: 215/50R17

    Wiem, wiem, że opony spore, ale poprzedni właściciel mi dorzucił do samochodu, a nie chciałbym zmieniać felg.

  3. #33
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    To już wiesz dlaczego po FL montowano do Sportwagona zawieszenie Nivomat.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  4. #34
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    AR 156 SW
    Postów
    67

    Domyślnie

    A zmiana profilu opny w moim wypadku niedużo da, prawda? W swoim mieście widziałem podobną Alfę, tylko sedan z profilem 215/45 ZR17. W ogóle to 'Z' przed rozmiarem obręczy co oznacza?

    Co do mojego przypadku zalecacie montaż twardszych sprężyn, czy większych, by podnieść tył?
    Przez zimę chciałbym się tym zająć, bo na przyszły sezon wpadną nowe opony letnie i nie chciałbym, żeby zostały one uszkodzone w przeciągu roku i ponownie wyłożyć kolejne pieniądze na nowe opony.
    Za jakieś porady będę naprawdę wdzięczny.

  5. #35
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Ja mam 225/45/17 i nic nie obciera z tyłu. Jednak ja mam sprawny nivomat. Z tego co wiem to jeżeli masz stare sprężyny to one będą gorzej utrzymywać wysokość a do tego te amortyzatory Monroe będą słabo tłumić. Na wożenie powietrza jest OK, w innym przypadku nie.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #36
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Podepne się do posta wcześniej. Amortyzatory NIE MAJĄ NIC ! do prześwitu, mają one za zadanie tłumić drgania... Sam w sobie tłumik jest tak miękki, że wciska się go do oporu ręką, więc jakim cudem miałby mieć wpływ na wysokość samochodu ? No chyba, że udupimy goleń w połowie, to tak, ściśnie sprężynę, ale to abstrakcja. Tłumikiem jedynie możemy regulować prędkość powrotu np. poprzez gęstość oleju, czy wielkość wewnętrznych otworów...
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 23-10-2016 o 15:52

  7. #37
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    AR 156 SW
    Postów
    67

    Domyślnie

    Z tym nivomatem chodzi o samopoziomowanie na amortyzatorach, tak? (wnioskując po tym temacie: http://forum.alfapomorze.pl/viewtopic.php?t=10646, post nr: 16) Można to w jakiś rozsądny sposób zastąpić, bo podobno zamienników nie ma, a oryginały kosztują sporo- podobno.

  8. #38
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mongoose Zobacz post
    Podepne się do posta wcześniej. Amortyzatory NIE MAJĄ NIC ! do prześwitu
    Zwykłe nie mają nic do tego (o czym nie pisałem) a nivomat jak najbardziej amortyzator utrzymuje wysokość.

    Wysłane z mojego SM-A500FU
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #39
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Campo Zobacz post
    Witam.
    Pozwolicie, że podepnę się pod temat.
    Alfa 156 przedlift 1.8 TS + SportPack (sedan) - zdaje się, że jeszcze oryginalne sprężyny (nic nie wiem czy były kiedyś wymieniane), auto trochę nisko już siedzi, szukałem na rynku ale po VIN trafiają się tylko sprężyny do wersji seryjnej - w ASO we Wrocławiu mogą zamówić do Sportpacka, ale w cenie - chrząknięcie - 380-400 zł za sztukę. Pytanie do tych, co to przechodzili temat dosyć niedawno - można kupić sprężyny poza ASO, czy dać sobie z tym spokój i przejść na standardowe (zdaje się, że Sportpack obniżał i tak o ok 10-15mm)? Np standard + B6?

    Pozdrawiam.
    Ja też mam sportpacka i siadła mi tylko prawa sprężyna na przodzie, reszta była OK.
    Zaryzykowałem, zdemontowałem tę sprężynę i dałem do regeneracji warsztatowi na ul. Pięknej. Gość rozciągnął mi tę sprężynę o ok. 35 mm. Na razie, po dwóch latach, jest OK, więc może rozważ taką opcję.

  10. #40
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    AR 156 SW
    Postów
    67

    Domyślnie

    Przeglądając dokumenty, które otrzymałem od poprzedniego właściciela natknąłem się na paragon za wymianę tylnych amortyzatorów (2szt, Monroe), oraz wymiana jednej sprężyny, i nie wiem jakie teraz dalej kroki podejmować, jakie amortyzatory, jakie sprężyny dobrać, by opony przestały mi obcierać o nadkola. (Więcej szczegółów w jednym z moich postów wyżej, post #32) Przeczytałem kilka tematów z podobnymi bolączkami, lecz nie znalazłem konkretnie podanego zestawu części. Nawet nie wiem, czy moja Alfa posiada, czy posiadała sportpacka.

Podobne wątki

  1. Kupno 156 niski Budżet
    Utworzone przez pakoman w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-07-2014, 02:18
  2. [147] Alfa 147 3D 1.6 105 KM niski przebieg
    Utworzone przez piter1706 w dziale Sprzedam auto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-01-2014, 14:31
  3. Niski poziom oleju 2,4 JTD (?)
    Utworzone przez Drst w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-01-2014, 21:19
  4. niski poziom oleju
    Utworzone przez emo94 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-12-2012, 13:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory